Bekijk resultaten peiling: Wat is de beste reisgids van 2010?
- Stemmers
- 416. Om te stemmen moet je een forumaccount hebben (gratis).
-
Bradt
-
Capitool Gidsen
-
Insight Guides
-
Lonely Planet
-
Rough Guides
-
Finaleronde: Beste Reisgids
Finaleronde: Beste Reisgids
Wereldwijzer Reis Awards 2010
Welke reisgids moet worden uitgeroepen tot Beste Reisgids van 2010? Van 1 t/m 11 februari kon je jouw nominatie plaatsen, nu kun je t/m 23 februari stemmen op de meest genomineerden per categorie.
Kies 1 van bovenstaande opties om je stem te geven. Eventueel kun je daarna je stem hieronder toelichten.
Voor een overzicht van alle categorieën ga je naar www.wereldwijzer.nl/reisawards2010. Meer informatie over de Wereldwijzer Reis Awards 2010 vind je in de Infotopic.
-
-
Re: Finaleronde: Beste Reisgids
-
-
-
-
Op vakantie naar Thailand ? Kijk voor tours en hotels eens op de website van Viengtravel of neem contact op met mij ! 'Like us' on Facebook !
Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !
-
-
Kan alleen maar de mensen lonelyplanet aanraden,niet meer niet minder!gegroet:georgessiam.
-
-
Insight guides! Ik begin het een eetje zat te worden ook nog eens mijn reisboeken vanuit het engels te moeten vertalen!
2012 --> Essaouira- Marokko, Edinburgh-Schotland en ?????? 
-
-
Voor mij ook voor bijna elk land de LP.
-
-
LP, is mooi overzichtelijk
-
-
Beetje voorspelbaar LP gestemd. Maar iedere keer als we een andere (bv Nederlandstalige) proberen, verlang ik toch naar de LP terug...
-
-
Tja, De vraag is nogal algemeen en de keuze onvolledig. Ik gebruik een combinatie van informatiebronnen. LP is vaak het meest volledig, maar minder leuk met de gedachte dat iedere bekpekker en het massatourisme er ook mee rondlopen.
Soms neem ik twee reisgidsen mee die elkaar goed aanvullen, Rough Guide kan net van dat ene stadje een betere plattegrond hebben dan de LP, of Moon Handbook blijkt weer uitstekende overzichten te geven van Hotels en campgrounds in Australie.
Dominicus heeft een uitstekende reisgids voor IJsland. Rik Zaal is zo lekker selectief voor reizen door Spanje, maar je hebt eigenlijk weer een andere gids (of internet) nodig voor de keuze van hotels/campground (tenzij je paradors kiest).
Ik ken mensen die zweren bij Capitool, maar daar zitten imo vooral plaatjes in en visueel wil ik juist worden verrast, dan heb ik op zo'n moment weer veel liever een exemplaar van Trotter in handen.
Internet (reisverslagen en ervaringen op forums) zijn ook een aanvulling. Ik neem vaak een draaiboek mee met verzamelde info.
Johan (geen stem)
-
-
Dominicus: Moskou en St. Petersburg!!!!
Geweldig, echt van een (Nederlandse!) insider.
-
-
@johan1973, ben het wel eens met je standpunt, maar ik denk ook dat je reisgidsen grofweg in twee soorten kan verdelen: enerzijds de vooral praktische boeken voor onderweg (LP, Rough Guide), anderzijds de "plaatjesboeken" als de Capitool, Insight Guide, National Geographic, Dominicus en vele anderen, welke weer veel meer geschikt zijn om een reis mee te plannen. Een LP biedt voor dat laatste zo'n overvloed aan informatie dat er bijna niet meer uit te komen is. De enige gids die die beide kanten goed weet te combineren is in mijn optiek Nelles Guide (voor Canada vond ik hem zelfs veel praktischer dan de ronduit matige LP), maar die is de nominatieronde helaas niet doorgekomen.
-
-
Lp voor als je veel info over een land/specifiek deel v/h wil hebben.
Mijn stem ging uit naar Capitool > Overzichtelijk en stukken globaler!
-
-
Lonely Planet is volledig en praktisch en stukken lichter dan Insight Guides,die echter mooie en inspirerende foto's biedt en uitgebreide achtergrondverhalenVaak vult het elkaar aan dus wordt het lastig..Ik neem mijn boeken altijd mee in de handbagage gezien het gewicht,dus het zijn ook wel eens twee reisgidsen als ik niet kan kiezen.Je kan het beste een keuze maken door iets te zoeken wat je kent en dan de beschrijving te vergelijken..Ja..lastig..reizen...letterlijk..
-
-
-
-
Met afstand de LP. Staat alles in wat je als backpacker nodig hebt.
-
-
Rough guides !!!
Net dat beetje anders dan de rest waardoor je op plekjes komt waar je met de andere reisgidsen niet komt. Geen standaard reisgids, in verhouding lezen weinig mensen hem waardoor je niet met z'n allen op dezelfde plekken staat.
-
-
Lonely Planet is de meest uitgebreide, geeft verreweg de meeste informatie. Maar ik ga nooit uit van alleen info uit deze gids, maar verzamel info uit meerdere andere bronnen: gidsen, internet en ervaringen van anderen.
-
-
Ik ben het ermee eens dat Lonely Planet een goede naam heeft en van kwaliteit is. En wat ik leuk vind is dat de Lonely Planet, Suriname (waar ik woon) dit jaar als een van de 10 topbestemmingen om te bezoeken heeft gekozen.
Helaas hebben ze nog geen reisgids van Suriname.
Groetjes
Esther
Gratis reisgids Suriname
Wonen en reizen in Suriname
-
-
De LP natuurlijk! Mijn beste vriend overal waar ik ben in het verre weg.
-
-
Ook ik gebruik meerdere gidsen ter voorbereiding op een reis.
De Capitool gebruik ik het meest. Daarnaast kijk ik per land/bestemming in een gids zelf wat op dat moment het meest aansluit bij mjn behoefte. Welke gids; de Insight, Lannoo's, Nelle's, Nat. Geografic, Via Via, of de ANWB reisgidsen maakt dan niet uit, als het maar bij mijn reisdoel/-activiteiten past.
Je kunt ook gidsen lenen in de Bibliotheek voordat je ze eventueel koopt! Ook al eens aan 2e hands-winkels gedacht? Super!
Laatst aangepast door an.koos : 19-02-10 om 15:08
Reden: tekstueel beter
-
-
Explisiet voor de fietser moet je ver zoeken naar een goede reisgids , maar uit ervaring is voor mij Rough Gides de beste !
-
Soortgelijke onderwerpen
-
Wereldwijzer Reisforums in forum Wereldwijzer Reis Awards 2010
Reacties: 23
Laatste: 01-03-10, 21:46
-
Reacties: 21
Laatste: 21-02-10, 07:32
-