STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

3maanden werken in Curacao!!

Reacties
    9

3maanden werken in Curacao!!

Hallo allemaal, mijn naam is Anouk en ik ben van plan om 3 maanden te gaan werken op Curacao. Ik ben er inmiddels 2 keer op vakantie geweest,en het lijkt mij geweldig om er voor 3 maanden te gaan wonen en werken! Het liefst ging ik 6 maanden, maar mijn financien/baan in NL laten dit helaas niet toe.

Ik heb contact met een callcenter voor werk,dat lijkt me erg leuk.En heb bij casacama ook gereageerd op een leuke woning in Salina,ma heb hier nog geen reactie op gekregen.Nu is mijn vraag wat je allemaal moet regelen. Ik weet dat je een werkvergunning nodig hebt,maar moet je dit hier aanvragen of in Curacao?
    En moet je in Curacao een eigen bankrekening daar openen, of kun je je bankrekening van hier gebruiken?

Het wordt waarschijnlijk pas eind van dit jaar dat ik kan gaan,maar ik vind het wel fijn om vast dingen te regelen, en zo een beetje zekerheid te krijgen.

Liefs Anouk.

shjarda Guest

Re: 3maanden werken in Curacao!!

Hoi Anouk,

Ik ga vanaf juli 1/2 jaar naar curacao om te werken als au-pair.
    Ik heb kost&inwoning bij het gezin waar ik zal gaan werken & hoef dus niet veel zaken te regelen.

Wel is het handig om goed te kijken naar je verzekeringen. Mij werd aangeraden om mn nederlandse verzekering stop te zetten en een globetrotter verzekering te nemen. Deze kan je voor 3 of voor 6 maanden afsluiten, zodra je weer terug bent in NL kan je weer naar je 'oude' verzekeringsmaatschappij overstappen.
    Daarnaast handige tip; zorg dat je alles met je mobieleprovider hebt gergeld; en telefoon/simkaart daar kopen is goedkoper.

grt

Reacties
    12

Hoi Anouk,

Ik wil in december voor 3 maanden naar Curacao vertrekken. Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen! Waarschijnlijk bij een dierenasiel.
    Hoe staat het met jou plannen?

Groetjes JoŽlle

Reacties
    21

Beste Anouk; voor al je vragen, procedures etc kun je contact opnemen met onze organisatie Na Kaminda, gevestigd op Curacao maar ook bereikbaar in Nederland. Er zijn voor jou zeker mogelijkheden. Bekijk de website op http://nakaminda.net

Reacties
    4

Hallo Anouk,

Is het callcenter nog wat geworden? En zoeken ze evt nog mensen vanaf Januari/Februari 2012?

Reacties
    66

Hoi Anouk,

Ook ik wil vanaf novemer/december circa 6 maanden gaan werken op Curacao.
    Ik merk dat het vanuit NL erg moeilijk is om een baan te regelen, meeste zeggen: op dit moment hebben we niets het beste kun je net voor vertrek of in curacao contact met ons opnemen.

Hoe staat het bij jouw, heb je al een baan?

Ik hoor graag van je!

Liefs,
    martine

shjarda Guest

Hoi!!

Ik ben op dit moment op curacao en ik hoor om me heen redelijk wat vraag naar oppas&au-pairs.. Ik weet niet of dat het werk is waar jullie naar opzoek zijn, maar veel van deze ouders plaatsen berichtjes met hun vraag op www.marktplaats.nl of www.marktplaats.na
    Daarnaast zijn er op dit moment ook hier en daar wat functies in de horeca beschikbaar, echter is het inderdaad zo dat deze bedrijven vaak pas mensen aannemen als ze hier al zijn.. In dat geval zou je dus gewoon hierheen moeten komen en zorgen dat je budget hebt voor 3 weken 'vakantie' zodat je in die tijd werk kan regelen.
    Tot slot is er veel werk bij callcenters.. (google: callcentre, curacao)

Veel succes,

Reacties
    14

Tip van flip!

Gouden tip zoek je een huur woning/studio/vakantie huis ?

Een vriend van mij woont nu een tijdje op Curacao en hij helpt mensen met woningen zoeken, als jij zegt in welke plaats en welke prijs enz noemt gaat hij voor je zoeken in locale kranten en site's, en bij mensen die hij kent iets voor jou regelen.

hij heeft sinds kort een hyves aan gemaakt waar wat studenten woningen op komen te staan binnen kort, maar je kan hem ook even een krabbel of bericht stuuren.

het kost jou niks extra's hij regelt zijn deel met de eigenaar, ideaal dus.

hij heeft mij ook goed geholpen vorig jaar en zodoende is hij nu dit werk gaan doen.

je kan hem ook even mailen : stageopcuracao@gmail.com

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

Reacties
    14

anouk,

kijk even op http://curacaowoningen.hyves.nl/ of stuur even een bericht, het is een vriend van mij die sinds kort mensen helpt aan woningen te komen op curacao, door locale eigenaren te benaderen op curacao om een woning of studio te huuren.
    het scheelt jou veel geld denk ik.

tip van flip:P

Reacties
    1

Hoi Anouk,

Ik vraag me af met welke callcenter jij in die tijd contact had en hoe dat verder is afgelopen?

Groetjes

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount