Onderwerp: Zoek Belgen / Nederlanders in buurt Granada/Malaga

Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Re: Zoek Belgen / Nederlanders in buurt Granada/Malaga

Hallo David, ook ik zou graag gebruik maken van je kennis van de omgeving. Zou graag willen werken en wonen in jouw omgeving, daar ik nu seizoen werk (4jaar) doe hier in Friesland , zou ik graag met mijn eigenschappen bij jullie aan de slag gaan. Ik ben gastheer/barkeeper en entertainer op een grote jachthaven met 90% Duitsers. Ik zou graag als bv. housekeeper of reisbegeleider te werk willen gaan? Is daar behoefte aan denk jij? Of tot wie kan ik me wenden , misschien kun jij me op weg helpen . Hablar un pocco Espagnol maar vloeiend Duits , Nederlands en Engels. Ben benieuwd naar je reactie, Hans

Bedankt
    0

Dag David,

Heb je inmiddels een pm gestuurd.
    Groet Ancella/Louis
    Laatst aangepast door Bandor : 29-09-10 om 21:27 Reden: foute tekst ingetoetst

Bedankt
    0
    Is bedankt: 1

Citaat Origineel gepost door hansel Bekijk Post
    Hallo David, ook ik zou graag gebruik maken van je kennis van de omgeving. Zou graag willen werken en wonen in jouw omgeving, daar ik nu seizoen werk (4jaar) doe hier in Friesland , zou ik graag met mijn eigenschappen bij jullie aan de slag gaan. Ik ben gastheer/barkeeper en entertainer op een grote jachthaven met 90% Duitsers. Ik zou graag als bv. housekeeper of reisbegeleider te werk willen gaan? Is daar behoefte aan denk jij? Of tot wie kan ik me wenden , misschien kun jij me op weg helpen . Hablar un pocco Espagnol maar vloeiend Duits , Nederlands en Engels. Ben benieuwd naar je reactie, Hans
    Dag Hansel,

Ik denk dat je met je profiel beter ergens in Ibiza iets gaat zoeken, want met je Duits en entertainer achtergrond denk ik dat je daar meer iets kunt vinden dan hier.

exelanz
    Guest

Hoi David (e.a.),

Ik wil gaan samenwonen met mijn vriendin in Malaga. Zij is Spaanse. Ikzelf ben werkzaam in de IT. Ik zag dat je interessant adviezen hebt. Zou je mij een PM kunnen sturen met e-mail adres zodat ik je wat vragen kan stellen over werken in Malaga?

Bij voorbaat dank!
    Arno

Bedankt
    0

Zijn er hier nog steeds mensen in de buurt van Granada?
    Ik vertrek waarschijnlijk in juli voor een jaar daar naartoe. Mijn vriend heeft daar een tijdelijke functie aangeboden gekregen en ik ga mee!
    Nu hebben we alleen geen flauw idee waar het leuk wonen is. Het bedrijf heeft op zich een aardig budget (900 euro p. mnd.) maar wat is wijsheid? We willen dicht in de buurt van Granada, of zelfs in Granada, maar wat zijn dan leuke wijken? En als de keuze dan alleen uit benauwde appartementen bestaat (ik kan slecht tegen hitte; heel handig dus dat ik daar een jaar ga wonen haha), kunnen we dan niet beter aan de rand in een buitenwijk gaan zitten met een zwembad in de tuin? Maar waar?? Is dat te betalen?
    Iemand tips voor dorpjes dichtbij? Tips voor websites met huurhuizen? Ik vind alleen maar websites met woningen aan de kust; niks bij/in Granada zelf. Het is natuurlijk ook een studentenstad, dus het zal daar anders zijn dan toeristische badplaatsen, maar goed, ergens moeten toch huizen met zwembaden in de buurt zijn. Als we dat willen...
    Alvast ontzettend bedankt, want ik begin langzaam een beetje zenuwachtig te worden door dit compleet onbekende avontuur! :-)

Bedankt
    1

Blogposts
    1

hoi wij komen dit komende seizoen naar de omgeving van granada malaga om ons hier te vestigen.
    ik ben nu op zoek naar een job in die omgeving. ik spreek nederlands duits engels zweeds spaans vlaams. en heb kantoor opleiding genoten. zijn er daar bedrijven die dit soort mensen vragen??? en zoja help???
    ben per direkt beschikbaar...

Bedankt
    0

Bij Northgatearinso zoeken ze vrijwel altijd mensen:
    http://ngacareers-brightpurple.com/apply_now

Zoeken op 'Granada' en je vindt van alles! Ze zoeken met name mensen die HR activiteiten willen uitvoeren voor bedrijven uit bijvoorbeeld Nederland of andere Europese landen. Dat ga ik daar dus bijvoorbeeld ook doen :-)
    Fijn vinden ze het indien je klantgerichte werkervaring hebt, een opleiding hebt genoten, Engels en Nederlands spreekt (maar ze zoeken ook vaak mensen voor andere landen, dus zijn andere talen vereist) wat kennis hebt van SAP en payroll & taxes. Ze willen dat je fulltime werkt en voor minimaal 1 jaar.
    Zie de vacatures. Ze stonden zodoende ook mensen te werven op de emigratiebeurs in Houten.
    Succes!

8. SuzanneR wordt bedankt door:

Bedankt
    0

Hoi Allemaal,

@SuzanneR: Je kan inderdaad hier huizen huren met zwembaden. Maar met 900€/maand denk ik niet dat je ver zal kunnen komen. Om een idee te geven is dat de prijs van 1 slaapkamer voor een student rond de 250€/maand ligt in Granada (water/electriciteit en gemeenscahpskost inclusief)
    In Armilla, een dropje op 2km van Granada, kan je een eengezinshuis huren voor een 600€. De prijs in 2005 was ongeveer 750€ (ik weet het, want mijn buren huurde hun huis zo), hierbij moet je dan ook wel weer de electricteits/waterkosten bij rekenen. Hoe verder je gaat van Granadam hoe goedkoper. Wegens de crisis is er dan wel weer veel keuze.
    Ik raad je aan Armilla, Churrianna, Las Gabias, La Zubia, Monachil.
    Ik raad je totaal af de buurt waar het autobusstation is (carretera de Jaen), er is daar een nieuwbouw, maar veel drugs en prostitutie problemen. Dus het Noorden van Granada is af te raden!!!
    Maar de prijzen hangen ook echt af van buurt tot buurt en of je op een 1ste of 7de verdiep woont en de staat van het gebouw.
    Je kan best een gaan zoeken in de website bvb http://www.segundamano.es/ of http://www.milanuncios.com/ dar selecteer je dan GRANADA en dan inmobilaria/Casa/chalet,.... en dan gewoon zoeken. Wie weet vind je wel iets wat je leuk vind.In het centrum van Granada zijn er niet echt veel appartemenstgebouwen met zwembad, dan moet je iets meer naar buiten gaan. Het beste is ook zelf te zoeken, want andes betaal je al 1 extra maand aan de makelaar. ALhoewel dit niet echte "legaal" is, wordt het gedaan en vraagt men dat je een contract tekend waardoor je niet achter hun rug de eigenaar mag contactereen of huren/kopen.

Ivm het bedrijf NorthgateArinso, er zijn gemixte beoordelingen erover op de lokale werkmarkt. Als je Engels kan en dan een andere taal heb je kans om erin te geraken. Je krijgt dan een "supersnelle " opleiding en dan direct werken.
    Kijk wel uit dat ze je geen contract geven waardoor je een boete moet betalen van 1000€ als je vroeger dan 1 jaar hun verlaat (soort clausule dat je niet de kennis opdoet en dan naar een ander bedrijf gaat). Ze contracteren wel elke maand een 20 personen, en er gaan dan ook elke maand een 20 weg.

grtn

Bedankt
    0

Dankjewel voor alle info, top!!
    Ik zal die sites eens gaan bekijken.
    Over NGA: mijn vriend werkt daar al jaren en zij helpen dus ook mee met zoeken naar huizen en helpen mij aan een baan. Daarbij ben ik jurist. Dat komt dus wel goed :-)
    Maar top dat je even waarschuwt voor addertjes, met name voor anderen die wellicht niet zo well-connected en alert zijn!

Bedankt
    1

Blogposts
    1

hallo, wij vertrekken binnenkort naar granada nu is de vraag waar we het slimste aan doen, pakken we de auto mee of zijn daar de auto´s fatsoenlijk betaalbaar de tweedehandse? en wie weet er wbsites om te kijken. ?

Bedankt
    0

tweedehands autos zijn hier relatief duur, althans dat vind ik . Daarnaast is het onderhoud een stuk minder dan in NL, veel autos hebben deuken etc.

site:

autoscout24.es
    coches.net
    http://www.milanuncios.com/coches-de-segunda-mano/

Bedankt
    0

Blogposts
    1

Beste,

Ik ben van plan om te vertreken naar Benalmadena,om daar een zaak te staten in de Horeca,
    Grote stap dus,
    ik heb ook een vrouw en een kindje van 2.5 jaar en ik zou hem graag een goede opleiding bezorgen.
    als je info hebt ,of denkt van, pas op met de horeca daar of pas op voor dit en dat ...had ik het graag geweten (het is niet zomaar een avontuur,ik wil er echt wel blijven.)

grt

Bedankt
    0

Hoi allemaal! Ik kom ook over een kleine drie weken richting Granada! Tot binnenkort op die beloofde BBQ bij David?

Bedankt
    0

Update: We hebben een appartement met 2 badkamers, 2 slaapkamers, ruime zolderruimte met dakterras en gezamenlijk zwembad gevonden op 3 km. afstand van hartje centrum ad. 750 p.m.
    Nu nog een Vespa scooter. Iemand tips? :-)

Bedankt
    0

Ik ben wel benieuwd naar wat verder de ervaringen zijn met NorthGateArinso in Granada. Ben sinds ruim een jaar afgestudeerd, de zoektocht naar een baan heeft hier in Nederland vooralsnog niks opgeleverd en nu ben ik bezig met solliciteren bij NGA (2 telefonische gesprekken met recruiters gehad, een dezer dagen skype interview)

Over die clausule van de boete als je binnen een jaar vertrekt werd mij meteen tijdens het tweede gesprek al verteld, en het lijkt erop dat je hier niet aan ontkomt als je er wil gaan werken als starter. Nu moet ik zeggen dat ik dat ook niet zo'n probleem vind, aangezien ik er juist minimaal een jaar wil werken, anders is het me de moeite niet waard om ervoor te verhuizen! Ik hoop juist vooral op doorgroeimogelijkheden daar - weten jullie of die er echt zijn?

Maar goed, verder nog tips wat betreft NGA?
    Ik heb uit nieuwsgierigheid al eens zitten kijken naar woonruimte via www.enalquiler.com, hebben jullie ervaring met die site toevallig? Want daar lijken wel aardige dingen op te staan. Uiteraard ga ik gewoon zelf zoeken, mocht het zo ver komen dat ik de baan krijg; dat blijft toch de beste manier vaak.

Bedankt
    0

Hoi Juupke,

Ik start 3 sept. bij NGA als subject matter expert, tier 2. Weet niet wat voor functie jij op solliciteert nu?
    Ik blijf echt maar 1 jaar dus heb niet gevraagd naar doorgroeimogelijkheden. Twee mensen die ik heb leren kennen via de taalschool hebben deze week ook bij NGA gesolliciteerd, voor dezelfde soort functie als ik. Verder weet ik nog weinig. Een ander meisje dat ik via deze site heb leren kennen heeft een andere functie, ander team ook, en zij heeft ook die clausule in haar contract. Is vrij gebruikelijk en als jurist weet ik ook dat dat zo gewoon werkt. Zij is reeds begonnen en het bevalt goed.
    Heb verder geen tips, weet alleen dat er veel hollanders werken, er veel doorstroom is omdat veel mensen maar voor een paar jaar blijven en dat er veel standaard is waar weinig van wordt afgeweken (zoals zelf je vlucht/verhuizing en huis hier betalen).
    Wij hebben uiteindelijk een huis gevonden via http://www.fotocasa.es/casas-adosada...u=es-es&mode=0. Maar het viel tegen hoe lang het duurde en hoe lastig het zoeken was als je geen spaans spreekt. Met hulp van NGA is het gelukt.
    Succes en wie weet tot ziens!
    Groet, Suus

Bedankt
    0

Ik solliciteer bij NGA naar functie tier 1 administratief medewerker om te beginnen, volgens mij de laagste functie die ze hebben.

Heb inmiddels ook het Skype-gesprek gehad, en ik krijg na het weekend te horen of me de baan wordt aangeboden of niet. Ik zat een beetje in mn maag met het feit dat ik (puur toeval!) al voor begin oktober een trip naar Sevilla heb geboekt, en zag niet echt hoe dat te combineren met hun wens om 1 oktober te beginnen, en nu is me iig al toegezegd dat als ik 3 september al met de opleiding zou beginnen, ik dan gewoon in oktober met mn moeder vakantie kan vieren in Sevilla en aansluitend ook nog een week naar Nederland terug kan om de zaken hier netjes achter te laten. Daar komt nog bij dat zij dan mijn vlucht en de eerste maand accommodatie zouden betalen.

Dit lijkt me op zich helemaal niet zo'n verkeerd aanbod. Het enige echte probleem is dat ik voor de eerste 6 maanden (zo lang duurt het eerste contract) mijn huisje hier zou willen onderverhuren, zodat ik wel betaalbare woonruimte heb om op terug te vallen mocht het toch allemaal niet lopen als gehoopt. En waar ik tegenaan loop is dat ik niet weet of ik me in Spanje officieel in kan schrijven zonder me hier in Nederland uit te schrijven; en dat is wel noodzakelijk om mijn huis hier te kunnen blijven huren voor die periode. Heeft iemand hier kennis over of ervaring mee?

Overigens spreek ik wel wat Spaans, dus dat scheelt een hoop!

Bedankt
    0

Goedendag ,

Ik begin a.s. maandag bij NGA in granada bij T1.
    Zou graag voor deze tijd met iemand in contact willen komen...... wie heeft er interesse ???
    Ben een jongeman van 36 jaar en wil hier blijven voor een hele lange tijd.

Bedankt
    0

Nou, ik werd door NGA aangenomen maar heb het contract niet ondertekend; er klopte echt veel te veel niet en ik zou mezelf juridisch in een zeer slechte positie hebben gebracht. O.a. wordt verwezen naar de algemene voorwaarden van het bedrijf, maar die mocht ik niet inzien voordat ik tekende - dat is echt te belachelijk voor woorden!

Ook werd er gehaspeld met netto en bruto bedragen, werd er vaag gedaan over het belastingtarief (men zegt dat het de eerste 6 maanden 2% is maar wilde me niet verwijzen naar de wetgeving waar dat terug te vinden is) en bleek de boeteclausule toch meer een adder onder het gras dan in eerste instantie leek: je krijgt een contract voor 6 maanden, maar de clausule is voor 12 maanden. Ondertussen ga je in een tweede periode van 6 maanden wel meer belasting betalen, maar heb je totaal geen onderhandelingsruimte voor een hoger salaris, aangezien je gewoon de boete moet betalen als je niet akkoord gaat met het bod van NGA.

Mensen, let goed op en teken dus vooral niet te snel, lees alles goed door en ben niet te goed van vertrouwen!
    En Rodero, ik hoop voor je dat het voor jou gunstig uitpakt. Ben er wel benieuwd naar!

Bedankt
    44
    Is bedankt: 76

Blogposts
    1

Het belastingspercentage wat je betaald wordt (uiteraard) niet door het bedrijf bepaald. Afhankelijk van je privésituatie betaal je inkomstenbelasting. Dit kan inderdaad 2 % zijn. In de praktijk zal het in jullie geval denk ik niet meer dan 8% zijn.
    "Lo malo no es que los sevillanos piensen que tienen la ciudad más bonita del mundo...lo peor es que puede que tengan hasta razón." Antonio Gala

"Het is niet eens zo erg dat de sevillanen denken dat ze de mooiste stad van de wereld hebben...., erger is het dat ze waarschijnlijk gelijk hebben." Antonio Gala.

Bedankt
    0

Juupke,jij ziet beren op de weg man...............
    Het is een groot bedrijf en die gaan je echt niet flessen hoor.
    Ik spreek ook spaans en is alles is harstikke goed geregeld........tuurlijk,het is geen ned.

Bedankt
    0

Rodero, dat is misschien zo, maar feit is dat het werkelijk bizar is dat je de algemene voorwaarden niet mag inzien voordat je ervoor tekent - juridisch gezien is het eenvoudigweg dom om dat te doen. Betekent dat per definitie dat je slecht terecht komt? Nee, niet per definitie, maar ik heb enige achtergrond waarbij ik heb gezien hoe mis het kan gaan (juist bij grote bedrijven want die kunnen ermee wegkomen!) en dat is het me niet waard.

Daarbij vind het ik het brutosalaris wat ze bieden, zelfs voor Spanje, gewoon te laag.

Je mag uiteraard vinden dat het goed geregeld is, persoonlijk zie ik dat anders, net als de juristen om mij heen. Ieder zijn mening. Nogmaals, ik hoop van harte voor je dat het gunstig voor je uitpakt.

Bedankt
    0

Hey Juupke,
    Kijk,hun kunnen wel van alles willen,maar als ik mijn kont tegen de klippen gooi,dan zijn zij mij ook zat en zullen mij buiten zetten en dan is er uiteindelijk nix aan de hand.Ik zal gewoon mij werk doen en als ik ergen sniet mee eens ben,zullen ze dat ook wel weten ;-)
    Als het nix is ben ik zo weer thuis.

Bedankt
    0

Ik begin per 1 oktober bij NGA.

Wie gaat daar nog meer beginnen of werkt er al??

Soortgelijke onderwerpen

1. Nederlanders of Belgen rond Malaga?
    froggytje in forum Wonen en werken in Spanje
    Reacties: 35
    Laatste: 06-03-12, 00:27
  2. Samenwerken met Belgen en Nederlanders in ZA
    jjan1 in forum Zuid-Afrika Forum
    Reacties: 4
    Laatste: 26-01-08, 20:22
  3. Nederlanders in de buurt van Milaan?
    Olivia1 in forum Werken in Italië
    Reacties: 0
    Laatste: 29-05-07, 17:36
  4. Vervoer gezocht Malaga airport Granada
    shir in forum Spanje Reiscafé
    Laatste: 14-09-05, 08:35
  5. Nederlanders/ Belgen In M-a En Z-a?
    Liesl in forum Zuid-Amerika Reiscafé
    Laatste: 23-08-05, 12:00

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten