STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Over Deze Rubriek / Nieuws Tips?

Leontien Guest

Re: Tips voor deze rubriek?

Goed dat je het aangeeft. Dat was ik vergeten! Ik zal het alsng aanpassen.

Groetjes, Leontien

Reacties
    119

Interessant onderzoek naar diefstal op vakantie: http://www.hotel.info/nl/blog/rel-in-het-hotel/

Reacties
    3.475

Gratis camperovernachting bij wijn- en fruitboeren in Italië, Frankrijk en Spanje, respectievelijk via :

http://www.fattoreamico.it/(Italië)
    http://www.france-passion.com/ (Frankrijk)
    http://www.espana-discovery.es/ (Spanje)

Reacties
    7

Met de elektrische rolstoel naar Compostella vanuit Mechelen
    Ik zoek hulp van jullie allemaal.
    Ik ben zelf rolstoel patiënte en wil in 2013 met de rolstoel naar Compostella vanuit Mechelen;
    Vertrekken op 30 of 31 maart 2013
    Tips, ideeën en ervaringen gevraagd, hoe meer hoe liever.
    Ben op zoek naar “een goed doel” dat zowel inslaat, nodig is, in ons landje als in Frankrijk en Spanje, kwestie van meer centjes te kunnen verzamelen; iets begrijpelijks dus waar de bewuste doelgroep “echt” mee kan geholpen worden. Een doel dat op de gehele route via PR kan bekend gemaakt worden. Ik denk voorlopig aan “Opleiding voor blinden- en rolstoelgeleidehonden”

Buiten het hier bovenstaande zoek ik ook voorlopig het volgende:
    *- een gesponsorde mobilhome voor +- drie maanden als volg-slaapwagen (kan onderweg bijna nergens binnen)
    *- Internet stick voor die periode.
    *- Sponsors voor T-shirts, petjes en andere gadgets, om onderweg te verkopen en/of reclame
    te maken.
    *- GPS (fietsers of wandelaars) ik kan dikwijls niet de bedevaarders route volgen.
    *- Iemand die contact kan leggen met het Belgisch leger, of Rode Kruis zodat deze verder het Franse en Spaanse kunnen verzoeken me dagelijks, een noodzakelijke massage te geven.
    *- Iemand die contact kan leggen met: “ Les Routiers” of “Les Routiers Européens” om onderweg te gaan eten, daar kan ik meestal binnen met de rolstoel.
    *- Muzikanten die zich geroepen voelen om een song te schrijven voor de actie.
    *- Chauffeurs voor de mobilhome
    *- 2 Wereldrecords zijn er nu; trip van 1000 km in elektrische rolstoel en
    141,70km in 24uur(met politiebegeleiding)
    Indien deze beiden kunnen gesponsord worden voor het goede doel, wil ik er voor gaan..
    Iedereen kan me mailen op volgend mailadres: roosje.compostella@hotmail.be
    Gelieve dit bericht BEWUST te verspreiden via jullie eigen vrienden -, werk-, of familiekring a.u.b
    IK ZAL DIT BERICHT REGELMATIG HERHALEN, SORRY VOOR HET EXTRA VULLEN VAN JULLIE INBOX J

Danechka Danechka is offline Beheerder Rusland Forum
    Moderator Reiscafé

Reacties
    3.979

Nederland duurste hotelland

Nederland heeft gemiddeld de duurste hotels van alle eurolanden. Dat blijkt uit de hotelprijsindex van boekingssite Hotels.com. Uit de index blijkt ook dat de prijzen het afgelopen jaar wereldwijd met zo'n 4 procent zijn gestegen.

Complete nieuwsbericht: http://nos.nl/artikel/350866-nederla...hotelland.html
    Met alleen het verstand is Rusland niet te begrijpen. - F.I. Tyutchev

Reacties
    1

Nieuwe website van PerfectChalet

Eindelijk een overzichtelijke en rustige website met een groot vakantie aanbod voor Europa.

Reacties
    1

Minibus met Nederlandse chauffeur in Thailand.
    Wij (8 personen) hebben van 23-02-2012 tot 1 maart 2012 met Jean Luc mogen reizen. Vanuit Bangkok > Kanchanaburi > Hua Hin > Sattahip > Koh Chang en omgeving van deze plaatsen. Jean-Luc is zeer punctueel, correct en een goede chauffeur. Een man die zijn afspraken na komt . Hij kan je rondreis ook samenstellen. We hebben een gezellige tijd met hem gehad. Een aanrader !
    Zijn gegevens zijn: Jean-Luc > E-mail: tulip.travel.thailand@hotmail.com

Reacties
    5

Cool Wereldwijd internet zonder abonnement

Goedkoop draadloos internet overal ter wereld met MyPrivateHotspot. Je eigen WiFi signaal in je zak of tas. Overal en altijd. Geen roaming kosten!
    zie www.myprivatehotspot.com

Reacties
    1

Tips Goedkoper naar Thailand en de rest van Azie:

Bespaar op Reiskosten

Probeer alternatieve luchthavens als vertrekpunt. Soms scheelt het euro's als je van Brussel of Düsseldorf vliegt. Hou dan wel rekening met de extra tijd en kosten naar het vliegveld.

Probeer een ander seizoen. Elk land heeft een zijn eigen voordelige reisperiode. Zeg maar off-season. Vluchten naar Thailand zijn bijvoorbeeld goedkoper van maart tot november en als het enigszins mogelijk is boek buiten de schoolvakanties om.

Bespaar op reiskosten in Thailand

Reis met OV. Als je serieus geld wilt besparen, reis dan met het openbaar vervoer. Je zit echt midden in de cultuur en betaalt altijd lokale prijzen. Bangkok / Ayutthaya met een longtail boot kost al gauw 25 euro, enkeltje Ayutthaya / Bangkok met de trein kost 0,80 euro.

Neem een gratis fiets. Veel wereldsteden zoals Londen en Parijs kennen een 'groene fietsenplan'. Je zou het niet verwachten maar Bangkok heeft sinds 2008 ook zo’n plan. Er zijn 300 fietsen. Zie je jezelf al door de stad crossen? Gratis?

Bespaar op verblijfskosten

Reis samen. Als je samen reist kan de kosten delen maar ook makkelijker afdingen bij hotels en hostels. Een hotelkamer in Bangkok kost ± 30 euro.

Slaap in een guesthouse. Guesthouses zijn vaak de voordeligste accommodatie in Thailand. Bijvoorbeeld een tweepersoonskamer met eigen badkamer in een guesthouse in de stad van Chiang-Mai kost ± 50 euro per week. Een bungalow op het eiland Koh Chang heb je al voor 6 euro per nacht. Stel je er niks bij voor. Het zijn vaak eenvoudige hutjes.

Nog meer leuke tips vinden jullie op mijn site: http://goedkopernaarazie.nl/

georgessiam Guest

Citaat Origineel gepost door XenaSicard

Neem een gratis fiets. Veel wereldsteden zoals Londen en Parijs kennen een 'groene fietsenplan'. Je zou het niet verwachten maar Bangkok heeft sinds 2008 ook zo’n plan. Er zijn 300 fietsen. Zie je jezelf al door de stad crossen? Gratis?
    Ik had die groen&witte fiets gehaald aan de Santi Chaiprakan Public Park,van die vijf fietsen die daar toen stonden,mankeerde er van alles aan,slecht opgeblazen banden,bel die niet werkte,alsook de remmen.
    Ik juich zo'n iniatief wel toe,maar dan moeten ze wel eerst zorgen dat hun fietsen rij klaar zijn.

Reacties
    5

Ik vind dit een mooie blog voor Nederlanders die willen gaan emigreren. 'Verse' tips!
    http://emigrerenuitnederland.wordpress.com/

12. 18-04-12, 11:56

Reden
    bezem

Reacties
    75
    Blogposts
    14

Re: 4 x M voordat je op reis gaat.

Citaat Origineel gepost door Wereldwijzer Redactie Bekijk Post
    Heb jij een leuke tip of nieuwsfeit voor andere reizigers? Plaats 'm hieronder. De leukste en beste tips plaatsen we apart in deze rubriek.
    4 x M voordat je op reis gaat
    Maak een lijst met de nummers van al je bank pasjes tevens paspoorten nummers
    Maak een lijst van belangrijkste contacten en telefoon nummers waaronder van je Ambassade in de betreffende reisland.
    Maak een scan van je passporten en reisdocumenten.
    Maak één hotmail of gmail address.
    Stuur al deze documenten naar je mail adres met een herkenbare titel.
    in geval van nood kan je altijd bij je e- mail komen en kan je alles traceren.

Reacties
    6

Win een weekend in de Champagnestreek !

Hallo iedereen !

Ik ben Sarah en ik ben community manager voor de facebookpagina Champagne & You: http://www.facebook.com/champagnenl
    Wij organiseren op dit ogenblik een wedstrijd die u misschien zou kunnen interesseren.
    U kan namelijk een weekend winnen in de Champagnestreek in een 4-sterren hotel+ gastronomisch diner en stadsspel: https://www.facebook.com/champagnenl...46698672127521

Elke maand organiseren we een wedstrijd. Aarzel dus niet om een kijkje te nemen op onze pagina !

Groetjes,

Sarah

Reacties
    760

Guide World Party

Want to join the party?WORLD PARTY, een uitgave van ‘the Rough Guides’ is een gids met alle festivals van de wereld daarin opgenomen. Bij elk festival staat een korte introductie en waar en wanneer het plaatsvind. Zeker een aanrader als je van een lokaal feestje houdt en dat is wil meemaken.

Reacties
    1

Nederlanders betalen ook op vakantie steeds vaker met pin

Nederlanders zijn – samen met de Zweden – de ongekroonde pin-kampioenen van Europa. Nergens in Europa betalen consumenten zo vaak met hun pinpas en nergens hebben mensen minder contant geld op zak. Van de 35 transacties die we iedere maand doen, betalen we er minder dan de helft met contant geld. En we hebben nooit meer dan 94 euro op zak*. Vergelijk dat eens met onze oosterburen, die tot 375 euro aan munten en briefgeld bij zich dragen!

Nederlandse consumenten nemen hun voorkeur voor elektronisch betalen tegenwoordig ook mee als ze de landsgrenzen oversteken. Waar Nederlandse vakantiegangers vroeger vaak terugvielen op cash of traveler cheques in het buitenland, gebruiken ze tegenwoordig ook in het buitenland steeds vaker hun pinpas met Maestro. Betalen met de pinpas in het buitenland heeft sinds de invoering van het nieuwe pinnen een hoge vlucht genomen, omdat kaarthouders zowel thuis als in het buitenland met een en dezelfde pinpas kunnen betalen. In de vijf populairste vakantiebestemmingen (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Turkije) steeg het aantal pintransacties bij verkooppunten zoals winkels, pompstations en supermarkten tot wel 30 procent per jaar**. De voornaamste redenen die consumenten aanvoeren voor het betalen met Maestro op vakantie zijn betaalgemak, veiligheid en overzicht op het vakantiebudget. Vooral dit laatste is in krappe tijden een voordeel ten opzichte van betalen met contant geld.

Nederlandse consumenten gebruiken hun pinpas in het buitenland steeds vaker net als thuis, gewoon aan de kassa***. Transactiecijfers van Maestro laten verder zien dat Nederlanders hun pinpas op de vijf populairste vakantiebestemmingen gebruiken voor verschillende soorten uitgaven. In onze buurlanden Duitsland en België trekken Nederlanders hun pinpas het vaakst voor benzine. In de populaire kampeerlanden Frankrijk en Italië wordt daarentegen veel gepind bij de supermarkt. In plaats van te genieten van lokale specialiteiten in restaurants, kiezen kamperende Nederlanders er massaal voor zelf het diner te bereiden. In deze landen wordt gemiddeld 3,6 keer vaker gepind in supermarkten dan in restaurants. In Turkije en Spanje wordt vooral gepind in kledingwinkels.

Alhoewel er in Nederland 8 miljoen creditcards in omloop zijn, gebruiken Nederlandse consumenten deze voornamelijk voor grotere uitgaven, of om de uitgaven te kunnen spreiden. Dat is thuis niet anders dan op vakantie, waar de creditcard wordt gebruikt om huurauto’s, accommodaties en restaurants te betalen. Maar voor het overige is en blijft Nederland met 25 miljoen pinpassen in omloop bij uitstek een pinpasland.

Wereldwijd zijn 14 miljoen verkooppunten waar Nederlanders net als thuis met hun pinpas kunnen betalen. Deze locaties zijn herkenbaar aan het blauwrode Maestro logo op de deur of aan de kassa. In de eurozone is betalen met de pinpas zelfs gratis. En dat is niet het enige voordeel dat Maestro kaarthouders hebben deze zomer. Iedereen die tussen 25 juni en 2 september buiten Nederland met Maestro betaalt maakt kans om zijn volledige vakantie terug te winnen. Daar hoeven kaarthouders niets voor te doen: iedereen die met zijn pinpas met Maestro betaalt dingt automatisch mee naar deze prijs.

Kijk voor meer informatie over pinnen in het buitenland met Maestro en de voorwaarden van de zomeractie op www.Maestro.nl.

Reacties
    2

Tip en nieuws over Zuid-Amerika: Revista Lambik LAMBIK is de afkorting van Latijns AMerika en Belgie In de Kijker!

Reacties
    1

Lenzen op reis

Hoi allemaal!

Zelf vind ik het altijd lastig met lenzen te reizen en dat begint al in het vliegtuig. Zorg er dus voor dat je kleine flesjes vloeistof meeneemt voor je handbagage in het vliegtuig, bijvoorbeeld een flightpack: http://www.lenson.nl/renu-flight-pack-p-157.html.
    Als je voor een langere tijd weggaat is het praktisch met dag-nachtlenzen: http://www.lenson.nl/dagnachtlenzen-c-26.html, dan heb je er verder helemaal weinig omkijken naar. Die kun je gewoon dag en nacht inhouden, voor hoelang je opticien dat heeft aanbevolen. Kijk hier voor meer reistips en de voordelen en nadelen met allerlei soorten lenzen: http://www.reishonger.nl/reistips/reizen-met-lenzen/.

Reis ze!!!!

MoritzInAzie Guest

Thumbs up Re: Tips voor deze rubriek? JAZEKER!

Ik kijk hier vaak naar en wat ik mis is een link naar Radio Nederland Wereldomroep.
    Ik krijg hun dagelijkse nieuwsbrief. Dat is vooral nuttig als je al in het buitenland woont.

De e-mail edities Nederlands nieuws en internationaal nieuws bieden (een selectie van) de belangrijkste nieuwsberichten in platte tekst, zonder opmaak en foto's.

Meer nieuws dagelijks in de digitale Wereldkrant en op www.wereldomroep.nl.
    WereldKrant en e-mail bulletins verschijnen zeven dagen per week.
    Hier eventjes een nieuws voorbeeld van gisteren:

* Meer Nederlanders weg vanwege crisis

Steeds meer Nederlanders emigreren. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat in de eerste vijf maanden van dit jaar ruim 52.000 mensen naar het buitenland verhuisden. In diezelfde periode vorig jaar waren dat er zo'n 47.000. Vanwege de economische crisis proberen meer Nederlanders in het buitenland een baan te vinden. Vooral piloten en mensen in de bouwsector zoeken hun heil over de grens. Vooral in Azië en het Midden-Oosten is veel vraag naar piloten en kennis uit het westen. Een beter klimaat en minder regeldruk worden ook nog vaak genoemd als reden voor vertrek. Donderdag komt het CBS met cijfers over de maand juni. Daaruit blijkt dat in die maand opnieuw meer Nederland zijn geëmigreerd.

Reacties
    3.475

- Weer- , klimaatinformatie en beste reisperiode van alle landen ter wereld
    - Klimaatinformatie per werelddeel/gebied

Nederlandstalige versie : http://www.klimaatinfo.nl/
    Engelstalige versie : http://www.whatstheweatherlike.org/

Reacties
    5

Re: 4 x M voordat je op reis gaat.

Citaat Origineel gepost door Colombiapassie Bekijk Post
    4 x M voordat je op reis gaat
    Maak een lijst met de nummers van al je bank pasjes tevens paspoorten nummers
    Maak een lijst van belangrijkste contacten en telefoon nummers waaronder van je Ambassade in de betreffende reisland.
    Maak een scan van je passporten en reisdocumenten.
    Maak één hotmail of gmail address.
    Stuur al deze documenten naar je mail adres met een herkenbare titel.
    in geval van nood kan je altijd bij je e- mail komen en kan je alles traceren.
    En vergeet niet MyPrivateHotspot mee te nemen: voor €5 per dag mobiel internetten in heel Europa op je eigen smartphone, laptop en tablet. Stay in touch

22. 02-11-12, 20:58

Reden
    reclame

Reacties
    2

Ik kwam vandaag deze site tegen www.paperflies.com. Elke dag een vliegticketdeal ziet er aantrekkelijk uit, vooral met de wisselende achtergronden! Moeite waard om een kijkje te nemen. Heeft iemand hier al geboekt?

Reacties
    3.971

Wel gezien inderdaad, maar vooralsnog niet heel erg onder de indruk. Exact diezelfde vluchten naar Jo'burg kan je op Ebookers boeken voor €602, dat lijkt een stukje duurder, maar bij Paperflies komt er nog €26,50 aan boekingskosten bij. En dan heb je dus nog maar 7 euro voordeel, terwijl je sterk beperkt bent in de reisdata. Nee, dan zullen ze toch echt met iets beters moeten komen...

Overigens wil ik niet direct twijfelen aan je goede bedoelingen, maar iemand die in zijn allereerste post op WWZ meteen een commerciële site aanhaalt heeft wel enigszins de schijn tegen
    (overigens niet gerapporteerd, ik ben wel benieuwd hoe andere mensen over die site denken)
    Laatst aangepast door WizardOfOss : 29-11-12 om 21:48

Reacties
    2

Klopt 602 euro is niet heel veel verschil met paperflies.

De beperkte reisdata zijn inderdaad niet ideaal, maar als het je niet heel erg uitmaakt ben je wel gewoon goedkoper uit al is het deze keer maar een klein beetje. Mensen gaan in deze tijden toch vooral voor prijs denk ik. Zag op de facebook dat gister New York was voor 439 euro, dat is niet duur en kan deze prijs nergens anders vinden. Hoewel ik las dat de reisdata ook weer erg bepertk waren. Misschien dat hier in de toekomst verschil in komt want zo spreek je uiteindelijk maar een kleine doelgroep aan. Erg leuk iniatief maar het moet zich inderdaad nog bewijzen.

Ben benieuwd naar de volgende aanbieding zo dadelijk.

Soortgelijke onderwerpen

1. Re: Tips voor deze rubriek?
    Marc van Zantem in forum Duitsland Reiscafé
    Reacties: 0
    Laatste: 10-10-13, 16:51
  2. Reacties: 0
    Laatste: 22-05-12, 15:02
  3. Zelf nieuws in deze rubriek plaatsen? Kijk eerst hier.
    Wereldwijzer in forum Het laatste nieuws uit Australië
    Laatste: 28-08-07, 12:11
  4. Zelf nieuws in deze rubriek plaatsen? Kijk eerst hier.
    Wereldwijzer in forum Het laatste nieuws uit Turkije
    Laatste: 04-07-07, 12:55
  5. Zelf nieuws in deze rubriek plaatsen? Kijk eerst hier.
    Wereldwijzer in forum Het laatste nieuws uit Frankrijk
    Laatste: 04-07-07, 11:31

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount