STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Reisverslag + foto's Venezuela en Colombia

Reacties
    2.096

fotograag Guest

Re: Reisverslag + foto's Venezuela en Colombia

Cool..
    Ik heb je foto's even doorgekeken. Dat moet een mooie reis zijn geweest!

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk naar ArgentiniŽ, maar ťťn van de daar op volgende reizen zal waarschijnlijk ook Colombia Venezuela worden.

In Venezuela wil ik dan net als jij Angel falls zien (liefst vanaf verschillende punten en er vlak bij) ťn ik wil graag 200 km verder op (in in de buurt van het drie landen punt met BaziliŽ en Guyana) het massief Tepui Kukenan met omgeving de waterval Quebrada de Jaspe zien en indien haalbaart Mount Roreimo.
    Weet jij of er combi's zijn met Angel falls, en hoeveel tijd en geld dit doorgaans kost? Ik neem aan vanuit Santa Elena de Uairen (vlak bij de Braziliaanse grens).

Reacties
    2.096

Hallo,

In mijn reisverslag noem ik een reisbureau uit Caracas, een absolute aanrader.

De angelfalls is 3 (of 2 dagen) voor +// 300 dollar. De roraima trek is minimaal 5 dagen, waarvan ik de prijs niet weet.

Jouw genoemde plaats is een goede uitval basis voro Roraima en Gran Sabana. Canaima is meer een in het noorden van Gran Sabana en dient als uitvalbasis voor de Angel Falls.

Mocht je nog meer vragen hebben over deze fantastische landen, dan weet je mij te vinden.

Fem op reis Guest

Echt hele mooit foto's!

Reacties
    3.260

Mooie foto's inderdaad! Ik wil zeker ook een keer naar Colombia. Venezuela weet ik niet zo.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    IndonesiŽ - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - AustraliŽ - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - BraziliŽ - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Reacties
    2.096

Citaat Origineel gepost door Cecilia74 Bekijk Post
    Mooie foto's inderdaad! Ik wil zeker ook een keer naar Colombia. Venezuela weet ik niet zo.
    Bedankt! Heb je een speciale reden waarom Venezuela je minder trekt?

Reacties
    3.260

Waaaaah ik zie nu pas die MEGA slang!!
    Leuk man die miereneter, ziet er heel knuffelbaar uit inderdaad.

Venezuela trekt me minder vanwege verhalen over extreem gevaar voor toeristen (met hard geweld), en relatief minder te zien dan in andere landen. Maar misschien moet ik mijn beeld bijstellen.
    Voorlopig heb ik nog zoveel op mijn verlanglijstje staan dat vůůr gaat, dus ik denk dat Venezuela voorlopig echt niet aan bod komt. Ik ga dit jaar alweer naar Latijns Amerika (Nicaragua) en denk dat ik daarna weer graag naar Afrika en AziŽ wil, of zelfs Europa . Gewoon weer eens heel wat anders, heb in verhouding al veel in Latijns Amerika gereisd.
    | Mijn reizen en foto's | Gratis reistips: voorbereiding, veiligheid, handige links | Interview
    IndonesiŽ - Laos - Thailand - Malawi - Zambia - Tanzania - Kenia - AustraliŽ - Chili - Bolivia - Peru - Colombia - BraziliŽ - Nicaragua - en nog van alles in Europa

Anacondor Guest

Geniale foto's, Sjaak! Daar moet ik absoluut ook nog eens heen (wat staat er toch nog veel op mijn lijstje...); met name je jungle- en "pampas"foto's spreken me aan, doen me enigszins denken aan Samaipata (Bolivia) en de Pantanal (BraziliŽ).

Reacties
    60

Hallo!
    Ik heb het even snel door gekeken, maar ziet er goed uit hoor! Ik vertek zelf 12 november naar Colombia! Helemaal zin in natuurlijk! Waar we nog wel over zitten te twijfelen is die ciudad perdida. We gaan 3 weken en lezen in de lonely planet dat je alleen een 6 daagse trekking kan doen? Zie dat jij 5 dagen bent gegaan. Daarnaast staat Machu Picchu (en dan voornamelijk de laatste trappen) me nog heel helder in mijn gedachten en schijnt dit nog zwaarder te zijn? Is het de moeite om hier toch tijd voor vrij te maken in de 3 weken die we hebben? Of kunnen we het ook overslaan? Ennuh is het ook echt zo zwaar?
    Hoor graag van je!
    Oh en gefeliciteerd, wat romantisch om haar zo te vragen!
    Groetjes Susan

Reacties
    2.096

@ anaconda, thx voor je reactie.

@Susan, Ikzelf heb ook de Machu P. gelopen, 4 jaar geleden. Ciudad Perdida is zwaarder, van wat ik met nog kan herinneren van Machu P.

5 dagen kan inderdaad, dat is geen probleem. Maar als je dit wel/niet moet doen als je maar drie weken hebt? Dat is een vraag die je toch echt zelf moet beantwoorden. Het was mijn 2e keer in Colombia en ik heb daar tijd voor gemaakt, achteraf blij van, want ik had het niet willen missen. Wat ga je die andere 2 weken nog doen?

Reacties
    60

Citaat Origineel gepost door martinbrons Bekijk Post

@Susan, Ikzelf heb ook de Machu P. gelopen, 4 jaar geleden. Ciudad Perdida is zwaarder, van wat ik met nog kan herinneren van Machu P.

5 dagen kan inderdaad, dat is geen probleem. Maar als je dit wel/niet moet doen als je maar drie weken hebt? Dat is een vraag die je toch echt zelf moet beantwoorden. Het was mijn 2e keer in Colombia en ik heb daar tijd voor gemaakt, achteraf blij van, want ik had het niet willen missen. Wat ga je die andere 2 weken nog doen?
    Hmm.. zwaarder dan MP, dan denk ik er nog even over na
    We hebben niet echt een route uitgestippeld. Denk dat we vanuit Bogota naar het noorden gaan en dan langs het strand ergens weer terug. Zag in de lp dat daar wat ''hoogtepunten'' zijn. Heb jij nog goede tips voor ons??
    Groetjes

Reacties
    60

Ps. Moet ik eigenlijk malariatabletten hebben voor Colombia? Ik heb de vorige keer (ArgentiniŽ-Chili-Bolivia-Peru-Ecuador) niks geslikt..

Reacties
    2.096

Malaria tabletten zijn niet nodig, althans als je niet de jungle in gaat. Ik adviseer om toch even langs de ggd te gaan.

Een mooie route kan zijn:
    Bogota, villa de leiva, san gil (mijn favoriet), barichara, bacuramanga, Cartagena, (santa marta en tanganga, als je nog tijd hebt) en terug vliegen naar Bogota.

Soortgelijke onderwerpen

1. Grensovergang Venezuela ==> Colombia
    martinbrons in forum Colombia Forum
    Reacties: 6
    Laatste: 01-02-11, 19:02
  2. mei, juni naar het mooie colombia/venezuela
    angelienvdnouweland in forum Colombia Forum
    Reacties: 2
    Laatste: 18-04-10, 10:20
  3. Reis Venezuela - Colombia - Ecuador
    christiaanwe1 in forum Zuid-Amerika Reiscafť
    Reacties: 2