Wie verdienen de
Wereldwijzer Reis Awards 2010?

Voor het vierde jaar delen de leden van Wereldwijzer Reisforums reis awards uit aan hun favoriete bestemmingen en reisorganisaties. Wie gaan er in 2010 mee vandoor? Elke winnaar in een categorie mag voor 2.000 euro gratis adverteren op Werelwijzer Reisforums.

Nominatierondes: 1 februari t/m 11 februari
Finalerondes (stemmen): 12 februari t/m 23 februari
We verloten een canvas ter grootte van 90 x 120 cm t.w.v. 105 euro onder diegenen die een nominatie plaatsen in de nominatierondes en/of stemmen in de finalerondes! Deze prijs wordt je aangeboden door: Picture Factory.

Ga terug   Wereldwijzer Reis Forums > Algemeen > Wereldwijzer Reiscafé > Activiteiten > Activiteiten Archief > Wereldwijzer Reis Awards 2010

Mededelingen

Onderwerpopties Weergavemodus
 24-02-10, 09:05   #1
Administrator

Heeft bedankt: 0
Is bedankt: 3
 Uitslag Wereldwijzer Reis Awards 2010

Uitslag Wereldwijzer Reis Awards 2010

Het was de afgelopen weken weer spannend. In sommige categorieën was de winnaar al snel duidelijk, maar soms was het ook spannend tot het laatste moment. Reizigers hebben in februari hun stem laten gelden. Winnaars zijn gekozen niet door een beperkte jury van enkelen, maar door reizigers.

Winnaar verloting
Onder de reizigers die een nominatie plaatsten of hun stem uitbrachten hebben we een eigen foto op extra groot canvas verloot. Deze canvas werd aangeboden door de Picture Factory. De winnaar van deze canvas is: jhaeser.

Winnaars Wereldwijzer Reis Awards 2010

-------------------------------------------------------

Categorie: Beste Hostel

Backpackers Cozy Corner, Singapore

Categorie: Beste Hotel / Resort

Aegean Dream Resort, Turgutreis, Turkije

2009: Oriental Kwai Resort, Kanchanaburi, Thailand
2008: Oriental Kwai Resort, Kanchanaburi, Thailand
2007: Riu Adeje, Tenerife, Spanje

Categorie: Beste Luchthaven

Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Categorie: Beste Luchtvaartmaatschappij

Singapore Airlines

2009: KLM
2008: Singapore Airlines
2007: KLM / Air France

Categorie: Beste Online Reisorganisatie

FOX Vakanties

2009: World Ticket Center
2008: Djoser
2007: Sunweb

Categorie: Beste Reisgids

Lonely Planet

Categorie: Beste Taalreis Organisatie

StudyTravel

2009: Plus Taalreizen
2008: StudyTravel
2007: Don Quijote

Categorie: Beste Vrijwilligerswerk Organisatie

Internationale Rode Kruis

Categorie: Favoriete Bestemmingsland

Thailand

2009: Thailand
2008:
- Afrika: Zuid-Afrika
- Azië: Thailand
- Europa: Italië
- Zuid-Amerika: Peru
2007:
- Afrika: Zuid-Afrika
- Azië: Thailand
- Europa: Turkije
- Zuid-Amerika: Peru

Categorie: Favoriete Stedentrip Bestemming

New York

2009: Barcelona
2008: Barcelona
2007: Barcelona

.
Bijgesloten foto's
Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Image1.jpg
Bekeken: 82
Grootte:  27,8 KB  
Anouk is offline  
 24-02-10, 16:29   #2

Heeft bedankt: 1
Is bedankt: 0
 Re: Uitslag Wereldwijzer Reis Awards 2010

Winnaars gefeliciteerd! Volgende keer door ervaren gebruikers laten kiezen en niet door alle nieuwe aanmelders?
Sm1th3rs is offline  
 24-02-10, 16:42   #3
Beheerder Thailand-forum

Blog berichten: 5
Heeft bedankt: 27
Is bedankt: 71

Citaat:
Origineel gepost door Sm1th3rs Bekijk Post
Volgende keer door ervaren gebruikers laten kiezen en niet door alle nieuwe aanmelders?
Hoezo ?

Lowcost-vluchten Thailand: www.airasia.com/www.nokair.com
Online vluchten boeken: www.vliegtarieven.nl
Thailand-links: www.travel-thailand.jouwpagina.nl
Thailand-informatie: www.reisdoorthailand.nl

De officiele naam van Bangkok luidt:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
davenuman is offline  
 24-02-10, 16:52   #4

Blog berichten: 1
Heeft bedankt: 18
Is bedankt: 33

Citaat:
Volgende keer door ervaren gebruikers laten kiezen en niet door alle nieuwe aanmelders?
Dan heb je hopelijk niet zelf gestemd, je bent pas sinds 16/02/2010 lid en dan zou je je eigen voorstel ondermijnen

"Het is niet eens zo erg dat de sevillanen denken dat ze de mooiste stad van de wereld hebben...., erger is het dat ze waarschijnlijk gelijk hebben." Antonio Gala.
corberana is offline  
 24-02-10, 16:55   #5
Beheerder Thailand-forum

Blog berichten: 5
Heeft bedankt: 27
Is bedankt: 71

Dat dacht ik ook al....

Lowcost-vluchten Thailand: www.airasia.com/www.nokair.com
Online vluchten boeken: www.vliegtarieven.nl
Thailand-links: www.travel-thailand.jouwpagina.nl
Thailand-informatie: www.reisdoorthailand.nl

De officiele naam van Bangkok luidt:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit
davenuman is offline  
 24-02-10, 17:11   #6
Forumbeheerder

Heeft bedankt: 3
Is bedankt: 8
Send a message via Skype™ to Babseba

Misschien iemand met meerdere accounts ....

Ik vind het leuk dat NY heeft "gewonnen" van Barcelona, begrijp me niet verkeerd, Barcelona is een schitterende stad, heb er vorig jaar volgens mij zelf ook op gestemd, maar het is na 3 jaar wel eens tijd voor iets nieuws.

jhaeser: veel plezier met je Canvas-foto!
 25-02-10, 11:50   #7
Jessica287
Guest

gefeliciteerd!

25-02-10, 21:51   #8
Thailand Team

Heeft bedankt: 40
Is bedankt: 113

Er zijn nu éénmaal winnaars en verliezers,Ofdat je kortelings lid of langer lid bent van wwz,speel helemaal gene rol,ikzelf ben ook maar van eind verleden jaar lid geworden.Dus mij kun je ook bij de nieuwe aansluiters rekenen.Er is gestemd door de leden van wwz,en we moeten ons daar bij neerleggen wat ook het resultaat is!Proficiat aan alle winnaars,dat meen ik uit de grond van mijn hart.Georgessiam,Bkk Th.
 25-02-10, 23:22   #9

Is bedankt: 40

Toch zou ik er voorstander van zijn dat bij verkiezingen of wedstrijden alleen mensen die bij aanvang al lid waren mogen stemmen. Dan voorkom je ook het ronselen van stemmen en daarbij mogelijk vals spel (ik denk hierbij even terug aan de reisverhalenwedstrijd). Niks ten nadele van de winnaars, maar de uitslag is nu toch tamelijk nietszeggend, en met name de verkiezing van beste hotel ronduit lachwekkend. Voeg volgend jaar de verkiezing van beste restaurant ter wereld toe, wedden dat McDonald's dan wint?
WizardOfOss wordt bedankt door:
 04-03-10, 17:19   #10

Heeft bedankt: 1
Is bedankt: 0

Ik ben er inderdaad pas sindskort bij.
Maar dat komt omdat ik door een vaste member er op gewezen werd.
En inderdaad ik had ook niet mogen stemmen, helemaal mee eens.

Als je kijkt naar de stemmen dan is 90% van de stemmers nieuwe leden met 0 posts. OFtewel geronseld om te stemmen. Mooi voor Wereldwijzer, maar dat maakt de stemming nutteloos.

WizardOfOss zegt het dan ook prima....samen eens een big mac eten? :P
Sm1th3rs is offline  
 04-03-10, 17:32   #11
Thailand Team

Citaat:
Ik ben er inderdaad pas sindskort bij.
Maar dat komt omdat ik door een vaste member er op gewezen werd.
En inderdaad ik had ook niet mogen stemmen, helemaal mee eens.

Als je kijkt naar de stemmen dan is 90% van de stemmers nieuwe leden met 0 posts. OFtewel geronseld om te stemmen. Mooi voor Wereldwijzer, maar dat maakt de stemming nutteloos.

Niets van aantrekken,er zijn ergere dingen in het leven,waar de mensen moeten bij stilstaan,(familieslachtoffers die hun dierbaren zijn kwijtgeraakt in één of andere recente natuurrampen)Natuurlijk is het spel niet eerlijk gespeeld,het is aan de redactie om het volgend jaar anders aan boord te leggen.Begrijp Wizardofoss volkomen,maar men zegt van je fouten kan men leren,laten we dit allemaal vergeten en ik zou zeggen op naar de volgende wwz reis awards!gegroet:georgessiam.
 04-03-10, 18:44   #12
Canadabeheer/WW-moderator

Heeft bedankt: 24
Is bedankt: 104
Send a message via Skype™ to Jurjenb

De redactie heeft achter de schermen doorgaans veel overleg met de beheerders over forumzaken. Met name als er weer prijsvragen/awards aankomen, wordt eerst een draaiboek opgesteld en kunnen de forumbeheerders suggesties doen ter verbetering.

Ik kan bevestigen dat er na afloop best veel van deze reacties zijn teruggekomen in de evaluatie. Volgend jaar beter dus.

Laten we de volgende keer dan ook zorgen voor een breder perspectief aan nominaties. En laten we eerlijk zijn: wie wordt er echt beter van om 10 stemmen per persoon uit te brengen op een luchtvaartmaatschappij? Niet de forummer met de 10 accounts.

Nu vanuit Canada!
Jurjenb is offline  
 05-03-10, 00:03   #13

Citaat:
Mag het ook een Whopper zijn

Citaat:
Origineel gepost door Jurjenb Bekijk Post
En laten we eerlijk zijn: wie wordt er echt beter van om 10 stemmen per persoon uit te brengen op een luchtvaartmaatschappij? Niet de forummer met de 10 accounts.
Zit wat in, maar het maakt de uitslag in dit geval wel tamelijk nietszeggend. En bij andere verkiezingen hier op WW wil er ook nog weleens heel aardige prijs op het spel staan...
 05-03-10, 00:13   #14
Thailand Team

met welke verkiezingen bedoel je Wizardofoss op wwz?
 05-03-10, 01:45   #15

Ik denk aan de reisverhaal-verkiezing pas nog, waar een mooie camera op het spel stond. Niks ten nadele van de winnares, het was een prima verhaal en daarom zeker geen onterechte overwinning, verre van dat. Maar zoals Sm1th3rs heel terecht opmerkt, minstens 90% van de stemmen (op alle verhalen, niet alleen het winnende) was van nieuwe leden die nooit iets gepost hebben en dat ook nooit zullen doen. En ik durf hem wel aan: het overgrote deel van die 90% heeft überhaupt geen enkel verhaal gelezen. En zo gaat het meestal.

Nu is de situatie bij de reis-awards wel iets anders, geen prijs voor de winnaar. Of toch wel? Want de uitslag heeft wel de Telegrof gehaald (en de nodige andere media). En daarin staat dus wel doodleuk wat de beste luchtvaartmaatschappij is, of de beste reisorganisatie, of welke categorie dan ook. En dat is toch leuke gratis reclame in het grootste dagblad van Nederland. Als ik verantwoordelijk zou zijn voor de marketing van een genomineerd bedrijf zou ik het wel weten...
 05-03-10, 08:48   #16
Thailand Team

Citaat:
Origineel gepost door WizardOfOss Bekijk Post
Ik denk aan de reisverhaal-verkiezing pas nog, waar een mooie camera op het spel stond. Niks ten nadele van de winnares, het was een prima verhaal en daarom zeker geen onterechte overwinning, verre van dat. Maar zoals Sm1th3rs heel terecht opmerkt, minstens 90% van de stemmen (op alle verhalen, niet alleen het winnende) was van nieuwe leden die nooit iets gepost hebben en dat ook nooit zullen doen. En ik durf hem wel aan: het overgrote deel van die 90% heeft überhaupt geen enkel verhaal gelezen. En zo gaat het meestal.

Nu is de situatie bij de reis-awards wel iets anders, geen prijs voor de winnaar. Of toch wel? Want de uitslag heeft wel de Telegrof gehaald (en de nodige andere media). En daarin staat dus wel doodleuk wat de beste luchtvaartmaatschappij is, of de beste reisorganisatie, of welke categorie dan ook. En dat is toch leuke gratis reclame in het grootste dagblad van Nederland. Als ik verantwoordelijk zou zijn voor de marketing van een genomineerd bedrijf zou ik het wel weten...
Dat is waar,jemag mij ook bij die 90% voegen!Heb zelf maar 4verhalen gelezen.(had echt geen tijd om alles te lezen)Wat ik ben tegengekomen is dat bij één van de verhalen, er sommige citaten letterlijk uit een reisverslag van een andere website is gehaald!Had het ergens gelezen,maar ik ben spijtig genoeg de website kwijtgeraakt,anders had ik het aan de grote klok gehangen!Over de mensen die geen enkele postings hebben gedaan,en toch mee hebben gekozen op hun favoriten,die zouden idd moeten geweerd worden van het stemmen.Tjaa,de luchtvaartmaatschappij en de reisorganisatie zulllen wel in hun vuistje lachen,met al dat extra reclame!Vond eerlijk gezegd,de keuzemogelijkheden om te stemmen op één of andere gekozen nominaties maar "magertjes"Conclusie:ik geef je op al je vermelden bezwaren volkomen gelijk!!gegroet:georgessiam.

Reageer op bovenstaand onderwerp of plaats een nieuw onderwerp / vraag in dit forum.

Sitemap Wereldwijzer Reis Awards 2010

Onderwerpopties
Weergavemodus

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Mededeling De stemrondes voor de Wereldwijzer Reis Awards 2010 zijn gestart Anouk De Stamtafel 0 12-02-10 15:56
Infotopic: Wereldwijzer Reis Awards 2010 Redactie Wereldwijzer Reis Awards 2010 0 01-02-10 10:45
Winnaars Wereldwijzer.nl Reis Awards 2007 Redactie De Stamtafel 1 03-10-07 20:17

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:08.

Forum software: vBulletin
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.5.0
Copyright QuaMundi Travel Media 2000 - 2010
Tekstversie - Italie - Sitemap - Berichten

Adverteren | Persberichten | Contact || Gratis registreren RSS Feed |