Hoi Mel405,
Je hebt vorig jaar gereageerd op mijn oproep om een of meerdere vakanties in de Alpen door te brengen, maar daarna heb ik niets meer van je gehoord en natuurlijk ben ik gewoon op vakantie gegaan. De streek (ook O-Zwitserland) is mij zo goed bevallen, dat ik er dit jaar weer naar toe ga.
1. Mogelijk 1 week tot 10 dagen in het voorseizoen (half mei-half juni ?). 2. Ik zit in ieder geval 2 weken (mogelijk 3) in een eenvoudige berghut in het uiterste oosten van Zwitserland / grens N-Italie (Ofenpass /Nationaal Park; div. uitstapjes in wijde omgeving) en waarschijnlijk 3-11/9 in de Alpen (bestemming nog niet definitief; laatste weekeinde in omgeving München).
Mogelijk gaan er met vakantieweek 1 een vriend mee en/of zijn vriendin, vakantie 2 ben ik deels alleen en 1 week in het gezelschap van een vriend en zijn vriendin. Vakantie 3 is waarschijnlijk 1 week tot 10 dagen; bestemming onbekend maar het liefst in de Alpen (Oostenrijk ?) en nog zonder gezelschap.
Ik heb geen idee of je dit jaar mee zou willen met een van deze vakanties, maar ik wilde je in ieder geval laten weten dat ik er weer naar toe ga. Zoals toen ook gezegd ga ik vooral voor het wandelen in de overweldigende natuur, veel zon en lekkere temperaturen alsmede goed eten.
Je moet dus wel een goede conditie hebben, geen serieuze hoogtevrees en de bereidheid om vooraf kennis te maken (ik ga niet met volledig onbekenden op vakantie; van tevoren een keertje of wat wandelen en kennismaken ?). Dan kun je natuurlijk ook al jouw wensen duidelijk maken, zodat we samen (of met z'n vieren) allen een leuke vakantie hebben. In principe worden gezamenlijke kosten gedeeld, het vervoer vindt plaats per auto vanuit mijn regio Z-Limburg en eventueel kun je nog een andere vakantiegenoot meenemen gezien de ruimte in de auto.
groetjes,
Swissie