STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Visum Vietnam

Reacties
    39

Re: Visum Vietnam

Hallo

in oktober ga ik naar Vietnam (over land vanuit Laos via de grensovergang Muang Khua/Pang Hok - Tay Trang/Dien Bien Phu).

Ik lees dat er geen VOA (Visa On Arrival) kan geregeld worden op deze grenspost en kennelijk moet ik vooraf het visum regelen op de Vietnamese Ambassade in Brussel.

* Iemand hier ervaring mee aub?
    * Ik lees dat het goedkoper is (+- 65 EUR) als ik een visumautorisatie heb. Zo niet, is het duurder (90 EUR). Zijn deze info en prijzen nog actueel? Hoe bekom ik een visumautorisatie?

ik kijk uit naar wat meer informatie want ik vind er eigenlijk niet veel over op internet.
    dank alvast!

Reacties
    3.020

Re: Visum Vietnam

Hallo Tobias,

Volgens mij is een visumautorisatie gelijk aan een VOA en dus niet mogelijk voor je.
    In jouw geval is dus de enigste mogelijkheid om een visa te bekomen in Belgie en of anders in Laos.

Waarschijnlijk zijn de procedures om visa te krijgen in BelgiŽ en nederland gelijk bij de ambassade.

Ik heb geprobeerd om het adres van de Vietnamese ambassade in BelgiŽ te krijgen en kreeg veel sites te zien en deze boden ook VOA aan; dit zijn neppers en zijn geen officiŽle sites; een Vietnamese ambassade zal nooit een VOA aanbieden!!!!!!!!!!!!!!!!

Het verschil tussen een VOA en vooraf een visum kan inderdaad 65 dollar zijn.
    Een stamp op het vliegveld in Viet Nam is 25 dollar + de servicekosten van een visum kantoor.

Kijk even hoe de site van de ambassade in Nederland eruit ziet en vergelijk het met de neppers in BelgiŽ.
    https://vnembassy-thehague.mofa.gov....s/default.aspx

Hier kan je ook de procedure zien en het formulier downloaden enz.

Succes,
    Ton.

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount