Diedo
    Guest

Re: Thailand zever-topic: Aan den toog

jammer dat Cindy niet alleen is George

Bedankt
    70
    Is bedankt: 138

Citaat Origineel gepost door thaitanic Bekijk Post
    Toch ben ik er verbaasd over dat je zegt dat dengue zich makkelijker verspreidt in stedelijke dan platelandsgebieden. Wat ik erover gehoord heb is namelijk dat de infectiekansen in Bangkok lager zouden zijn omdat er uberhaupt minder muggen(ziektes) in Bangkok zijn en omdat in een stad weliswaar geinfecteerde personen de ziekte kunnen overdragen maar op het platteland kunnen andere, geinfecteerde dieren ook het virus verspreiden.

ik moet eerlijk zeggen dat ik die info vanwikipedia heb en dat is natuurlijk niet altijd de meest betrouwbare bron.

het is hier nog steeds erg droog dus zou je niet echt dengue verwachten maar stilstaand water is er altijd wel
    zal de thaise logica nooit begrijpen.

waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

Bedankt
    56
    Is bedankt: 180

Citaat Origineel gepost door baco101 Bekijk Post
    ik moet eerlijk zeggen dat ik die info vanwikipedia heb en dat is natuurlijk niet altijd de meest betrouwbare bron.

het is hier nog steeds erg droog dus zou je niet echt dengue verwachten maar stilstaand water is er altijd wel
    in de stad (bangkok maar ook andere steden) is er altijd stilstaand water in bijvoorbeeld oude auto banden (en die zijn er overal genoeg te vinden) ook in regentonnen en diverse afval blikjes/tonnen/flesjes en dergelijke dit zijn dus altijd kleine stilstaande watertjes en die zijn juist zeer geschikt voor muggen en aangezien de zon meestal niet op dit water schijnt (schaduw) duurt het dus ook veel langer voordat dit verdampt is ook komt de damp tegen andere delen van bijvoorbeeld de band aan en druppeld dan weer terug zodoende blijft water erg lang aanwezig in afval
    een tropische groet vanuit een heerlijk thailand, dirk

Bedankt
    1
    Is bedankt: 4

Citaat Origineel gepost door dirkpie Bekijk Post
    in de stad (bangkok maar ook andere steden) is er altijd stilstaand water in bijvoorbeeld oude auto banden (en die zijn er overal genoeg te vinden) ook in regentonnen en diverse afval blikjes/tonnen/flesjes en dergelijke dit zijn dus altijd kleine stilstaande watertjes en die zijn juist zeer geschikt voor muggen en aangezien de zon meestal niet op dit water schijnt (schaduw) duurt het dus ook veel langer voordat dit verdampt is ook komt de damp tegen andere delen van bijvoorbeeld de band aan en druppeld dan weer terug zodoende blijft water erg lang aanwezig in afval
    Sorry, maar volgens mij ging de discussie er niet om of er stilstaand water is in Bangkok of andere steden - natuurlijk is er dat. De vraag is of er meer stilstaand water c.q. meer kans op muggen c.q. meer kans op dengue infectie bestaat in Bangkok dan op het platteland. Is dat volgens jou het geval? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd.
    Laatst aangepast door thaitanic : 04-09-12 om 09:10

Bedankt
    56

Sorry, maar volgens mij ging de discussie er niet om of er stilstaand water is in Bangkok of andere steden - natuurlijk is er dat. De vraag is of er meer stilstaand water c.q. meer kans op muggen c.q. meer kans op dengue infectie bestaat in Bangkok dan op het platteland. Is dat volgens jou het geval? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd.
    ik wilde alleen aangeven waar er in stedelijke gebieden stilstaand water te vinden is. ook ik ben hier geen deskundige op het gebied van dengue, dat het in stedelijke gebieden gemakkelijker verspreidt is (als het al waar is) denk ik vooral te danken aan het feit dat een besmette mug daar meerdere mensen en dieren zal steken als op het platte land, simpel door het feit dat er veel meer mensen en dieren zijn

Bedankt
    56

ik zag in een ander topic dat LIU ook weer terug is, dus bij deze
    WELKOM TERUG
    persoonlijk vindt ik dit wel een reden voor een lekker potje bier dus de eerste is op mijn (virtuele) kosten (blijf toch een ollander he)

7. dirkpie wordt bedankt door:

liu

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team
    Moderator Even voorstellenforum

Bedankt
    94
    Is bedankt: 391

Citaat Origineel gepost door Diedo Bekijk Post
    jammer dat Cindy niet alleen is George
    Nou Dorien das nu mijn probleem hier in Belgie,om terug een nieuwe partner te vinden daar ben ik al te oud voor geworden.
    Natuurlijk vind je hier en daar wel eens een single Thaise hier in Belgie,maar daar blijf ik van af.
    Nieuwe peiling in het Thailandforum :Hebben jullie een speciaal budget voorzien om de armen te helpen in Thailand? Hier kan je reageren op het onderwerp!

Bedankt
    1

ik wilde alleen aangeven waar er in stedelijke gebieden stilstaand water te vinden is. ook ik ben hier geen deskundige op het gebied van dengue, dat het in stedelijke gebieden gemakkelijker verspreidt is (als het al waar is) denk ik vooral te danken aan het feit dat een besmette mug daar meerdere mensen en dieren zal steken als op het platte land, simpel door het feit dat er veel meer mensen en dieren zijn
    Dat er stilstaand water te vinden is in stedelijke gebieden zal een kind van vier met je eens zijn. Waar de discussie om ging - en waar ik benieuwd naar ben - is of er grotere besmettingskans voor dengue bestaat in Bangkok in vergelijking tot het platteland, want er zijn tegenstrijdige berichten. Het is waar dat er meer mensen in de stad zijn, en dat zou in theorie voor een grotere verspreiding tot gevolg kunnen hebben, maar het schijnt dat persoon tot persoon besmetting zeer zeldzaam is als het om dengue gaat (zelfs binnen dezelfde familie, althans dat is wat ik ervan begrepen heb). Wat betreft je bewering dat er meer dieren zouden zijn in de stad dan op het platteland: dat vind ik moeilijk te geloven. Weet je dat wel zeker, of waar heb je dat vandaan?

Diedo
    Guest

He George, als ze single is, toch geen probleem? Of mis ik iets.

Bedankt
    31
    Is bedankt: 59

Dat er stilstaand water te vinden is in stedelijke gebieden zal een kind van vier met je eens zijn. Waar de discussie om ging - en waar ik benieuwd naar ben - is of er grotere besmettingskans voor dengue bestaat in Bangkok in vergelijking tot het platteland, want er zijn tegenstrijdige berichten. Het is waar dat er meer mensen in de stad zijn, en dat zou in theorie voor een grotere verspreiding tot gevolg kunnen hebben, maar het schijnt dat persoon tot persoon besmetting zeer zeldzaam is als het om dengue gaat (zelfs binnen dezelfde familie, althans dat is wat ik ervan begrepen heb). Wat betreft je bewering dat er meer dieren zouden zijn in de stad dan op het platteland: dat vind ik moeilijk te geloven. Weet je dat wel zeker, of waar heb je dat vandaan?
    Denk dat dit vrijwel hetzelfde blijft ook al in een stad als Bkk met wolkenkrabbers staan er vaak waterreservoirs of watertanks op de daken waar muggen zich uitstekend kunnen voortplanten en reken maar uit waar wonen er meer mensen in Bkk of op het hutje op de hei.

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team

Bedankt
    94

ik zag in een ander topic dat LIU ook weer terug is, dus bij deze
    WELKOM TERUG
    persoonlijk vindt ik dit wel een reden voor een lekker potje bier dus de eerste is op mijn (virtuele) kosten (blijf toch een ollander he)
    Je neemt me de woorden uit de mond,Dirk!
    Mag ze wel de nederlanders,is juist als ik ze soms bezig zie op restaurant,dan beginnen mijn oren te flapperen(colaatje met 2 rietjes,andere uitsmijters,ober wat is het grootste stuk vlees wat je hebt?)
    Laatst aangepast door georgessiam : 05-09-12 om 16:33
    Nieuwe peiling in het Thailandforum :Hebben jullie een speciaal budget voorzien om de armen te helpen in Thailand? Hier kan je reageren op het onderwerp!

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team

Bedankt
    94

En ik zie dat mijn goede vriend Jan online =
    Hoi Jan,hoe gaat het met de zaken?
    Ben je tot nu toe tevreden of kan het nog altijd beter?

Bedankt
    31

Citaat Origineel gepost door georgessiam Bekijk Post
    En ik zie dat mijn goede vriend Jan online =
    Hoi Jan,hoe gaat het met de zaken?
    Ben je tot nu toe tevreden of kan het nog altijd beter?
    Hoi George,

Ja ff online....het gaat prima afgelopen weekend weer alle tafels bezet, gisterenavond 5 tafels plus de nodige afhaal en dat voor een dinsdagavond maar het kan natuurlijk altijd beter maar we zijn pas 8 weken open maar meer mensen weten de weg te vinden naar het restaurant met name door mond tot mond reclame de beste reclame die je kunt hebben, zelfs uit Amsterdam, Volendam etc komen ze hier naar toe omdat het gratis parkeren is en dat ligt in Amsterdam al gauw op €5 tot €6 per uur plus mijn restaurant ligt op 20 meter van ruime parkeergelegheid.

Bedankt
    1

Citaat Origineel gepost door somtampoepala Bekijk Post
    Denk dat dit vrijwel hetzelfde blijft ook al in een stad als Bkk met wolkenkrabbers staan er vaak waterreservoirs of watertanks op de daken waar muggen zich uitstekend kunnen voortplanten en reken maar uit waar wonen er meer mensen in Bkk of op het hutje op de hei.
    Je kunt toch moeilijk op basis van een paar watereservoirs op daken in Bangkok concluderen dat de kans op dengue groter is in Bangkok dan op het platteland? En wat betreft het uitrekenen waar meer mensen wonen in Bangkok of in een hutje op de hei: In thailand wonen meer mensen op het platteland dan in steden.

Thailand's urbanisation rate (its urban population as a percentage of the total population) is 31%, significantly below peers such as Indonesia (53%), Malaysia (71%) and South Korea (82%). More worrisome is that urbanisation has stalled, increasing by less than one percentage point between 2002 and 2009, compared to increases of over 7 and 8 percentage points in Malaysia and Indonesia, respectively. http://www.thaiworld.org/en/thailand...estion_id=1036

Bedankt
    31

Je kunt toch moeilijk op basis van een paar watereservoirs op daken in Bangkok concluderen dat de kans op dengue groter is in Bangkok dan op het platteland? En wat betreft het uitrekenen waar meer mensen wonen in Bangkok of in een hutje op de hei: In thailand wonen meer mensen op het platteland dan in steden.

Thailand's urbanisation rate (its urban population as a percentage of the total population) is 31%, significantly below peers such as Indonesia (53%), Malaysia (71%) and South Korea (82%). More worrisome is that urbanisation has stalled, increasing by less than one percentage point between 2002 and 2009, compared to increases of over 7 and 8 percentage points in Malaysia and Indonesia, respectively. http://www.thaiworld.org/en/thailand...estion_id=1036
    Wat mij betreft maak jij van een mug een olifant

Bedankt
    1

@ somtampoepala

Gewoon een beetje discusieren...Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat de kans op dengue in Bangkok waarschijnlijk niet heel veel verschilt van die op het platteland. Met name in buitenwijken van Bangkok. Maar het is erg moeilijk om er hoogte van te krijgen.

Bedankt
    31

@ somtampoepala

Gewoon een beetje discusieren...Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat de kans op dengue in Bangkok waarschijnlijk niet heel veel verschilt van die op het platteland. Met name in buitenwijken van Bangkok. Maar het is erg moeilijk om er hoogte van te krijgen.
    Tuurlijk niets mis mee, vandaar mijn opmerking omtrent wolkenkrabbers (Bkk) ze (muggen) zitten ook op grote hoogtes.

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team

Bedankt
    94

Hoi George,

Ja ff online....het gaat prima afgelopen weekend weer alle tafels bezet, gisterenavond 5 tafels plus de nodige afhaal en dat voor een dinsdagavond maar het kan natuurlijk altijd beter maar we zijn pas 8 weken open maar meer mensen weten de weg te vinden naar het restaurant met name door mond tot mond reclame de beste reclame die je kunt hebben, zelfs uit Amsterdam, Volendam etc komen ze hier naar toe omdat het gratis parkeren is en dat ligt in Amsterdam al gauw op €5 tot €6 per uur plus mijn restaurant ligt op 20 meter van ruime parkeergelegheid.
    En het belangrijkste het ligt niet ver van het station,he he he !
    Nou geweldig dat de mensen staan aan te schuiven Jan!
    Ik hoop alleen dat er ook "masser man khai" op het menu staat,je weet dat ik dit erg graag lust (zal zeker 2 porties eten)

Bedankt
    31

En het belangrijkste het ligt niet ver van het station,he he he !
    Nou geweldig dat de mensen staan aan te schuiven Jan!
    Ik hoop alleen dat er ook "masser man khai" op het menu staat,je weet dat ik dit erg graag lust (zal zeker 2 porties eten)
    Nr. 102 op de menulijst de gehele menulijst is te bewonderen via de website

Bedankt
    1

Ja, die massaman is inderdaad erg lekker, georges. At hem laatst ergens met lamsvlees, maar vind het toch lekkerder met kip. Maar persoonlijk zou ik voor nummer 52 gaan op de lemonleaf kaart, kip met cashewnoten. Wel een erg complete kaart, trouwens.

Bedankt
    31

Kreeg afgelopen zaterdag een kennis te eten welke ook een met een Thaise samenleeft, hij wilde graag massarman kai maar twijfelde omdat zijn vrouw dit zo overheerlijk maakt, voor ons is/was dit juist de uitdaging dus ik stelde voor, bestel het gerecht ben je niet tevreden dan gaat het op mijn kosten retour, eind conclusie alles maar dan ook alles opgegeten met het compliment naar mijn vrouw jegens het bereiden van de massarman kai, dus dat geeft een goed gevoel, tevens de Thaise delegatie was zeer tevreden over hun bestelde maaltijden welliswaar met speciale wensen ( pet pet mak maaaak) en als er een volk kritisch is omtrent hun eigen kost

Aanrader Nr. 57 kai phad me muang special

Forumbeheerder België
    Forumbeheerder Stamtafel
    Thailand Team

Bedankt
    94

Nr. 102 op de menulijst de gehele menulijst is te bewonderen via de website
    Ik ga hem direct eens bekijken op je menukaart,Jan!
    groetjes,georges.
    jezus ,Jan het water kom me al in de mond! 102. Kaeng massaman kai,nou de prijs valt ook lekker mee!
    Laatst aangepast door georgessiam : 05-09-12 om 23:45

Bedankt
    31

Ik ga hem direct eens bekijken op je menukaart,Jan!
    groetjes,georges.
    jezus ,Jan het water kom me al in de mond! 102. Kaeng massaman kai,nou de prijs valt ook lekker mee!
    Ja kan er ook niets aan doen.... Heb vanmiddag maar kai kratiam prik Thai gegeten en vanavond maar neua nam man hoi en in plaats als voorgerecht heb ik maar tod man pla als toetje genomen

Bedankt
    70
    Is bedankt: 138

ik zal mij culinaire bezigheden dan ook maar ff vermelden gister keng som en pla taa diauw gegeten
    zal de thaise logica nooit begrijpen.

waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

Soortgelijke onderwerpen

1. Het WHP-2009-topic!
    Phoenix1984 in forum Working Holiday & Young Professionals
    Reacties: 56
    Laatste: 10-02-09, 16:00
  2. Test topic
    bloem29 in forum Vakantiefoto's Turkije
    Reacties: 1
    Laatste: 13-01-09, 22:00
  3. Nieuwjaars topic!
    Xander in forum Wereldwijzer Reiscafé
    Reacties: 13
    Laatste: 02-01-07, 23:29

.

WERELDWIJZER AGENDA
MEI 2013
Peiling: Waar kan een Wereldwijzer evenement het beste plaatsvinden?
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Nominatie Rondes
Scandinavië Reisquiz
JUNI 2013
Wereldwijzer Reis Awards 2013: Finale Stemrondes

WERELDWIJZER VOORDEEL
10% korting op je reisverzekering
10% korting op buitenlandse SIM kaarten