-
Re: Zoek Belgen / Nederlanders in buurt Granada/Malaga
Ik heb e.e.a nagekeken op spaanse sites en NGA heeft niet bepaald een goede naam.........:
http://ngarinso.wordpress.com/tag/encuesta/
"Lo malo no es que los sevillanos piensen que tienen la ciudad más bonita del mundo...lo peor es que puede que tengan hasta razón." Antonio Gala
"Het is niet eens zo erg dat de sevillanen denken dat ze de mooiste stad van de wereld hebben...., erger is het dat ze waarschijnlijk gelijk hebben." Antonio Gala.
-
-
Goeiemiddag allemaal,
Ik ben van plan om in het voorjaar 2012 richting Malaga te verhuizen.
Het enige dat mij wat tegenhoudt is werk vinden..
Woonst is geen probleem aangezien wij al enkele leuke dingen gezien hebben tijdens onze vakantie 2 weken geleden, maar mijn vraag is eigelijk of iemand van jullie weet of er werk te vinden is in de bewaking in die streek ?
Ik werk namelijk al jaren als bewakingagent, en zou in de mate van het mogelijk deze job verder doen?!
Is daar vraag/aanbod naar ?
Merci in elk geval 
Groetiiesss
-
-
 Origineel gepost door rodero
Hey Juupke,
Kijk,hun kunnen wel van alles willen,maar als ik mijn kont tegen de klippen gooi,dan zijn zij mij ook zat en zullen mij buiten zetten en dan is er uiteindelijk nix aan de hand.Ik zal gewoon mij werk doen en als ik ergen sniet mee eens ben,zullen ze dat ook wel weten ;-)
Als het nix is ben ik zo weer thuis.
Als je een contract tekent van 6 of 12 maanden, dan zit je daar gewoon aan vast hoor. Dan is het wel degelijk belangrijk dat e.e.a. goed geregeld is.
Je kunt altijd het vliegtuig naar Nederland pakken, maar dat lijkt me niet slim als je een contract met een boeteclausule hebt ondertekend.
Als het goed is werk je er nu enkele weken. Ben benieuwd hoe het bevalt.
-
-
Hey voetballer,
Het is hier geweldig en het werk is niet stressbestendig,wel belangrijk ;-)
Altijd mooi weer ( +/- 33 graden ) en lekker eten en drinken.
Bij mijn vorige bericht bedoelde ik ermee te zeggen dat ik niet iemand ben,dat alles doet wat mij opgedrongen wordt,snap je ???
-
-
 Origineel gepost door rodero
Hey voetballer,
Het is hier geweldig en het werk is niet stressbestendig,wel belangrijk ;-)
Altijd mooi weer ( +/- 33 graden ) en lekker eten en drinken.
Bij mijn vorige bericht bedoelde ik ermee te zeggen dat ik niet iemand ben,dat alles doet wat mij opgedrongen wordt,snap je ???
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ik snap je en vrijwel niemand doet alles wat hem of haar opgedrongen wordt, maar niemand wil een wurgcontract tekenen waar je niet makkelijk van af kunt. Is alles bij jou contractueel goed geregeld? Kon jij wel de algemene voorwaarden inzien voordat je je contract ondertekende?
Ik lees verschillende reviews op internet en ik kom vaak verhalen tegen dat mensen zich storen aan de houding van de leiding. Hoe ervaar jij de verhoudingen op de werkvloer?
-
-
Hoi,
Ik vertrek begin 2013 naar Granada met mijn vriend voor onbepaalde tijd. Het lijkt me leuk om met andere nederlandstalige in contact te komen. Heb je misschien ook nog tips over het huren van een appartement, welke wijken het leukste en veiligste zijn en hoe te zoeken. Ook wil ik spaanse lessen gaan volgen maar liever van iemand prive dan in een taleninstituut.
Alvast bedankt voor de info,
Saludos!
-
-
Wurgcontract? Boetebeding? Jongens, nu gaat het echt nergens meer over. Ik ben al 6 jaar jurist en dit zijn normale zaken als je de context begrijpt. Hoe denk je dat advocaten worden opgeleid? Alsof zij hun opleiding gratis krijgen. Zij tekenen ook een beding dat ze alles terug dienen te betalen als ze vroegtijdig stoppen.
Mijn vriend werkt al 7 jaar bij NGA en het is een top bedrijf. Welke werkgever neemt werknemers plus partners gratis mee naar Rome of Parijs?
Rare verhalen hoor je natuurlijk altijd als een filiaal in het buitenland hard groeit aan de hand van niet-spanjaarden. Uiteraard zijn ze dan op zoek naar de goede koers. Er kwamen in het begin namelijk vooral backpakkers even leuk vakantie vieren en werken, om vervolgens na een paar maanden weer te vertrekken. Om deze taferelen te voorkomen, hebben ze besloten in het contract te zetten dat je je training terug dient te betalen als je binnen een jaar vertrekt. Wanneer betaalt een bedrijf je interne opleiding ooit gratis? Als je een gedegen functie hebt en van plan bent langer te blijven. Meestal doe je later pas een verdiepende opleiding en vrijwel altijd is er dan een studiebeding opgenomen zodat je niet na de studie gelijk weggaat. Idem in de advocatuur zoals ik al zei.
Ik erger me suf aan die paranoďde Hollanders. Het is een multinational, die goed voor de werknemers, maar ook goed voor zichzelf zorgt. Er is een normaal proeftijdbeding, dus als je het in de eerste weken alsnog niet bevalt, kan je ook gewoon weg. Het salaris is normaal, nu de functie niet van zo'n hoog niveau is en de prijzen hier veel lager liggen. Wie huurt er in Nederland een huis met 4 verdiepingen, dakterras en zwembad, aan de rand van hartje centrum voor 750 euro per maand? Je kan dat echt niet met Nederland vergelijken.
Feit blijft dat als je met allerlei verschillende nationaliteiten werkt, in een warm land, dat je niet-serieuze toeristen buiten moet houden. Feit blijft ook dat de doorstroom hier hoger ligt dan bij een nationaal bedrijf, nu veel mensen slechts voor een jaar of 2 willen blijven (zoals ik/wij). Dan werkt het ook anders. Snel mensen opleiden zodat ze snel aan de slag kunnen omdat ze snel weer weg (kunnen) gaan.
Overigens is het opleidingsplan en -niveau enorm verbeterd sinds deze zomer en daar zijn ze nog steeds mee bezig, dus alle roddels/klachten daarover zijn eveneens achterhaald.
Dit moest ik even kwijt, nu ga ik op mijn dakterras chillen. 
-
-
 Origineel gepost door SuzanneR
Wurgcontract? Boetebeding? Jongens, nu gaat het echt nergens meer over. Ik ben al 6 jaar jurist en dit zijn normale zaken als je de context begrijpt. Hoe denk je dat advocaten worden opgeleid? Alsof zij hun opleiding gratis krijgen. Zij tekenen ook een beding dat ze alles terug dienen te betalen als ze vroegtijdig stoppen.
Mijn vriend werkt al 7 jaar bij NGA en het is een top bedrijf. Welke werkgever neemt werknemers plus partners gratis mee naar Rome of Parijs?
Rare verhalen hoor je natuurlijk altijd als een filiaal in het buitenland hard groeit aan de hand van niet-spanjaarden. Uiteraard zijn ze dan op zoek naar de goede koers. Er kwamen in het begin namelijk vooral backpakkers even leuk vakantie vieren en werken, om vervolgens na een paar maanden weer te vertrekken. Om deze taferelen te voorkomen, hebben ze besloten in het contract te zetten dat je je training terug dient te betalen als je binnen een jaar vertrekt. Wanneer betaalt een bedrijf je interne opleiding ooit gratis? Als je een gedegen functie hebt en van plan bent langer te blijven. Meestal doe je later pas een verdiepende opleiding en vrijwel altijd is er dan een studiebeding opgenomen zodat je niet na de studie gelijk weggaat. Idem in de advocatuur zoals ik al zei.
Ik erger me suf aan die paranoďde Hollanders. Het is een multinational, die goed voor de werknemers, maar ook goed voor zichzelf zorgt. Er is een normaal proeftijdbeding, dus als je het in de eerste weken alsnog niet bevalt, kan je ook gewoon weg. Het salaris is normaal, nu de functie niet van zo'n hoog niveau is en de prijzen hier veel lager liggen. Wie huurt er in Nederland een huis met 4 verdiepingen, dakterras en zwembad, aan de rand van hartje centrum voor 750 euro per maand? Je kan dat echt niet met Nederland vergelijken.
Feit blijft dat als je met allerlei verschillende nationaliteiten werkt, in een warm land, dat je niet-serieuze toeristen buiten moet houden. Feit blijft ook dat de doorstroom hier hoger ligt dan bij een nationaal bedrijf, nu veel mensen slechts voor een jaar of 2 willen blijven (zoals ik/wij). Dan werkt het ook anders. Snel mensen opleiden zodat ze snel aan de slag kunnen omdat ze snel weer weg (kunnen) gaan.
Overigens is het opleidingsplan en -niveau enorm verbeterd sinds deze zomer en daar zijn ze nog steeds mee bezig, dus alle roddels/klachten daarover zijn eveneens achterhaald.
Dat klinkt allemaal erg goed, maar je mag ook de andere kant van het verhaal niet zomaar afdoen als onwaar. Waar rook is, is (nog altijd) ook vuur en de negatieve verhalen zijn er wel degelijk.
Een ieder moet voor zichzelf de voor - en de nadelen tegen elkaar afwegen en dan beslissen.
"Lo malo no es que los sevillanos piensen que tienen la ciudad más bonita del mundo...lo peor es que puede que tengan hasta razón." Antonio Gala
"Het is niet eens zo erg dat de sevillanen denken dat ze de mooiste stad van de wereld hebben...., erger is het dat ze waarschijnlijk gelijk hebben." Antonio Gala.
-
-
Ik heb je uitgebreide reactie met interesse gelezen.
Ik vind het niet prettig dat je (onder meer) mij wegzet als paranoďde Hollander, terwijl ik me slechts goed wil informeren. Ik heb namelijk wel degelijk interesse om bij NGA te gaan werken en het is niet vreemd dat ik (via het internet) probeer na te gaan of het wat voor me is. Ik ben geen toerist en geen avonturier, ik heb de wens om langere tijd in Spanje te verblijven.
Als een jurist hier dan schrijft dat hij zich met het tekenen van zijn arbeidscontract juridisch in een zeer slechte positie zou hebben gebracht en als ik daarnaast negatieve verhalen lees op een website (via een link die hier wordt gepost door iemand van de reisredactie) over de leiding van het bedrijf, dan neem ik dat zeker serieus.
Naar Spanje verhuizen is een grote stap en het hebben van werk is daarbij van cruciaal belang. Dan moet je goed onderzoek doen en kritisch kijken naar de mogelijkheden. Dat is wat anders dan paranoďde zijn.
Veel plezier op je dakterras.
-
-
Je goed laten informeren is belangrijk ja. Met de nadruk op goed. Wij juristen zien vaak moeilijkheden op papier die in de praktijk niet bestaan, dus vertouw ze niet allemaal zou ik zeggen ;-) Maar dat geldt dus ook voor mij haha.
Succes met de verdere verhuizing en zoektocht naar een baan. Hopelijk kom je ergens terecht waar je beter wordt betaald, waar geen ontevreden werknemers zijn, waar geen enkel negatief verhaal over te vinden is op internet en waar je niets terug hoeft te betalen van de training of opleiding bij vroegtijdig vertrek. Ondanks dat ik denk dat dit een utopie is, ben ik niet sarcastisch. Ik hoop oprecht dat het bestaat en dat je het vindt! Laat je ons hier dan ook even wat weten? :-)
-
-
Je goed laten informeren is belangrijk ja. Met de nadruk op goed. Wij juristen zien vaak moeilijkheden op papier die in de praktijk niet bestaan, dus vertouw ze niet allemaal zou ik zeggen ;-) Maar dat geldt dus ook voor mij haha.
Succes met de verdere verhuizing en zoektocht naar een baan. Hopelijk kom je ergens terecht waar je beter wordt betaald, waar geen ontevreden werknemers zijn, waar geen enkel negatief verhaal over te vinden is op internet en waar je niets terug hoeft te betalen van de training of opleiding bij vroegtijdig vertrek. Ondanks dat ik denk dat dit een utopie is, ben ik niet sarcastisch. Ik hoop oprecht dat het bestaat en dat je het vindt! Laat je ons hier dan ook even wat weten? :-)
Je reactie komt anders zeer sarcastisch over.
Ik heb nergens beweerd dat ik op zoek ben naar een baan waar je beter wordt betaald (ik weet niet eens wat het salaris bij NGA is), waar geen ontevreden werknemers zijn, waar geen enkel negatief verhaal over te vinden is op internet en waar je niets terug hoeft te betalen van de training of opleiding bij vroegtijdig vertrek.
Ik heb zelf geen negatieve verhalen getypt of gelinkt naar websites met negatieve reviews, ik wil enkel informatie. Je neemt de kritek van andere members op je werkgever nogal persoonlijk merk ik en dat lijkt me niet nodig aangezien iedereen in vrijheid kan bepalen of NGA iets voor hem of haar is.
Ik hoop dat je bereid bent om de vragen die ik je vorige week gestuurd had nog te beantwoorden.
-
-
Wederom: ik was niet sarcastisch, anders zet ik dat er niet bij.
Daarbij doelde ik bij mijn eerdere post ook niet per se (alleen) op jou, maar meer op die Juupke die het contract niet heeft durven ondertekenen omdat hij het salaris te laag vond en het juridisch dom vond om te tekenen. En Coberana die stelt dat waar rook is, altijd vuur is -wat uit persoonlijke ervaring niet altijd zo is- en dan jij erbij dat het een wurgcontract is: tezamen vond ik het overdreven en paranoďde overkomen.
Maar ik was echt niet sarcastisch en hoop echt dat er betere banen zijn voor de mensen die dit bij NGA niet aandurven. Wie ben ik om te stellen dat dit de beste keuze is voor iedereen? Ik was gewoon het geroddel hier beu en dat mensen zich m.i. dus niet goed genoeg laten informeren en zodoende de reputatie van NGA alleen maar verslechteren, maar blijkbaar schopte ik met mijn mening tegen allerlei schenen. Daarom mijn laatste reactie, waarbij ik toch echt oprecht was, maar dat helaas niet zo is overgekomen....
Je andere vragen? Ik wist niet dat ik nog ergens vragen van jou had gekregen, maar ik zal er eens naar zoeken.
-
-
Hoi David,
Ik vroeg me af wat goede wijken waren in het centrum om iets te huren. Ik zit nu te kijken naar iets in albaicin-Realejo. Is dit een gezellige, veilige buurt? Heb je misschien nog tips voor evt een andere buurt?
Alvast bedankt!
-
-
Heeft iemand misschien ook een tip over waar het beste spaanse lessen te volgens, prive of via een instituut?
-
-
Ik zou graag in contact komen met Vlamingen, Nederlanders die aan een kust van Granada of Almeria wonen.
Rond de leeftijd 55 - 65 jaar. Woon momenteel in Torrevieja, maar hoop te verhuizen naar Andalucië.
Mijn e-mail adres: Farcietje@hotmail.com
Dank u
-
-
Dames/ Heren,
is er iemand die als SAP medewerker bij NGA in Granada werkt?
Ik ben op zoek naar meer informatie over welke modules men daar voornamelijk gebruikt...
mvg,
Wouter
-
-
Daarbij doelde ik bij mijn eerdere post ook niet per se (alleen) op jou, maar meer op die Juupke die het contract niet heeft durven ondertekenen omdat hij het salaris te laag vond en het juridisch dom vond om te tekenen. En Coberana die stelt dat waar rook is, altijd vuur is -wat uit persoonlijke ervaring niet altijd zo is- en dan jij erbij dat het een wurgcontract is: tezamen vond ik het overdreven en paranoďde overkomen.
Ben maanden niet op dit forum geweest, maar nu ik dit lees, kan ik het toch even niet laten hier nog even een laatste keer op te reageren. Want die benaming 'paranoďde Hollander' laat ik me ook niet zomaar geven. Niet in de laatste plaats omdat ik geen Hollander ben, maar dat terzijde.
Suzanne, jij wekt nu de suggestie dat het normaal is om een contract te tekenen waarin wordt verwezen naar algemene voorwaarden die je niet mag inzien voordat je tekent? Sorry hoor, maar dan ga ik toch echt twijfelen aan je statement dat je jurist bent, ik ken geen enkele jurist die zo denkt. Wel tekenen is gewoon naďef in mijn ogen, je kunt dan net zo goed je handtekening zetten onder een blanco blad, komt op hetzelfde neer.
En wat betreft het salaris, ik heb het bedrag eerder niet genoemd, dus dat doe ik nu wel: €13.000 BRUTO op jaarbasis vind ik inderdaad te weinig voor een fulltime baan waarvoor ik naar de andere kant van het continent verhuis. Dat is mijn persoonlijke mening, op basis van mijn persoonlijke inzichten en situatie. (Ik heb hier in Nederland net €350 aan vaste lasten, dat zou me in Granada nooit lukken voor een soortgelijk niveau van welvaart, ondanks de lagere prijzen.)
Voor een jurist lees je niet al te zorgvuldig, want mijn probleem was niet de boeteclausule specifiek, maar de combinatie van een boeteclausule van een jaar, en tegelijkertijd een contract krijgen van een half jaar. Werk dan ook met een contract van een jaar - daar zou ik geen probleem mee hebben.
Ik vind het prima om te lezen dat mensen het goed naar hun zin hebben bij NGA; persoonlijk was het voor mij de juiste keuze om het niet te doen en ik heb sindsdien ook nog de nodige negatieve persoonlijke verhalen gehoord. Ieder zijn overwegingen.
-
-
neem contact op met: wasneenplus@gmail.com
-
-
 Origineel gepost door farcietje
Waarvoor precies?
-
-