STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Visum Vietnam

Reacties
    42

Re: Visum Vietnam

Hallo Anorak, tja nieuws kan inderdaad erg langzaam doorkomen hier. Heb je toevallig ook een advies voor me? Wij vertrekken do 2 maart 2017, nog voldoende tijd om voor die tijd digitaal visum aan te vragen en enig idee via welke website ik dat dan kan gaan doen? Gr Ingrid

Reacties
    90

Ik zal voor je kijken via welke site dit kan.

Reacties
    90

Hallo Ingrid69,

Na meer als een week vragen en proberen achter een site te komen?
    Ik krijg geen eenduidige antwoorden. Men zou bezig zijn met de ontwikkeling. Hoever dat is? Geen idee. Kan of wil men niets over zeggen.

Mocht ik meer horen dan laat ik je dit zeker weten natuurlijk.
    Ondertussen kan het nog "digitaal" via de gebruikelijke sites die daarvoor een vergoeding vragen

Reacties
    42

Enorm bedankt voor je moeite! Ik heb nog even de tijd, al moet ik begin januari nog via de digitale weg dan lijkt me dat nog wel haalbaar voor vertrek begin maart. Met groet, Ingrid

Reacties
    10

Hallo reizigers. Ik heb een vraagje!
    Ik ga naar Vietnam van 22 november tot 25 december. Ik ben van plan om de laatste week in Cambodja door te brengen. Ik ben dus net iets langer dan een maand weg en ik ga nog naar een ander land.
    Ik zou dus voor een multipy 3 months VISA moeten gaan in principe. Weet iemand hoe duur dit kost? (Ik ga zelf naar den haag)
    Is het handig om de 3 months VISA te nemen of is het handiger om in Cambodja op nieuw een visum te regelen voor Vietnam?

Ik hoor het graag!

Reacties
    3.020

Hallo Annelies,

Even een vraag terug.

Wanneer land je in Viet nam; 22-11 of 23- 11?

Je gaat de laatste week naar cambodja, wanneer land je in Viet Nam en ga je dan meteen door naar Nederland?

Een visum voor Viet nam voor de laatste dagen is een gedoe; afhankelijk waar je bent.

Deze situatie is al eens langsgekomen op dit forum en toen heb ik de mensen geadviseerd om gewoon de boete te betalen en deze viel toen best wel mee.
    Ze hebben gelukkig een post geplaatst met het bedrag; kan hem niet zo vlug vinden, maar misschien kan je dit even zelf zoeken wanneer je wat tijd hebt?

Ander idee is natuurlijk, wanneer je niet meer in Saigon wilt overnachten, gewoon in transit vanaf Cambodja ( en wanneer je vliegt natuurlijk ) via Saigon naar Europa te gaan.

Wacht even je antwoorden af.

Gr.
    Ton.

Reacties
    10

Hoi ton,
    Ik land 23-11 in Hanoi . Nadat ik in Cambodja ben geweest ga ik inderdaad terug naar Hanoi, ik heb nog niet een datum vaststaan. Mogelijk 24 december, ik vlieg dan 25 dec. Terug naar Nederland.
    Vanmiddag heb ik de Vietnamese ambassade gebeld ( ik woon niet ver van den haag) zij vertelde dat een 3 months multiple VISA 95 euro kost..
    Ik hoop dat dit klopt? Weet jij hier misschien iets over?
    Ik zal inderdaad eens proberen te zoeken naar de kosten van een boete.

Groetjes,
    Annelies

Reacties
    94

Is het dan niet handiger/voordeliger om een retour Bangkok te boeken? En dan een binnenlandse enkele vlucht naar Hanoi, vervolgens over land richting het zuiden naar Cambodja en dan de grens over en van Bangkok weer terug vliegen. Misschien een idee?

Sent from my GT-I9301I using Wereldwijzer mobile app

Reacties
    3.020

Hallo Annelies,

Ik moet je eerlijk vertellen dat ik niet veel weet over de prijzen van de ambassade in den Haag.
    Ik betaal zelf, voor mijn trip komende januari voor een multiple visa, 1 maand 50 USD voor het visum en bovenop de service kosten.
    Dus 95 euro klinkt plausibel .

Dus wanneer je het via VOA zou doen kom uit op zo rond de 75 USD pp.
    Maar ga je het afhalen in den Haag, en je betaald 95 euro pp, is het relatief niet echt veel wat de totale reis gaat kosten.

gr.
    Ton.

Reacties
    49

Wij zijn momenteel door Zuid-Amerika aan het reizen, en gaan vanaf december richting China. Midden januari gaan we richting Vietnam (vlucht vanuit Laos, naar Hanoi).
    Daarom kiezen we voor een Visa On Arrival. Misschien een domme vraag, maar het enige dat we vooraf dienen voor te bereiden is een approval letter? Klopt?
    Kunnen we daarvoor de services gebruiken van wat we vinden via een simpele Google Search ("visa on arrival vietnam"), of hebben jullie tips wat we best kunnen doen?

Alvast bedankt !

Koen
    For more information on our adventures ==> check Rice and Fries Adventures on http://riceandfriesadventures.com
    or like our page: https://www.facebook.com/riceandfriesadventures/

Reacties
    34

Zo'n brief aanvragen is voldoende. Datum aankomst en vertrek en plaats worden hiervoor gevraagd. Aanvraag kan wel soms week duren dus ruim van te voren even regelen en niet te laat. Fijne reis. U reis klinkt geweldig.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Wereldwijzer mobile app

Reacties
    42

Aantal maanden geleden was er een artikel over e-visa aanvragen vanaf 2017, ik kan er eigenlijk nog niets over vinden..
    Adviseren jullie me om nog via de huidige werkwijze VOA aan te vragen of nog even te wachten in de hoop dat deze werkwijze makkelijker/sneller verloopt? Wij vertrekken begin maart..
    Groet, Ingrid

Vietnam gaat visumaanvraag toeristen makkelijker maken
    Door: NU.nl | Gepubliceerd: 11 augustus 2016 09:22
    Vietnam laat in de toekomst toeristen digitaal een visum aanvragen. De verandering is onderdeel van meerdere plannen om meer toeristen naar het Zuidoost-Aziatische land te trekken.
    Er wordt zo'n 200 miljard Vietnamese dong (ruim 8 miljoen euro) uitgetrokken voor het plan van premier Nguyen Xuan Phuc.
    Het systeem zou al moeten ingaan vanaf 1 januari 2017, schrijft Thanh Nien Daily. De ministeries van Financiën, Openbare Veiligheid en Buitenlandse Zaken zijn belast met het plan voor de e-visa. Momenteel kan een toerist een visum krijgen bij aankomst op een internationaal vliegveld, of bij Vietnamese ambassades en consulaten.
    Toeristen uit 23 landen, waaronder Frankrijk, Spanje en Groot-Brittannië, hebben geen visum nodig voor Vietnam onder het zogeheten visa waiver-programma. Voor Nederlanders en Belgen is een visum wel verplicht.

Reacties
    70

Inmiddels schijn je online je visum aan te kunnen vragen iemand al ervaring hiermee?

Ingrid heb jij je visum al en hoe heb je het gedaan?

Reacties
    165

Ja schijnbaar online invullen bij singel entree iets van 12 dollar via creditcard betalen, dan krijg je binnen 2 dagen alles via mail toegestuurd, uitprinten en meenemen, daar zetten ze er stempels op en kost daar dan nog eens 25 dollar, dus doe je hetzelfde scheelt heel veel geld dan als je laat doen meeste tussenpersonen rekenen 100 euro of meer en stelt niks voor goed zelf te doen dus.

Reacties
    42

Hi Kootje, ik heb gekozen voor www.visumvietnamexpert.nl. Aanrader, duidelijk, snel ... Over dat zelf online aanvragen heb ik niets meer kunnen terugvinden. Dus als iemand daar wel info over heeft, even plaatsen zou ik zeggen zodat de toekomstige vakantiegangers hier voordeel van hebben.

Reacties
    15

Kootje, bedoel je E-Visa?

Dit is geen optie.
    Het is niet beschikbaar voor alle landen..
    https://evisa.xuatnhapcanh.gov.vn/do...6-27198ae58b49
    https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_p...Vietnam#E-visa
    Laatst aangepast door Sonicc : 17-02-17 om 17:47

Reacties
    3.020

Hallo,

Er komt binnenkort een E visa; betekent dat je thuis een Visum kan aanvragen en de tussenpersoon wordt uitgeschakeld ( is het idee grofweg ).
    Waarschijnlijk wordt dit niet voor alle landen gedaan; bedenk dat landen als Scandinavie bijv geen visa nodig hebben voor Viet nam ( max 15 dagen ) deze het eerst zullen profiteren.

In de nabije toekomst ( binnen 3 jaar ) komt er 1 visum voor zowel Thailand / Cambodja / Laos / Viet Nam.

@Ingrid
    Je hebt nu hetzelfde als waar piepo777 het over heeft; je betaald 32 Euro en zou voor 20 USD hebben gekund.

Gr.
    Ton.

Reacties
    15

Waar kan het voor 20 USD?

Reacties
    70

Ton bedoel je waar piepo het over heeft een voa via een site aanvragen? Ik dacht nl dat pipe ook bedoelde via die site waar ik het over heb...

Reacties
    48

myn vraag , als wy van Thailand naar Vietnam vliegen met aisha air , kan ik toch gewoon op de luchthaven een visum kopen met dollars???

Reacties
    16

Je hebt dan wel een voa brief nodig die je bijvoorbeeld bij Friends Travel vietnam kunt aanvragen. Betaal je geloof ik 6 dollar voor. Zonder deze brief kun je geen visum on arrival aanvragen.

Sent from my SM-G850F using Wereldwijzer mobile app
    And so our journey continues | www.backpackjunkies.nl | Momenteel in Kuala Lumpur, Maleisië

Reacties
    218

Stomme vraag misschien, maar waar moet ik die 20'of 25 dollar dan pinnen op het vliegveld?? Of moet ik 100 dollar meenemen (4 personen) cash vanuit Nederland??

Reacties
    3.020

Hallo Y,

Zou ik wel doen, is het makkelijkst.

Met euro betalen kan ook voor je zegel, maar dan krijg je een zeer ongunstige koers en heb je verder geen optie meer.

Wat dollars meenemen is ook geen slecht idee; kan je op de laatste dag of op het vliegveld ( bij vertek ) ook gebruike

Gr.
    Ton.

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount