STEL EEN VRAAG | ACTIEVE TOPICS

Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Question Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Hallo,

Wij zijn een gezin vader, moeder 4 kinderen van 18, 17, 16 en 14. En willen graag de overstap maken naar Amerika. Is het makkelijk om naar Amerika te emigreren of zitten er te veel haken en ogen aan? Kom je Amerika makkelijk in om te wonen? We zitten dus met heel veel vragen. Wie kan ons daar antwoord opgeven en helpen.

Alvast bedankt!!!

Re: Emigreren naar Amerika

Beste Pascale22,

Het is niet zo makkelijk om hier naar toe te emigreren, tenzij je een business hier wil beginnen (met aardig wat kapitaal) of familie hier hebt, naaste familie, zoals een vader, moeder, broer, of zuster die je kunnen sponseren.
    En mijn petje af om met een hele familie deze stap te maken.

Nu vraag jezelf af hoe ik hier ben gekomen. Nooit plannen gehad om naar Amerika te verhuizen, maar ik heb mijn man hier ontmoet toen ik op vakantie was. Dit is nu 18 jaar geleden. Ik heb mijn biezen gepakt en ben gewoon gegaan.

Veel geluk.

Peggy
    Laatst aangepast door georgessiam : 21-09-14 om 12:30

Ik had al gehoord dat het moeilijk is om naar Amerika te emigreren. Maar toch blijft het onze wens. We moeten ons eerst oriŽnteren waar we willen gaan wonen.
    We zijn Nederland helemaal zat. Ik ga je link eens even goed lezen, en dan maar kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Bedankt voor het reageren op mijn vraag.

Groetjes Pascale

Op voorhand weten dat je werk hebt daar kan ook handig zijn.

wikisi
    Guest

Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

als je hier heen komt dan raad ik aan om het te doen via een andere visa dan de E-2 investment visa. (die visa is voor als je hier een business wilt beginnen.) Met die visa mogen je kinderen hier niet werken en die visa is voor hun alleen geldig tot hun 21ste. Dus vanaf hun 21ste moeten ze een andere manier vinden om legal status te krijgen.

Hoe weet ik dit? Ik ben hier met m'n ouders gekomen met die E-2 investment visa. Mijn 21ste verjaardag is voorbij en ik ben nu een illegal immigrant. Yay!!!

Beste Pascal22,

Het is zeker niet makkelijk om te emigreren naar Amerika. Zelf ga ik volgend jaar emigreren naar Chicago. Ben een amerikaanse burger, maar woon en werk hier m'n hele leven.

Je moet oppassen met je opgebouwde pensioen. Zodra je uit NL gaat, gaat er per jaar dat je niet in NL woont 2% van je pensioen af. En let ook op je rechten die je hier in NL heb. Deze kan je kwijt raken als je na zoveel jaar uit NL woont.

Voor meer info over emigreren kijk op www.joho.nl zij kunnen je ook helpen met verzekering in het buitenland.

Ik wens je alvast veel succes.

gr,
    laura lee

Nou, het is al weer even geleden dat hier op dit onderwerp is gereageerd, maar toch even iets recht gezet. Volgens mij bedoelt Laura Lee niet je pensioenrechten maar je AOW. Het is niet zo dat je je AOW, verliest, maar je bouwt niet meer op. Dat wil dus zeggen dat wat je opbouwt aan AOW-rechten tot het moment van vertrek blijft bestaan, maar dat elk jaar dat je niet verder opbouwt je, zo'n 2% van het eindresultaat niet bereikt. Kom je terug, gaat de opbouw gewoon weer verder, maar wel minus het gedeelte dat je niet hebt opgebouwd. Je kunt ook je AOW-rechten "opbouwen vanuit het buitenland". Dan moet je als ik het goed heb zo'n Ä 4000 per persoon per jaar betalen om je opbouw . Dit wetende kun je dit bedrag ook in Amerika proberen te sparen. Het blijft dan van jezelf, en is ongevoelig voor alle plannen die de minister met de AOW aan het ontwikkelen is.
    Wat betreft je opgebouwde pensioen, dat is me niet helemaal duidelijk, maar ook dat bouw je in Nederland niet verder op, maar ook die rechten blijven bestaan. Hoe dit allemaal precies zit is belangrijk genoeg om toch nog uit te zoeken.
    Groet en succes.
    Gert

het is moeilijk om naar de usa te emigreren. ik weet precies wat je bedoeld wikisi, ik heb 7jaar op een e2 visum gewoond in de usa. als de kinderen 21 zijn dan moeten ze eruit. ik ben nu terug in nederland, aangezien ze een vriendin in de usa hadden gaan ze nu trouwen, dus kan ik na 3 jaar een groene kaart krijgen.

denhertogh
    Guest

Hallo,
    De E 4000 per jaar zijn niet correkt het is +-
    E 450 per jaar dat je aan de AOW kan betalen en dan gaan de 2% niet van je AOW af!
    Marian

Nou Marian, jouw bewering was voor mij voldoende om een en ander even na te zoeken. Ik was daar Łberhaupt nog niet aan toegekomen. Dit geeft het wel wat meer prioriteit. Je hebt wel een beetje gelijk, maar ook ik zit er niet naast. Blijkt dat de kosten om je voor AOW te verzekeren een maximum periode omvat van 10 jaren en de jaarlijkse kosten daarvan zijn afhankelijk van je inkomen. Het betreft 17,9% van je internationale inkomen, met een minimum van € 467,80 en maximum van € 4.678.

Maar, ook al waren de bedragen niet exact is het wel goed dat je hier even een verfijning hebt aangebracht. Overigens de rest van wat ik beschreven heb zijn volgens mij wel juist. Bedankt voor je opmerking.
    Gert

Ik ben nu 14 en wil rond mjn 24-25 gaan verhuizen naar Derry New Hampsire maar snap het nog niet van greencard visum enz
    En ik zie op veel forum,s dat het veel zal gaan kosten en lang duurt.
    klopt dit?????????????????

Dag Bijtje,
    Ten eerste een Green Card is in Nederlandse termen, een verblijfsvergunning en dient tevens als werkvergunning. Het tweede is dat emigreren inderdaad niet voor niks is, maar aan de andere kant niet onoverkomelijk. Vele mensen hebben het gedaan. Als je een Green Card wint via de Diversity Lottery, zoals wij, dan zijn er minder voorwaarden dan als je op een andere manier Amerika binnen wilt komen. Ik zou je eigenlijk willen adviseren met enige regelmaat naar Amerika te gaan om te reizen, studeren, enz. en aan de andere kant te gaan sparen, want hoe meer geld je hebt om een tijd te overbruggen, hoe makkelijker je je plekje in Amerika kunt bouwen. Verder rest mij voorlopig het advies: Op de site "allesamerika.com" vind je veel over Amerika, Green Card en nog veel meer. Daar vind je ook veel antwoorden op vragen. Wat je verder nog wilt weten kun je dan verder op de forums als dit of op allesamerika.com vragen. Je hebt nog ruim 10 jaar. Goed dat je nu al begint.
    Succes,

Emigreren naar Amerika heeft zeker wel wat voeten in de aarde. Kijk eens op Latravia - emigreren Amerika

Niets is onmogelijk, maar zonder goede wil en ook wel een financiele back up wordt het emigreren lastig. Succes met de emigratie en stel gerust je vragen.
    Laatst aangepast door Peterpastoor : 02-06-12 om 12:48

Het heeft zeer veel voeten in de aarde om naar Amerika te emigreren. Ik spreek uit ervaring. Op de site van Latravia kan je een boek bestellen over het kopen van een huis in Amerika. Nu kan je zelf eigenlijk alles wel op internet uitvinden hierover. Dus boeken bestellen lijkt mij overbodig. Ik heb eens op die site gekeken en men geeft 3 opties om een huis te kopen:
    - via het MLS systeem (multiple listing service)
    - short sale
    - foreclosures

Bij short sale wordt niet vermeld dat het een zeer langdurige geschiedenis kan worden eer de bank het bod zal accepteren plm. 4-5 maanden.
    Bij foreclosures belandt deze vanzelf in de MLS via een makelaar. Of is het de bedoeling om op de huizenveiling te kopen?

Vergeet niet als men een huis in Amerika wil kopen (kan je ook kijken op realtor.com, vul de plaats in en kijk wat er zoal aangeboden wordt) Het checken van een makelaar kan je op de website van de staat: Department of Business and Professional Regulation. Kan je zien wie dan ook die een license heeft (dus ook makelaars) of ze ooit in overtreding zijn geweest. Je kan op deze website ook nakijken bij alle beroepen of mensen ooit in overtreding zijn geweest. Ik ben makelaar geweest in Florida dus ik weet vrij veel af van de gang van zaken in Florida. De meeste staten verschillen niet zo veel qua regelgeving.

Vergeet niet dat je niet: een container kan versturen naar de USA zonder social security nummer. Je nergens langer dan 3 maanden met een Nederlands rijbewijs kan rijden. Dus een rijbewijs in Amerika halen behoort niet tot de mogelijkheden. Je zal een social security nummer moeten hebben en die krijg je alleen met een verblijfsvisum dus bijv. E2, E1, HB, groene kaart enz. Dus al koop je een huis in de USA (wat niet is aan te bevelen) voor verblijf korte termijn je zal al die tijd een auto moeten huren. Wat erg prijzig is. Rond de US$ 300 per week. Een auto kopen kan (nog) wel alleen kan je hem niet verzekeren. De verzekering accepteert alleen verzekeringen langer dan 6 maanden. Een bankrekening is ook heel moeilijk om te openen. Je hebt een social security nummer nodig om een bankrekening te kunnen openen. Houdt er rekening mee dat de "property tax" in de US erg hoog is. In Florida is de gemiddelde prijs zo een US$ 3000 per jaar. De onroerend goed verzekering is ook niet gering (i.v.m. hurricanes) ong. US$ 1500 - US$ 2000 per jaar. Verhuren lijkt mij niet echt geweldig, i.v.m. met overschot op de woningmarkt. Men kan beter voor een bepaalde tijd een huis huren.

Het is echt heel moeilijk om er te geraken: - kopen van een bedrijf is mogelijk, maar is wel riskant gezien de economische situatie in Amerika,
    - trouwen met een Amerikaan - of via familieleden die al daar zijn, 1e lijn heeft voorrang, broer of zuster kan wel 10 tot 12 jaar duren - werk vinden bij voorbeeld in de gezondheidszorg is wel mogelijk daar er tekorten zijn - ander werk lijkt mij erg moeilijk, er is heel veel werkeloosheid - green card lottery, gratis meespelen elk jaar: niveau moet highschool niveau zijn. voor alles geldt dat men van onbesproken gedrag moet zijn. dus geen strafblad.
    Laatst aangepast door annemarie2225 : 26-02-10 om 16:40 Reden: aanvulling

Sander2: je maakt wel veel reclame voor latravia in je posts. heb je er soms commerciele belangen bij om op dit forum te posten?

Red face Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Op het moment dat ik het gevoel heb dat ik mensen kan helpen met Latravia (waar ik aan meegewerkt heb) dan plaats ik inderdaad een linkje daarnaar.

Ik verdien daar geen geld mee oid. Stoort het je?

gr Sander

Het valt mij gewoon op dat je in bijna elke post latravia noemt, die niet echt een duidelijk beeld schetst van bijv. Amerika. Het is allemaal beknopt en als je dan meer wil weten kan je een boekwerk bestellen. Terwijl alle info op internet te vinden is. Dus je hebt ogenschijnlijk wel belang erbij, zoveel zelfs: online staat dat je de oprichter bent van latravia!

brazilboy
    Guest

Citaat Origineel gepost door annemarie2225 Bekijk Post
    Het valt mij gewoon op dat je in bijna elke post latravia noemt, die niet echt een duidelijk beeld schetst van bijv. Amerika. Het is allemaal beknopt en als je dan meer wil weten kan je een boekwerk bestellen. Terwijl alle info op internet te vinden is. Dus je hebt ogenschijnlijk wel belang erbij, zoveel zelfs: online staat dat je de oprichter bent van latravia!
    hahaha die Sander maakt reclame
    ach wat maakt het uit mij stoort het niet
    sucses

brazilboy
    Guest

sucses

Ik zie dat het al een tijd geleden is dat er iemand op deze forum gereageerd heeft, maar ik heb een vraag over het verkrijgen van werk.
    Ik wil met mijn vriend over ongeveer 4 jaar emigreren naar amerika, we willen eerst een paar keer het land opzoeken om te kijken waar het ons het meest aanspreekt, we weten alleen niet hoe we aan werk moeten komen. Ik heb een secretariele opleiding achter de rug en mijn vriend doet commerciele economie. Waar moeten we beginnen met zoeken naar banen? Heeft iemand tips?
    Gr. Robyn

het is heel moeilijk. helemaal met de economische situatie. er is al een tekort aan banen. dus het zal bijna niet mogelijk zijn om amerika binnen te komen. misschien een nederlands bedrijf zoeken die ook in amerika zit en op die manier amerika zien in te komen. of gaan studeren in amerika. is alleen erg duur.

succes

Bedankt voor de snelle reactie!
    Het is ook echt supermoeilijk omdat wij er allebei zo naÔef in zijn en echt niet weten waar we moeten beginnen maar we gaan op zoek! Hoop dat het lukt. Bedankt

Hallo,
    Ik heb een vraagje, mijn vriend (23) en ik (16) willen emigreren naar Amerika, Californie als ik 18 ben.
    Is het heel moeilijk om zo'n greencard te krijgen, ook omdat ik dan pas 18 ben?
    IK heb echt geen idee, we willen heel graag weg uit Nederland.

Alvast bedankt

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Texas, Amerika
    Donhermans in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 2
    Laatste: 03-09-12, 14:08
  2. Arts wil emigreren naar Amerika
    lala1 in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 9
    Laatste: 05-07-10, 01:41
  3. 1 jaar naar India, Hoe Moeilijk/ Makkelijk???
    DutchYogini in forum India - Wonen en Werken
    Reacties: 5
    Laatste: 15-06-09, 21:03
  4. Gaat dat makkelijk of moeilijk "emigreren naar Aruba"?
    caramelqueen in forum Aruba: Reizen en Vakantie
    Reacties: 5
    Laatste: 06-09-08, 21:56
  5. emigreren naar Zuid Amerika
    Davidram in forum Zuid-Amerika Reiscafť
    Reacties: 1
    Laatste: 17-08-07, 07:41

STEL EEN VRAAG - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten