STEL EEN VRAAG | ACTIEVE TOPICS

Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

FredjeRN
    Guest

Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Hoi Rudy,

Welcome to the club!

Denk er over om eind van het jaar voor een langere periode naar de USA te gaan om te kijken of het me echt wat lijkt. Als ik dat doe wil ik proberen of ik bij kennissen zou kunnen werken om zo echt te kijken of het werken/wonen me daar echt bevalt. Zijn er dan dingen waar ik op moet letten als ik dit zo zou willen doen??
    Je mag met een toeristenvisum 3 maanden in de VS blijven. Met dat visum mag je niet werken. Daar heb je echt een werkvergunning voor nodig.
    Je plan wordt dan lastig. Vrijwilligerswerk is geen probleem. Je zou dus op deze basis voor je kennissen kunnen werken. Als ze jou betalen zijn jij en zij strafbaar. Pas dus op!

Ik hoop dat dit je vragen heeft beantwoord.
    Succes!

Okay bedankt.

Het is allemaal nog niet zeker. Het is gewoon aan het sudderen bij mij.
    Had het afgelopen juni bij nader inzien gewoon veel te veel naar mijn zin in de USA.
    Ik wil voor die tijd gewoon zo veel mogelijk informatie proberen te vergaren, zodat ik weet wat ik moet doen als ik de knoop doorhak.

Als ik weet of ik kan werken bij mijn kennissen moet ik voor de werkvergunning naar de Amerikaanse ambassade in Nederland??

FredjeRN
    Guest

Helaas is het niet zo simpel. Even een werkvisum regelen gaat niet lukken. De wachttijden zijn erg lang en bovendien zal de werkgever het moeten aanvragen. Ook moet je werkgever aantonen dat hij/zij geen goede werknemer kan vinden in de regio. Dus waarom jij en geen Amerikaan? Snap je? Er zijn genoeg werkelozen dus die vlieger gaat ws niet op...

Vergeet die werkvergunning, als het makkelijker was zat ik allang daar!

Hoi allemaal ik heb een vraag : Ik ben in Nederland opgegroeid maar heb een een Nederlands en een Amerikaans paspoort, wat nu als ik met mijn man en kind 10 jaar (die zijn Nederlands) gewoon vertrek en in Texas alles regel, is dit aan te raden ? groetjes Debra

Nee, gewoon vertrekken naar de VS is NIET aan te raden. Vooral niet omdat er een wat langer durende maar zeker te doene oplossing bestaat: naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam met je Amerikaanse paspoort en daar navragen wat je precies moet doen.

lijkt mij het handigste als je eerst voor je man een visum aanvraagt bij het consulaat in Amsterdam, wanneer goedgekeurd krijgt hij bij aankomst in de US een groene kaart. een amerikaans paspoort voor de 10 jarige is ook aan te vragen.

Smile Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Okť thanks maar wat als we een ticket boeken enkeltje voor ons drieŽn wat kan er fout gaan? Ik wil graag een afweging maken . 😄😄

wat er fout kan gaan: enkeltje is te boeken maar als je op de luchthaven bent dan vragen ze je visa als je een enkeltje hebt en dan nemen ze je niet mee, dus een retour boeken maar dan niet teruggaan. dus je man is op een touristen visa in amerika en je moet je visa aanvragen in het land waar je de laatste 6 maanden hebt gewoond, dus het is gewoon niet mogelijk. je echtgenoot zal na 3 maanden illegaal in de US zijn en dan wordt het helemaal moeilijk om een groene kaart te krijgen. dus gewoon de juiste weg bewandelen en naar het consulaat gaan.

Ja idd dat is geen overweging . . Bedankt

In het beste geval mag je man meteen rechtsomkeerd maken en terug naar Nederland. In het ergste geval mag hij 10 jaar de VS niet in en krijgt hij nooit een groene kaart, omdat hij de visaregels overtreden heeft.

Maar waarom zo moeilijk doen? Gewoon naar het consulaat, waar je kind vrij eenvoudig een Amerikaans paspoort kan krijgen. En dan de officiele weg bewandelen voor je man.

Tenzij je man graag illegaal in een land wil rondlopen en zich altijd zorgen moet maken dat er iets mis gaat en hij dan eerst de gevangenis en dan het vliegtuig in moet en je voorgoed van hem af bent. Tenzij je dat laatste eigenlijk wel wilt, natuurlijk.

Haha nee Ik wil hem niet kwijt haha nee net een afspraak gemaakt verhaal volgt bedankt allemaal voor jullie super snelle reactie

Succes!!!

Debra9ann , ik ben het helemaal eens met Annemarie2225 en Bennogr ,
    regel het via het consulaat , zeker met man en kind ,
    ik woon ca. 6 jaar in Texas nu en als je mijn eerdere forum berichten hebt gelezen dan zie je dat ik helemaal niks voor bereid had en zo op een toeristen visa gebleven ben ,
    ik raad het iedereen af om het zo te doen , tenzij je van een een risicootje houd en avontuur ...... ik heb mijn permanente green card sinds afgelopen Januari maar in jouw geval : VIA HET CONSULAAT REGELEN
    have a good 1 en succes

Hallo allemaal, wat een hoop vragen/plannen/ideeen en weetjes hier. Ik kan heel goed meepraten.
    zag de laatste vraag mbt het boeken van een enkeltje. Ik ben in 2009 naar amerika gegaan met een retour (is ook veel goedkoper) en met de bedoeling te blijven. Ik had echter verwacht "zo" een greencard te hebben en lekker te kunnen gaan werken. De waarhheid is echter anders. Ik heb 2 jaar gewacht op een gc (voordeel was wel dat ik er 1 heb voor 10 jaar), ben getrouwd met een Amerikaan in 2009 en 2010 werd ons kindje geboren, in Amerika. Ik ben nu met kind terug in NL. Voor werk, want dat was mijn grootste probleem, het vinden van een leuke, goedbetaalde baan is niet zo makkelijk en vergeet de kosten kinderopvang niet, als je dat bedrag alleen al verdiend, waarom zou je dan gaan werken. In ieder geval, wil ik graag gauw terug, weer samen zijn met het gezin maar niet zonder baan. Weet dus aub wel goed waar je aan begint. Ik ben ook heel impulsief vertrokken uit nederland en heb uiteindelijk 2 jaar "op straf" gezeten omdat je niemand bent en niks mag zolang je in procedure zit, dan bedoel ik bijv autorijden want je kan je niet verzekeren en als je ergens een auto nodig heb om je te vervoeren (en al helemaal met kind) is het wel met de auto.

Toch wil ik iedereen succes wensen die de stap gaat maken, ik heb het immers ook gedaan.
    Gr, Lovestory

ik bedoel als je ergens een auto nodig hebt is het wel in amerika

Ik sluit me wel aan bij de rest om het op een legale manier te doen. Het is echt 10x niks om niemand te zijn. Ik spreek echt uit ervaring.

dat is me nogal wat Lovestory, voor jou is het "gelukkig" goed afgelopen. mijn kinderen wonen ook allemaal in de US, allemaal via huwelijk daar gekomen, 2 daarvan in de army en die zijn dan nu Amerikaan. mijn groene kaart is nu aangevraagd. ik weet dat het allemaal niet makkelijk is. een vriendin van mij woont in Texas El Paso en die heeft 2 kinderen en die krijgt minimum loon $ 7.25 per uur. het is wel zo dat er hulp is met kinderopvang min of meer gesubsidieerd. hopelijk mag je gauw teruggaan en heel veel succes toegewenst

Dank je wel voor je lieve reactie Annemarie. Ja, het is zeker nogal wat.
    Ik ben nu zelfs aan het kijken in de Caribean voor een baan. Dat biedt nogal wat voordelen. Ik ben EN dichtbij de VS, mijn man kan er als Amerikaan ook aan de slag en we hebben geen werkvergunningen etc nodig om dit te doen. Mocht hij toch in de VS willen blijven zitten we in ieder geval op dezelfde tijdszone en is het wat makkelijker en goedkoper beide naar een bestemming in de VS te vliegen. Ik hou de moed erin. Jij ook heel veel succes met het verkrijgen van een greencard maar dat moet wel lukken toch?

dank je Lovestory, zelf woon ik momenteel in Mexico 300 km ten westen van Cancun. Ik denk dat er inderdaad wel mogelijkheden zijn in het Caribisch gebied. Ik heb kennissen (Belgen) die wonen en werken in de Dominicaanse Republiek en die hebben een goede job

Domincaanse republiek is toch ook helemaal niet verkeerd. Mexico trouwens ook niet.

Goedemiddag alle,
    Nu als eerste we probeerde op de Amerikaanse ambassade afspraak te maken betreft vernieuwe us paspoort het aanvragen van een paspoort veer mijn dochter 10 jaar en een Petition for Alien relative,......pff wat een moeilijke massa zijn al dagen bezig en als we een vraag hebben via de email stuurt de ambassade alleen maar linken door wie zou ons hier mee kunnen helpen?? Voor hulp zijn ze moeilijk bereikbaar en hebben geen inloop, HELP ;-))

Hallo allemaal,

Ik kom hier net kijken op het forum en heb dit topic doorgelezen, aangezien ik ook plannen heb om naar Amerika te emigreren. Ik heb al erg veel informatie van deze website weten te halen, maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen van anderen die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.

Ik heb een Amerikaanse vriend en ik wil graag bij hem gaan wonen. Om een green card te krijgen zal ik of een werkgever moeten vinden die er voor mij een wil aanvragen, met mijn vriend trouwen of de lottery moeten winnen. De lottery kan ik altijd proberen, maar daar gaat volgens mij erg veel tijd overheen voordat je de card uiteindelijk krijgt, mocht je winnen. Voor een huwelijk vind ik het zelf eigenlijk nog te vroeg, en ik wil ook niet trouwen alleen voor de green card.

Maar goed, de kans om een werkgever te vinden die bereid is om mij als Nederlander aan te nemen en voor mij een green card aan te vragen lijkt me ook niet erg groot. Ik heb wel een Master opleiding, dus dat is wellicht een voordeel. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die vanuit Nederland gesolliciteerd hebben naar een baan in Amerika. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe zijn de mogelijkheden om dit vanuit Nederland te regelen, bijvoorbeeld bij een job interview? En stel dat ik een werkgever zou vinden, hoe lang neemt zo'n procedure ongeveer in beslag, om via deze werkgever een green card te bemachtigen? En wat als de werkgever je contract niet verlengd, dan ben je neem ik aan ook je green card weer kwijt?

Een hoop vragen dus, ik ben benieuwd naar andermans ervaringen!

FredjeRN
    Guest

Hoi BriBri,

Als eerste, welkom op dit forum! Je hebt jezelf goed geinformeerd!

Ik heb een Greencard aanvraag lopen, aangevraagd door een werkgever in de VS. Eind 2008 ben ik begonnen met alles in orde te maken. Ik ben toen in de VS op gesprek geweest na enkele werkgevers te hebben benaderd. Een daarvan heeft mij op basis van een opleidingsplaats aangenomen. Ik moest een Amerikaans diploma halen voordat de Greencard aangevraagd kon worden.

Lang verhaal kort: November 2011 lag mijn complete aanvraag bij de USCIS. Nu een jaar verder wacht ons volgens het tijdschema nog een wachttijd van 5 jaar.... Momenteel is de procedure zwaar achter op schema simpel door meer vraag dan aanbod. Om te huilen, echt. Een sprankje hoop: Barack Obama wil de zeer slechte immigratiewet aanpakken. Mijn hoop is dat op die manier de wachtrij drastisch inkort.

Kleine kanttekening: afhankelijk van de categorie waaronder je valt, 1e, 2e of 3e werk categorie (ik val in de 3e) scheelt wel. 2e categorie is voor Bachelor en hoger, 1e is voor zeer specefieke moeilijk vervulbare functies (professor of zo). Het aantal aanvragen binnen deze categoriŽn ligt veel lager.

De 3e categorie is een 'algemene'. Ik als verpleegkundige, val daar helaas onder. Deze categorie heeft de meeste aanvragen te verwerken, vandaar de enorme wachttijden.

Je schrijft dat je een Master degree hebt? Waarin? Heb je het al laten erkennen?

Hopelijk heb ik wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Bye!

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Texas, Amerika
    Donhermans in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 2
    Laatste: 03-09-12, 14:08
  2. Arts wil emigreren naar Amerika
    lala1 in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 9
    Laatste: 05-07-10, 01:41
  3. 1 jaar naar India, Hoe Moeilijk/ Makkelijk???
    DutchYogini in forum India - Wonen en Werken
    Reacties: 5
    Laatste: 15-06-09, 21:03
  4. Gaat dat makkelijk of moeilijk "emigreren naar Aruba"?
    caramelqueen in forum Aruba: Reizen en Vakantie
    Reacties: 5
    Laatste: 06-09-08, 21:56
  5. emigreren naar Zuid Amerika
    Davidram in forum Zuid-Amerika Reiscafť
    Reacties: 1
    Laatste: 17-08-07, 07:41

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten