Onderwerp: Emigreren naar Thailand

Bedankt
    56
    Is bedankt: 180

Re: Emigreren naar Thailand

mijn verzekering loopt via internet en als er iets is kan ik ze mailen maar ook zijn ze 24 uur per dag telefonisch bereiken (in het engels)
    maar je zou je situatie eens moeten voorleggen aan JOHO dit heb ik ook gedaan en deze kwamen met een lijst van verzekeraars waar ik me zou kunnen verzekeren inclusief de tariefen heel overzichtelijk en je hoeft het allemaal zelf niet uit te zoeken, en het is nog gratis ook

internet http://www.joho.nl/
    email: insurance@joho.nl
    internet http://www.johoinsurances.nl/
    een tropische groet vanuit een heerlijk thailand, dirk

Turkije fan!

Bedankt
    0
    Is bedankt: 5

Citaat Origineel gepost door georgessiam Bekijk Post
    Serieus Frank! medicijnen in Thailand zijn heel duur!
    Hier in Belgie of Nederland krijg men een doosje mee bij de apotheker.
    In Thailand haalt men gewoonlijk de pillen uit het doosje om het zo te verkopen aan de farang.(120 bath voor 10 pilletjes tegen de diaree)
    Okee George,

Grappig,dat je nou toevallig schrijft over diareee pilletjes))),want ik had rennies toe nodig,en ik zit in Pattaya(duurste stad) en ik betallde slechts 60 bath voor 10rennies en die werkte als een speer,na al het hete eten en veelvuldige drankgebruik. In nl het zelfde doosje voor € 13,20 ik bedoel maar...

MIjn collega in het hoge noorden schrijft dezelfde ervaringen.

Ik zelf denk dat wanneer de verzekering goed geregeld is dat er geen problemen voordoen.

verer zal de zorg in Nederland alleen maar toenemen,en je eig bijdr naar 1000 euries gaan lopen,pff ze doen maar hun best hier,ik heb er geen last meer van gelukkig,maar wel jammer dat ze alles kapot maken wat mijn ouders hebben opgewerkt door mismanagement en ongelooflijk weinig onproffessioneel inzicht door onze huidige leiders van het land.

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team
    Moderator Even voorstellenforum

Bedankt
    94
    Is bedankt: 391

Nou ik deel jullie mening niet, medicijnen zijn in Thailand duurder had het al verschillende malen ondervonden.
    Ook heb ik al ondervonden dat men dikwijls met verschillende tarieven werkt als men medicijnen gaat kopen bij een plaatselijke apotheker in Thailand.
    De Farang tarief en het thaise tarief.
    Nou voor een doosje rennies € 13,20 afdokken in Nederland vind ik toch wel veel geld Frank!
    Laatst aangepast door georgessiam : 14-06-12 om 13:05

Bedankt
    70
    Is bedankt: 138

george de apothekers kunnen duur zijn maar medicijnen in ziekenhuizen zijn goedkoper
    zal de thaise logica nooit begrijpen.

waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team
    Moderator Even voorstellenforum

Bedankt
    94
    Is bedankt: 391

Nou de medicijnen in de ziekenhuizen zijn goedkoper dan bij de apothekerswinkels in Th.
    Nieuwe peiling in het Thailandforum :Hebben jullie een speciaal budget voorzien om de armen te helpen in Thailand? Hier kan je reageren op het onderwerp!

Turkije fan!

Bedankt
    0

Nou de medicijnen in de ziekenhuizen zijn goedkoper dan bij de apothekerswinkels in Th.

Ik ga voor Spanje 4-0 tegen IRlande))))

haha ze zijn afgeslacht die Ieren)))

wereld wedstrijd

Nederland gaat er uit Zondag ! ! ! jammer genoeg

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door dirkpie Bekijk Post
    mijn verzekering loopt via internet en als er iets is kan ik ze mailen maar ook zijn ze 24 uur per dag telefonisch bereiken (in het engels)
    maar je zou je situatie eens moeten voorleggen aan JOHO dit heb ik ook gedaan en deze kwamen met een lijst van verzekeraars waar ik me zou kunnen verzekeren inclusief de tariefen heel overzichtelijk en je hoeft het allemaal zelf niet uit te zoeken, en het is nog gratis ook

internet http://www.joho.nl/
    email: insurance@joho.nl
    internet http://www.johoinsurances.nl/
    hallo Dirk,

Ik heb nauwe contacten met Justin(goede vriend van me).

maar ik heb hem nog nooit met een lijst gezien,zal hem eens vragen.

maar bedankt.

groet
    Frank

Turkije fan!

Bedankt
    0

Nou ik deel jullie mening niet, medicijnen zijn in Thailand duurder had het al verschillende malen ondervonden.
    Ook heb ik al ondervonden dat men dikwijls met verschillende tarieven werkt als men medicijnen gaat kopen bij een plaatselijke apotheker in Thailand.
    De Farang tarief en het thaise tarief.
    Nou voor een doosje rennies € 13,20 afdokken in Nederland vind ik toch wel veel geld Frank!
    Jaja,het is echt waar,ik zakte door de grond heen,toen ik het hoorde,over één doosje rennie`s.bizarrr.
    maar je zal gelijk hebben,over falang en thai tarieven,waar niet in de wereld. !
    Ook in Nederland altijd maar verschillen en burecratie,en vreemdelingenhaat,ze zeggen van niet ,maar in praktijk merk ik toch anders,vooral die gasten die anders kleuren,en die er niet om gevraagd hebben,dat hun ouders hierheen wilden.
    nederland zakt zo ver nú dat zelfs een buitenlander weg wil... dan heb je het toch goed voor elkaar.... als land((( pffff

nee mooi boek ik heb het uit gelukkig ! ! ! ! !

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Hallo heren!

Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie antwoorden en uitleg!

Mijn pa blijft wonen in Nederland en gaat ieder jaar een half jaar naar Thailand.
    Dit is het handigste zo, zeker gezien zijn gezondheid. We zoeken nog een oplossing voor zijn woning (de huur dan).

Fijne zomer!
    Groeten,
    Kristel

Turkije fan!

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door Senzemama Bekijk Post
    Hallo heren!

Mijn pa blijft wonen in Nederland en gaat ieder jaar een half jaar naar Thailand.
    Dit is het handigste zo, zeker gezien zijn gezondheid. We zoeken nog een oplossing voor zijn woning (de huur dan).

Fijne zomer!
    Groeten,
    Kristel

Goed besloten !

Wat de huur vetreft,kan ik je misschien iets aanbieden voor een half jaar in het centrum van >Pattaya,heerlijk aan de kust met zwembad erbij.
    Het is behoorlijk bezet steeds,maar als die het vast legt,kan die alle kanten op.

NOu,ik hoor je wel indien je interesse hebt.

mvg

frank

Thailand Team
    Bedankt
    11
    Is bedankt: 159

Citaat Origineel gepost door Senzemama Bekijk Post
    Hallo heren!

Fijne zomer!
    Groeten,
    Kristel
    Dank je, altijd leuk als iemand laat weten wat hij/zij doet met de gegeven informatie. Ik denk dat gezien zijn gezondheid en de problemen die dat mogelijk geeft dit inderdaad de beste en meest practische oplossing is.

wilgitarist
    Guest

Dag,

Heb een aanvullende vraag nav bericht Kristel:

Waar kan ik vinden of dat bedrag van Bht 65000 klopt, ik kom het vaker tegen.

Groet, Wil

Thailand Team
    Bedankt
    11

Dit is nou niet echt moeilijk te vinden op het net, zie hier.

wilgitarist
    Guest

Dag Steven,

Ik heb twee aanvullende vragen, misschien weet jij (of iemand anders) er antwoord op:

1. als je trouwt met een Thaise (in Thailand), die ook zelf werkt/ een bedrijf heeft, moet je dan ook aan AOW/ pensioen Bht 65.000 hebben (of 800.000 op je rekening)?
    Mijn AOW is rond de 40.000 Bht.

2. als je trouwt in Thailand (voor de wet), moet je dan - behalve de benodigde documenten (uittreksel geboorteregister e.d.), ook een bepaald inkomen hebben, of een bepaald bedrag op je bankrekening?
    Ik bedoel nog voor ik er ga wonen, als ik over een aantal maanden er heen ga (toerist visum) en met haar wil trouwen. Wat stelt de Thaise overheid, gemeente dan voor voorwaarden aan mij?

Groet, en alvast dank, Wil

Thailand Team
    Bedankt
    11

Citaat Origineel gepost door wilgitarist Bekijk Post
    Dag Steven,

Ik heb twee aanvullende vragen, misschien weet jij (of iemand anders) er antwoord op:

1. als je trouwt met een Thaise (in Thailand), die ook zelf werkt/ een bedrijf heeft, moet je dan ook aan AOW/ pensioen Bht 65.000 hebben (of 800.000 op je rekening)?
    Mijn AOW is rond de 40.000 Bht.

2. als je trouwt in Thailand (voor de wet), moet je dan - behalve de benodigde documenten (uittreksel geboorteregister e.d.), ook een bepaald inkomen hebben, of een bepaald bedrag op je bankrekening?
    Ik bedoel nog voor ik er ga wonen, als ik over een aantal maanden er heen ga (toerist visum) en met haar wil trouwen. Wat stelt de Thaise overheid, gemeente dan voor voorwaarden aan mij?

Groet, en alvast dank, Wil
    1) De bedragen zijn onafhankelijk van de partner. Dus ja, het inkomen/banksaldo moet van jou zijn, maar de bedragen zijn lager voor gehuwden, 400.000 Baht op de bank og equivalent in maandelijks inkomen volstaat.
    2) nee, verder geen vereisten. Denk aan een huwelijkbevoegdheidsverklaring voor de vereiste papieren en zorg voor vertaling en legalisatie van de papieren.

wilgitarist
    Guest

Dank je wel voor de info !!!

Aanvullende vraag: kan het vertalen en/ of legaliseren hier (in Ned) gebeuren of moet dat daar? En weet jij - als het daar moet - of er ook een ambassade/ consulaat in Chiang Mai is?

Groet, Wil

Thailand Team
    Bedankt
    11

Citaat Origineel gepost door wilgitarist Bekijk Post
    Dank je wel voor de info !!!

Aanvullende vraag: kan het vertalen en/ of legaliseren hier (in Ned) gebeuren of moet dat daar? En weet jij - als het daar moet - of er ook een ambassade/ consulaat in Chiang Mai is?

Groet, Wil
    Vertalen kan overal gebeuren, legaliseren doet het Thaise ministerie van buitenlandse zaken aan Chaeng Wattana in Bangkok. Er zijn overal, ook in Chiang Mai, bureautjes die het hele proces voor je kunnen verzorgen.

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door joepattaya Bekijk Post
    Supee, vanaf 2013 kun jij aanspraak maken op diverse visa:
    Marriage visum: inkomen THB 40,000 per maand of THB 400,000 op een (Thaise) bankrekening of een combinatie van die 2; beiden (inkomen en/of bankrekening op naam van de buitenlander).

Retirement visum: inkomen THB 65,000 per maand of THB 800,000 op ene (Thaise) bankrekeing of een combinatie van die 2; beiden op naam van de gepensioneerde + dat de aanvrager 50 jaar of ouder moet zijn.

In beide gevallen moet het geld op de 2 maanden op de rekening staan bij de eerste aanvraag en bij elke verlenging moet het geld er 3 maanden op staan. Wat je in de tussentijd doet met dat geld mag je zelf weten.
    Hallo Joep
    wat jij hier schrijft voor een marrige visa inkomen 40.000 per maand of 400.000 bath op een Thaise bank of een combinatie daarvan is volgens wat Ik lees op THAILAND VISA (THAI EMBASSY.COM ) dat dit niet juist is, het is of 40.000 per maand of 400.000 op Thaise bank, dus geen combinatie van inkomen per maand en overig geld op een Thaise bank
    Wat is nu waar
    Ik sta op het punt om een Marriage visa aan te vragen

Heb niet voldoende per maand (38.000 BTH en heb niet voldoende om op een Thaise bank te zetten )

Graag een antwoord terug

Thailand Team
    Bedankt
    11

Citaat Origineel gepost door janorn Bekijk Post
    Hallo Joep
    wat jij hier schrijft voor een marrige visa inkomen 40.000 per maand of 400.000 bath op een Thaise bank of een combinatie daarvan is volgens wat Ik lees op THAILAND VISA (THAI EMBASSY.COM ) dat dit niet juist is, het is of 40.000 per maand of 400.000 op Thaise bank, dus geen combinatie van inkomen per maand en overig geld op een Thaise bank
    Wat is nu waar
    Ik sta op het punt om een Marriage visa aan te vragen

Heb niet voldoende per maand (38.000 BTH en heb niet voldoende om op een Thaise bank te zetten )

Graag een antwoord terug
    Combinatie kan. Informatie op thaiembassy.com is dus niet correct of niet volledig.

Bedankt
    0

Citaat Origineel gepost door stevenl Bekijk Post
    Combinatie kan. Informatie op thaiembassy.com is dus niet correct of niet volledig.
    Steven Ik ben vandaag in UdonThani bij emigratie geweest en heb gevraagd hoe het in mekaar zit.
    Hier is wat Ik kreeg te horen van de hoogste piet die daar is
    Het is 40.000 bath inkomen per maand
    of 400.000 op een Thaise bank
    Duidelijk antwoord was GEEN COMBINATIE van bovenste twee

Dit geld wel voor retyed visa daar is combinatie wel mogelijk

Thai embassy.com had toch gelijk

Gr Janorn

Thailand Team
    Bedankt
    11

Ik zal hier vandaag eens dieper induiken.

Bedankt
    2
    Is bedankt: 34

Siam Legal zegt dit:

http://netherlands.siam-legal.com/Th...s-of-Dutch.php

De Bangkokse Immigratie zegt dit:

http://bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq

Is dus weer eens niet duidelijk.
    Voor de duidelijkheid: De Bangkokse Immigratie geeft WEL een mix-mogelijkheid aan voor gepensioneerden.

Thailand Team
    Bedankt
    11

Ok, informatie die ik heb kunnen vinden:
    voor visum aanvraag (single entry) is geen bewijs van inkomen/geld op de bank vereist, voor multiple entry wel, hoe hier mee wordt omgegaan hangt sterk agf van de ambassade/consulaat;
    voor visum extensie (en daar gaat de vraag om neem ik aan) is het inderdaad of 40.000 aantoonbaar maandelijks inkomen of 400.000 Baht op de bank gedurende minimaal 2 maanden voorafgaand aan extensie aanvraag. Combinatie is dus NIET mogelijk. Was ook voor mij nieuw, dus hartelijk dank, heb er weer wat van geleerd.

@ Joep: ik denk dus dat Siam Legal het verkeerd heeft. Zou niet de eerste keer zijn, maar het zou ook best kunnen dat een ambtenaar met wie zij werken de combinatie wel toestaat.
    Laatst aangepast door stevenl : 18-08-12 om 05:38

Bedankt
    56
    Is bedankt: 180

Citaat Origineel gepost door stevenl Bekijk Post
    1) De bedragen zijn onafhankelijk van de partner. Dus ja, het inkomen/banksaldo moet van jou zijn, maar de bedragen zijn lager voor gehuwden, 400.000 Baht op de bank og equivalent in maandelijks inkomen volstaat.
    2) nee, verder geen vereisten. Denk aan een huwelijkbevoegdheidsverklaring voor de vereiste papieren en zorg voor vertaling en legalisatie van de papieren.
    stevenl, mag je nederlandse uitkering ook naar een gezamenlijke bankrekening (van de visum aanvrager en zijn thaise partner) gestort worden of moet hij een eigen bankrekening hebben?
    een tropische groet vanuit een heerlijk thailand, dirk

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Thailand - startkapitaal
    Sjeffrey in forum Wonen en werken in Thailand
    Reacties: 16
    Laatste: 28-02-13, 03:58
  2. Emigreren naar Thailand hoe te realiseren?
    PeRcH72 in forum Wonen en werken in Thailand
    Reacties: 95
    Laatste: 16-06-09, 20:16
  3. Emigreren naar Thailand
    spike1973 in forum Wonen en werken in Thailand
    Reacties: 11
    Laatste: 02-01-09, 15:39
  4. Interview: Met het gezin naar Thailand emigreren
    Wereldwijzer Reisforums in forum Thailand interviews
    Reacties: 23
    Laatste: 17-11-08, 11:47
  5. Emigreren naar Thailand
    1leo37 in forum Reisgenoten Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 25-05-08, 15:18

Tags

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten