STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Verhuizen Naar Edinburgh Schotland

arracka Guest

Hoi allemaal. Ik woon al een tijdje in Australie, maar volgend jaar (maart) willen we naar Edinburgh verhuizen. We zitten nog een klein beetje aan London te denken, maar meer omdat we in de veronderstelling zijn dat daar net iets meer banen voor het oprapen zijn. Maar was laatst in Edinburgh, en tjeempie..wat een prachtige stad.

Nou ik weet dat ik op het Engeland forum zit (sorry, kon geen Schotland forum vinden), maar zou iemand mij iets meer kunnen vertellen hoe het is om in Edinburgh te wonen? Is het redelijk gemakkelijk om aan accommodatie te komen, en hoe staat het met de banenmarkt? Allemaal een beetje vaag, maar ja, waar moet ik beginnen. Ik zou het gewoon reuze op prijs stellen als iemand mij een indruk kan geven van hun Edinburgh ervaring, informatie over de normale dingen in het leven (huren, werk zoeken, verzekeringen, council tax etc).... positief en negatief... B)

Bedankt

Reacties
    24

hallo,

helaas kan ik je niet vertellen hoe het is om er te wonen.kan alleen maar met je instemmen dat het een geweldige stad is.maar misschien heb je aan de volgende sites iets.ik weet dat er op een van die sites een link staat naar werken in schotland en dat waren verbazend veel banen die daar aangeboden werden. dus wie weet!!!!!!!!!& #33;!!!!!!
    www.schotland.nu
    www.schotland.pagina.nl =volgens mij de site met job links
    www.teije.nl =site over reisverhalen maar daar kun je verrassend veel informatie vinden.

ik wens je succes
    groetjes pia

arracka Guest

Bedankt Pia!!!

JayofBryn Guest

HI,

Ook ik kan je niet helpen aan directe info over Edingburgh maar voor werk zou je de volgende sites kunnen bezoeken.

www.reed.co.uk
    www.monster.co.uk
    www.Fish4jobs.co.uk
    http://www.jobcentreplus.gov.uk/cms....Home/Customers
    (al zal je waarschijnlijk problemen hebben de meeste info van deze site op te vragen daar je vaak Jobseekers Direct dient te bellen)

Er zijn er nog veel mer, maar hiermee kan je even vooruit.

Groetjes en suc6

arracka Guest

Thanks Jay!

marja Guest

hallo,

Je moet echt zeker gaan, Ik woon nu
    zelf ook in schotland, Ik woon in het golf
    dorpje st. andrews. Dat ligt ongeveer een
    uur van edinburgh af. Ik kan je al wel zeggen
    het leventje hier is wel een stuk anders dan
    in andere landen. Het grote nadeel is pubs gaan
    om half 1 dicht en de nachtclubs om 2 uur en
    als je geluk hebt half 3. Maar goed, Ik wens je
    veel plezier.

groetjes Marja

Eefm Guest

Ik woon al drie maanden in Edinburgh. Het is een geweldige stad. Je kunt makkelijk huur huis vinden als je over £550 wilt betalen of je moet gewoon geluk hebben. Huizenprijzen zijn in het algemeen duurder dan de rest van Scotland maar het maakt eigenlijke niet veel uit hoe veel dat je betaald, Schotland is geweldig. Regent klein beetje elke dag maar je leert het mee leven. Council tax in Edinburgh is vrij hoog. Ik heb een appartement en betaal ongeveer £130 per maand.
    Banen markt? heb niet veel ervaring mee. Ik werk zelf in IT en het is voor mij makkelijk geweest.
    mail me als je meer wilt weten.. baklan36@hotmail.com

Local-Hero Guest

Exclamation Re: Verhuizen Naar Edinburgh Schotland

Citaat Origineel gepost door arracka
    Hoi allemaal. Ik woon al een tijdje in Australie, maar volgend jaar (maart) willen we naar Edinburgh verhuizen. We zitten nog een klein beetje aan London te denken, maar meer omdat we in de veronderstelling zijn dat daar net iets meer banen voor het oprapen zijn. Maar was laatst in Edinburgh, en tjeempie..wat een prachtige stad.

Nou ik weet dat ik op het Engeland forum zit (sorry, kon geen Schotland forum vinden), maar zou iemand mij iets meer kunnen vertellen hoe het is om in Edinburgh te wonen? Is het redelijk gemakkelijk om aan accommodatie te komen, en hoe staat het met de banenmarkt? Allemaal een beetje vaag, maar ja, waar moet ik beginnen. Ik zou het gewoon reuze op prijs stellen als iemand mij een indruk kan geven van hun Edinburgh ervaring, informatie over de normale dingen in het leven (huren, werk zoeken, verzekeringen, council tax etc).... positief en negatief... B)

Bedankt
    Hallo Aracka,

Ik las bovenstaande en dacht wellicht heb je hier iets aan. Zelf woon ik nog in Nederland. Voor mijn vakantie in juni ik heb ik een afspraak geemaakt bij het Jobcentre Plus in Edinburgh met een Eures adviser. Deze zit in: 11-13 South St Andrew Street (zijstraat Princes street) tel. 0044 (0)131 456 3300. Zij gaf mij een lijst met Employment Agencies van Schotland. Begin oktober vertrek ik voor enkele sollicitatie gesprekken naar Aberdeen. Hoewel ik Edinburgh bijzonder mooi vind, the Old Town, Princes street garden en the New Town, zoek ik het wat noordelijker

Vwb praktische zaken kan ik je verwijzen naar: http://www.homesweetholland.co.uk/ dit zijn Nederlanders die in Engeland en Schotland wonen:cool:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

arracka Guest

Re: Verhuizen Naar Edinburgh Schotland

Bedankt Local-hero. Geen idee of je nu al in Scotland zit, maar veel succes. Ik ben een tijdje offline geweest. Maar we vertrekken eind maart (eerst even een paar weken naar NL om de familie te zien) en dan door naar de UK. Zelf ben ik nog niet in het Noorden van Scotland geweest, maar wie weet, over een paar maanden. Nog bedankt voor alle info.

Groetjes

Local-Hero Guest

Thumbs up Re: Verhuizen Naar Edinburgh Schotland

Citaat Origineel gepost door arracka
    Bedankt Local-hero. Geen idee of je nu al in Scotland zit, maar veel succes. Ik ben een tijdje offline geweest. Maar we vertrekken eind maart (eerst even een paar weken naar NL om de familie te zien) en dan door naar de UK. Zelf ben ik nog niet in het Noorden van Scotland geweest, maar wie weet, over een paar maanden. Nog bedankt voor alle info.

Groetjes
    Beste Arracka,

Ik hoop dat je kunt slagen vwb werk een huis en een toekomst. Afgelopen Oktober ben ik in Aberdeen geweest. Heb inmiddels 3 job-offers gehad maar wacht nog op die ene.:banana: Waarschijnlijk vertrek ik voor een definitief gesprek eind januari begin februari. En ga dan in maart over. Laat nog eens wat van je wat van je horen

John

arracka Guest

Citaat Origineel gepost door Local-Hero
    Beste Arracka,

Ik hoop dat je kunt slagen vwb werk een huis en een toekomst. Afgelopen Oktober ben ik in Aberdeen geweest. Heb inmiddels 3 job-offers gehad maar wacht nog op die ene.:banana: Waarschijnlijk vertrek ik voor een definitief gesprek eind januari begin februari. En ga dan in maart over. Laat nog eens wat van je wat van je horen

John
    Heel veel succes ermee. We hebben vandaag net het werkvisum voor mijn (Australische) man bij het Britse consulaat ophaald! Al dat gedoe zodat hij in de UK kan werken (Nederland nog moeilijker)...zo waardeer ik toch wel ons Nederlandse EU paspoort. Wel zo handig! Nogmaals succes met de definitieve sollicitatie gesprekken.

Cheers,
    Silvy

Reacties
    141

Je zit in het juiste forum, want Schotland is een deel van Groot Brittannië.
    Kan je weinig vertellen erover, sorry.

550 pond voor een woning?wow dat is idd best hoog.
    Reizen te voet en zonder geld
    www.justkai.com

Reacties
    1

Hallo, ik zag dat de berichtjes van 2005 zijn, maar ik wil toch nog even reageren.

ik ben sindskort ook op deze site ingelogd en ben ook van plan om eind maart 2008 ! naar Edinburgh terug te gaan. In december 2007 ben ik er geweest om me te oriŽnteren en de stad te verkennen. Edinburgh is een geweldige, magische stad, met erg vriendelijke, behulpzame 'locals'.

Ik ben me ook aan het voorbereiden op werk en ik zal de eerste tijd ook in hostels verblijven. Dat is trouwens wel een manier om via andere backpackers in contact te komen. Zij hebben meestal wel goede tips voor werk.

Zelf zoek ik ook mensen die al ervaring hebben met werken en wonen in Schotland of mensen die ook in Edinburgh willen wonen en werken.

Alle tips die hierop staan ga ik ook uitproberen. Bedankt!

Ik heb misschien ook nog websites die interessant kunnen zijn voor werk:

* www. livein-jobs.co.uk (voor werk in hostels overal in Schotland)
    * www. hostel-jobs.co.uk (idem)
    * www. monster.co.uk (allerlei soorten banen)
    * www.careers-scotland.org.uk , tel: 0845 850 2502

groetjes, Monique (Damoontje)

Reacties
    2

Ik woon in Edinburgh! Ben ik septebemer 2007 verhuisd en ik kan het iedereen aanraden!

Heb op het moment niet veel tijd dus helaas ook geen uitgebreide info over het wonen/werken in Edinburgh, maar mocht iemand vragen hebben, mail me gerust!

astridwulms@hotmail.com.

Reacties
    1

Goeie tips!

Groetjes

Reacties
    6

Sites waar ik ook veel aan heb gehad rondom mijn emigratie naar Schotland:

www.s1jobs.com voor werk
    www.s1rental.com voor huurhuizen

Verder is het slim om ruim voor je emigratie alvast een keer een weekje naar Schotland te gaan om dingen zoals bankrekening te regelen, dat heeft mij een hoop gescheelt omdat ik een rekening kon openen op mijn vaste contract wat ik op dat moment nog in Nederland had Daar kunnen ze namelijk nogal eens moeilijk over doen...

Soortgelijke onderwerpen

1. Opweg naar Edinburgh
    Eye-Vision in forum Groot-BrittanniŽ Reiscafť
    Reacties: 1
    Laatste: 14-05-07, 13:43
  2. Wie wil er mee naar Schotland?!
    TirNanOg in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 1
    Laatste: 18-02-07, 11:21
  3. Binnenkort Naar Schotland,wie Reist Er Mee
    Shiro in forum Groot-BrittanniŽ Reiscafť
    Reacties: 0