STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Naar welk land zou jij willen emigreren?

Bekijk resultaten peiling: Naar welk land zou jij willen emigreren?

Stemmers
241. Om te stemmen moet je je aanmelden (gratis) of bovenaan deze pagina inloggen.
  • AustraliŽ

15 6,22%
  • Canada

13 5,39%
  • Frankrijk

15 6,22%
  • Groot-BrittanniŽ

8 3,32%
  • ItaliŽ

7 2,90%
  • Mexico

2 0,83%
  • Nieuw-Zeeland

7 2,90%
  • Spanje

34 14,11%
  • Thailand

27 11,20%
  • Turkije

14 5,81%
  • Verenigde Staten

9 3,73%
  • Anders, namelijkÖ (licht hieronder toe)

90 37,34%
    georgessiam Guest

Re: Naar welk land zou jij willen emigreren?

Wat denken jullie waar ik zou naar toetrekken ťťnmaal ik de pensioens leeftijd heb bereikt???Ik zou gaan naar..........

georgessiam Guest

Citaat Origineel gepost door Sopirla Bekijk Post
    Jej?...zoals ik je ken ....kan ONMOGELIJK een ander land dan THAILAND!!!!
    Goed geraden?
    Juist Sopirla,ik sta op met Thailand en ik ga slapen met Thailand!

Sopirla Guest

Hoe fijn! Ik denk dikwijls naar Bali te emigreren, maar daar kunnen de buitenlanders geen grond kopen voor een huisje te bouwen.
    De vraag is zeer moeilijk...in elke geval, RoemeniŽ staat niet op mijn lijst....ik blijf denken,

georgessiam Guest

Hoe fijn! Ik denk dikwijls naar Bali te emigreren, maar daar kunnen de buitenlanders geen grond kopen voor een huisje te bouwen.
    De vraag is zeer moeilijk...in elke geval, RoemeniŽ staat niet op mijn lijst....ik blijf denken,
    Ik zou graag eens naar de "Karpaten" gaan om het slot van Dracula te bekijken,bestaat dit sopirla of is het maar farce??

Sopirla Guest

Thailand,hhmmmmm, hier ziet ook iemand tussen, een goede vriend van mij, en hij heeft gelijk, bovenop.
    Ik zal me aanpassen qua culinaire aspecten, want ik ben een slechte eter (vergeten te eten een ganse dag gebeurt meer dan je zou denken), maar ik zal onze restaurants op Koh Samui niet vergeten: immense borden vol lekkere mosselen voor maar 50 baths, een zee-menu voor 180 baths (we waren met 4 personen), neen, laat het maar....anders ben ik direkt weg !

Ik dacht eerst "Andorra", maar het is te Europees en te veel met "duty-free"; dus, neen.

Sopirla Guest

Citaat Origineel gepost door georgessiam Bekijk Post
    Ik zou graag eens naar de "Karpaten" gaan om het slot van Dracula te bekijken,bestaat dit sopirla of is het maar farce??
    George, ik heb de "Scenic Drives" al opgezet( daar vind je ook iets van) maar de laatste deel werk ik nog aan.
    Dracula heeft nooit bestaan, alleen in de inbeelding van Bram Stoker.
    In de Roemeense geschiedenis er is een koning (niet echt een koning, maar meer een verdediger van bepaalde regio of regio's van RoemeniŽ) en zijn naam is Vlad Tepes; "tepes" betekent "spies" die de Turken van zeer dichtbij mochten bekijken voor ze door de spies getrokken waren; ik weet het, het is bloederig, maar hoe kunt je de Turken (Otomanen, toen) een les leren dat ze je land met rust laten, de inwoners (mannen, vrouwen, kinderen, het speelde geen rol) niet vermoorden, dat ze niet mochten plunderen, enz. Ze kwamen regelmatig, vooral Wallachije en Dobrodgea aanvallen.
    Dankzij Vlad Tepes zijn de Turken nooit tot in Wien geraakt en een grote Otomanische Rijk van maken.
    In binnenland, na 2 keer iets jaten, was je rechte vuist weg; en als je blijf doen, uiteindelijk, had je geen handen meer.
    Onder zijn bewind, was er vrede en geen armoede.
    Door een complot, is hij gevangen genomen en hij was onthoofd.
    Dit is, in het kort, de echte uitleg. Hij ligt begraven op een eiland, in een abdij, op het meer Snagov, 30 km van Bucuresti.
    Wat denk je?

Reacties
    19

Citaat Origineel gepost door georgessiam Bekijk Post
    Wat denken jullie waar ik zou naar toetrekken ťťnmaal ik de pensioens leeftijd heb bereikt???Ik zou gaan naar..........
    Siam? (grapjuh! )

Sopirla Guest

Liska, ben je in Thailand geweest?

georgessiam Guest

Citaat Origineel gepost door Liska Bekijk Post
    Siam? (grapjuh! )
    Nu ik heb mijn gebruikersnaam toch al zo'n 20jaar!
    Vroeger werd Thailand Siam genoemd ene Phibun Songkhram veranderde in 1939 Siam in Thailand!

georgessiam Guest

Citaat Origineel gepost door bakkercharel Bekijk Post
    ik ben daar geweest in 1974 en heb daar het kasteel van dracula bezocht. het lag daar ergens in de bergen verscholen, maar ik weet niet of dat nu nog te bezichtigen is. de karpaten zijn zeer mooi, en zeker de buurt van Piano brachof. groetje
    Bedankt Bakkercharel voor je info,ben altijd al gefasioneerd geweest van oude Vampierenfilms(Cristhoper lee)nu ik ga afsluiten want we zijn ver naast de questie(Naar welk land zou jij willen emigreren?) aan het praten en ik wil geen gedonder met wwz omdat ik off topic gaat.
    groetjes:georgessiam.

Sopirla Guest

Ik denk niet dat iemand wilt emigreren en wonen in een van de burchten; ze zijn niet "te huur of "te koop"

Reacties
    20

Bakkercharel, de kasteel van Dracula (die NOOIT heeft bestaan) is de "Cetatea Poienari"; daar is een burcht waar Vlad Tepes zijn land regeerde.
    Je bedoelde zeker Brasov; inderdaad, niet ver van Brasov, is een kasteel, "Castelul Bran" waar Vlad Tepes enkele nachten geslapen heeft; dit kasteel diende als douane en verdedigingsburcht tegen de Turken (Otomanen genoemd in die tijd).
    Beide jun je bezoeken.
    bedankt voor de betere informatie, het was ook al zo lang geleden he groetjes

Sopirla Guest

Dit forum is niet bedoeld voor "Dracula", maar als je meer wilt weten, op de "RoemeniŽ Forum" is een speciale topic alleen over hem.
    Bedankt voor je interesses.

Reacties
    1

Citaat Origineel gepost door opaco45 Bekijk Post
    Mijn vriendin woont in Cebu, Labango.
    De mijne ook. Cebu-Nailon

Sopirla Guest

Goede middag, Prisma2
    Nog niet vertrokken? Hoe komt het?
    Ja, voor mij zal toch AziŽ de einde punt van mijn reizen worden en ja, Bali is mijn eerste liefde en het zal altijd zo blijven.
    Alleen jammer dat ik daar geen grond kan kopen; de wet laat het niet toe; Bali is van de Balinese volk en hier heb ik geen moeite mee.
    Je kunt daar zelfs een hotel kopen maar de eigenaar moet een Balinees zijn.
    Ik blijf nadenken hoe ik zal aanpakken....
    Voorlopig ga in even naar PatagoniŽ, naar Ushuaia, de laatste punt van de Zuid-Amerika en nog 800km tot in Antarctica....ik ben zeer benieuwd !
    Maar Bali blijft Bali...
    Groetjes
    Sopirla

dirkpie Guest

ik zou graag naar Thailand willen emigreren en ik ga ook naar thailand emigreren ik ben momenteel druk bezig om dit te regelen (huis en bedrijf verkopen) zodra dit achter de rug is (bijna) alles hier opzeggen en het in
    en dan nog naar nederland komen voor vakantie

Sopirla Guest

Citaat Origineel gepost door dirkpie Bekijk Post
    ik zou graag naar Thailand willen emigreren en ik ga ook naar thailand emigreren ik ben momenteel druk bezig om dit te regelen (huis en bedrijf verkopen) zodra dit achter de rug is (bijna) alles hier opzeggen en het in
    en dan nog naar nederland komen voor vakantie
    Hi Dirkpie
    Dus....STRESS ! "en dan nog naar Nederland komen voor vakantie??
    Waarom, in Nederland op vakantie, beste vriend? Heb je nog niet genoeg koud en regen gehad? en de mooiste komt nog...Awel, hier begrijp ik iets niet...
    Uitleg, a.j.b.
    Sopirla

dirkpie Guest

Hi Dirkpie
    Dus....STRESS ! "en dan nog naar Nederland komen voor vakantie??
    Waarom, in Nederland op vakantie, beste vriend? Heb je nog niet genoeg koud en regen gehad? en de mooiste komt nog...Awel, hier begrijp ik iets niet...
    Uitleg, a.j.b.
    Sopirla
    dat is toch vrij simpel, gewoon op bezoek bij familie en vrienden

Sopirla Guest

dat is toch vrij simpel, gewoon op bezoek bij familie en vrienden
    Nu, dat je het zegt....maar van Bali, gewoon op bezoek komen...AustraliŽ is maar 3.5 uren vandaan en daar ben ik nog niet geweest...

dirkpie Guest

Nu, dat je het zegt....maar van Bali, gewoon op bezoek komen...AustraliŽ is maar 3.5 uren vandaan en daar ben ik nog niet geweest...
    wel als ik eenmaal daar woon zal ik zeker meerdere landen in de buurt willen bezoeken alleen trekt australie mij helemaal niet maar zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen dingen ik zou bijvoorbeeld wel andere landen in azie gaan bezoeken enekele landen voor het eerst en andere voor een 2e of 3e keer

Sopirla Guest

wel als ik eenmaal daar woon zal ik zeker meerdere landen in de buurt willen bezoeken alleen trekt australie mij helemaal niet maar zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen dingen ik zou bijvoorbeeld wel andere landen in azie gaan bezoeken enekele landen voor het eerst en andere voor een 2e of 3e keer
    Juist, je hebt gelijk, alleen heeft IndonesiŽ zoveel eilanden die, met mijn beste wil en lang leven, krijg ik ze toch niet allemaal te zien; dus, maar nu en dan AustraliŽ met wilde woestijnen, een geweldige "Reef Barrier" om te snorkelen tot ik genoeg van heb, met zeer gevaarlijke beestjes en zo....een keer Aziatische cultuur en eten, dan wat iets gevaarlijker...en zo tot ik terug naar Moeder Aarde ga....

Reacties
    20

hello, ik woon in de fillipijnen en ga van daaruit naar china japan en de andere omliggende landen het kost mij maar 100 euro heen en terug enzo verken ik azie

Sopirla Guest

Citaat Origineel gepost door bakkercharel Bekijk Post
    hello, ik woon in de fillipijnen en ga van daaruit naar china japan en de andere omliggende landen het kost mij maar 100 euro heen en terug enzo verken ik azie
    Hi
    Je idee is zeer goed; zo doe ik nog steeds: ik kies een plaats, ik blijf daar en van daar maak ik trips 360į rondom. Met de volgende reis is niet mogelijk want de afstanden zijn boven 1000km tussen 2 plaatsen, ik ben de reis aan het voorbereiden die in 2013, einde februari zal plaats hebben...!

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount