STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Info over relatie filijppijnse dame

Reacties
    6

Info over relatie filijppijnse dame

Wie kan je eigenlijk een degelijke uitleg geven of je relatie met een filippijnse dame kans heeft tot slagen?
    Kan je daar iemand voor bellen op de amnassade of een andere dienst?
    Iemand hier ervaring mee?

Reacties
    328

Re: Info over relatie filijppijnse dame

Nou ja, wat een vraag

Wie kan je uitleg geven of een relatie met een Nederlandse man een kans van slagen heeft?

Reacties
    6

Even verduidelijken: is leeftijdsverschil belangrijk of niet, wat als je gescheiden bent...
    Misschien dat er een telefoonnummer bestaat waar je die informatie kan vragen.
    Ik bedoel het dus eerder in die zin....
    Groetjes

erikdr erikdr is nu online Beheerder India Forum

Reacties
    2.211

Niet echt nee. Maar de site

http://www.mixed-couples.nl/forum/index.php

kan je wel helpen met allerlei andere vragen rondom zo'n gebeuren.

Sukses ermee,

<Erik> & [Sandya] / mixed couple elders in AziŽ

Reacties
    66

Of een huwelijk kans van slagen heeft hangt af van beide partners. Bij dames die je alleen via internet kent is het wel oppassen voor bedriegers die alleen uit zijn op geld of een visum.
    Je kunt ook eens je ervaring uitwisselen op forums waar ook over relaties, de cultuur en achtergronden van Filipino's wordt gediscussieerd. Zoals dit forum http://www.filippijnen.org/index.php

Reacties
    1.512

Citaat Origineel gepost door pat5903 Bekijk Post
    Wie kan je eigenlijk een degelijke uitleg geven of je relatie met een filippijnse dame kans heeft tot slagen?
    Kan je daar iemand voor bellen op de amnassade of een andere dienst?
    Iemand hier ervaring mee?
    Denk dat je dat toch vooral zelf zal moeten uitvinden, of een relatie kans van slagen heeft.
    Zoals Kano al zei, veel van dergelijke relaties komen via internet tot stand, en je moet weten dat er onder de filipinaas vele zogenaamde scammers zitten, die niet in een echte relatie zijn geinteresserd, maar alleen in zoveel mogelijk internetrelaties , om geld los te krijgen van buitenlanders. Sommige dames voorzien zo in hun levensonderhoud.
    Natuurlijk zijn het niet allemaal scammers , en zitten er ook tussen met een hart van goud, moeilijke is dus het kaf van het koren te onderscheiden.
    Succes toegewenst.

Reacties
    35

Ach het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Voorheen was er een website van Jaap Cebu genaamd holland-phillipines.info die het heel gemakkelijk en duidelijk uit de voeten deed.

Er zijn 2 soorten Filipina's
    De ene draagt korte rokjes, veel bling bling en sms't veel met de cellphone. Deze zijn per dag te huur en vallen vooral op de witte medemens, hoe ouder of lelijker hoe liever. Nee uiterlijk maakt niet uit, hoe dom ze zijn wel.
    Deze Filipina's zijn niet betrouwbaar, maar wat had je anders verwacht ?

De 2e soort is doorgaans wat verlegen, draagt geen opzichtige kleding, helpt thuis mee met het gezin. Veelal erg religieus en zoekt een betrouwbare levenspartner. Rookt niet, en drinkt zelden of nooit alcohol. Groot geld is niet belangrijk, wel respect en verantwoordelijkheid. Het probleem is dat deze Filipina's opgevoed zijn met het idee dat je getrouwd moet zijn, anders voelen ze zich een minares, ofwel een 2e keus vrouw.

Tja dit is de tegenpool en vermits je over de verschillen heen kunt stappen (lees werken) in cultuur is dit doorgaans wel een betrouwbare partner.

Herinner echter wel dat welke Filipina je ook ziet, eerst komen de kinderen (daar heb ik geen problemen mee) dan komt de familie en als laatste kom je zelf. Wanneer je jezelf belangrijker vind dan de familie, dan heb je werk om dat voor elkaar te krijgen.

Beide soorten geprobeerd en de laatste bevalt me tot nu toe prima.

Groet, Foots

Reacties
    6

bedankt voor de reakties

het is iets wat ik inderdaad zelf moet uitmaken, en ik weet nu ook waar ik sta

in de relatie met haar, ik ga ervoor, ik wil haar in mijn leven...

groetjes

Reacties
    7

ik verblijf nu ruim 5 jaar in de Filipijnen en het heeft lang geduurd om de juiste partner te vinden,er is veel liegen en bedriegen en ook veel om geld, het heeft mij ruim 3 miljoen pesos gekost omdat ik alles geloofde wat mijn ex-vriendin zei,maar toen het huis klaar was veranderde ze als een blad aan een boom,wij praten hier veel met buitenlanders onder elkaar en iedereen zegt dat 90% van hun bedrogen is,meestal geld,
    ik wil je niet teleurstellen en ik vind het heerlijk om hier te verblijven en heb nu de ware gevonden(denk ik), niet alle dames zijn slecht maar internet vraagt soms om problemen, kom naar de Filpijnen vraag eens rond of kom naar mij ,we hebben hier een goede nederlander die al 25 jaar hier woont en alles van de wet af weet,zo iemand heb je nodig, wij verblijven in Bohol

Reacties
    62

frankybroc spijtig zoiets te horen wat er voordien gebeurt is,kan ook bij ons gebeuren nietwaar
    ik ga de stap ook zetten om te trouwen maar nog niet om daar te wonen,nog wat vroeg ben 49,maar zou wel willen
    we hebben in oktober naar bohol geweest,ik al voor de 3 keer,en het sta me daar wel aan om latezr daar te gaan wonen,mijn vriendin is van sapalibutad een 15 km van angeles en daar is niet veel te zien, grtjs bruno

Reacties
    35

Mijnheer Bruno13,

Ik wil niet oordelen vanaf hier, maar een dame uit de buurt van Angeles i.c.m. uw midlive crises leeftijd van 49. Dat is een combinatie waar bij mij al de alarmbellen van gaan rinkelen. Zoals gezegd uit eigen ervaring en vele heren gezien hebbende op de ambassade zou ik abosluut zeker eens met Frankybrok gaan babbelen.

Nogmaals ik zie niet meer dan 2 kenmerken en ik kan het niet beoordelen of laat staan veroordelen, maar een gewaarschuwd man telt voor 2.

Groet, Foots

Ps. Mijn grapje met mijn ex uit Angeles heeft met ook zeker al 3 miljoen peso (150.000 euro) gekost en ik ben na 7 jaar nog steeds in juridisch gevecht voor mijn eigen geld te krijgen.

En ik dacht na 5 jaar samenwonen in NL dat trouwen en een kind krijgen voldoende was voor een vaste relatie, awel, sommige Filipijnse dames hebben echt een lange termijn planning en echt een andere levensinsteek.

Reacties
    62

mijnheer foets
    ja ik ben 49 en mijn vriendin 30,ze heeft 3 kindjes en is nooit getrouwd geweest,de papa v d kids verliet haar wanneer ze zwanger was van het derde
    natuurlijk alles kan,ze komt vd omgeving angeles en dat staat bekent als ,,,,,,
    echter voor ze mij kende had ze nog nooit een bar gezien en ze is geen uitgaanstype
    spijtig te moeten horen dat het voor jouw ook is verkeerd gelopen
    ik ga de stap zetten en loopt het verkeerd af dan heb ik pech maar daar denk ik nu niet aan
    vriendelijke groeten bruno
    meneer hoeft niet lol

Reacties
    7

Citaat Origineel gepost door bruno13 Bekijk Post
    mijnheer foets
    ja ik ben 49 en mijn vriendin 30,ze heeft 3 kindjes en is nooit getrouwd geweest,de papa v d kids verliet haar wanneer ze zwanger was van het derde
    natuurlijk alles kan,ze komt vd omgeving angeles en dat staat bekent als ,,,,,,
    echter voor ze mij kende had ze nog nooit een bar gezien en ze is geen uitgaanstype
    spijtig te moeten horen dat het voor jouw ook is verkeerd gelopen
    ik ga de stap zetten en loopt het verkeerd af dan heb ik pech maar daar denk ik nu niet aan
    vriendelijke groeten bruno
    meneer hoeft niet lol
    Ik wil niet zeggen dat je vriendin niet goed is maar zoals meerdere zeggen een gewaardshuwd man telt voor 2.
    laat je vriend maar een voor 3 maanden (visa) naar je toe komen voordat je verdere stappen maakt,ik ben (gelukkig)tot op heden niet getrouwd hier,en wat je vermelde dat dit ook in je eigen land kan gebeuren is waar

Het heeft mij hier ruim 3 jaar gekost om de juiste partner te vinden, nu zijn we al bijna 2 jaar samen,cultuur verschillen zullen er altijd wel blijven en natuurlijk zijn er genoeg dames die wel goede bedoelingen hebben,wij hebben hier in bohol in behol nu een leuke groep buitenlanders waar de meeste een vaste relatie van hebben. dus niet alles in negatief,nogmaal ik viend het hier heerlijk om te wonen,als je werkelijk hier wilt gaan wonen kan ik je helpen met een goed advies en goede raad van mijn andere vrienden en een goede advocaat.
    dit geld ook voor andere die dit lezen,groeten frank
    nog een vraagje, als je vriendin 3 kinderen heeft waarom is ze dan nog nooit getrouwd geweest?we leven hier een heel katholiek land waarin de kerk een grote rol speeld.
    echtscheiding kan hier niet(nog niet).
    Laatst aangepast door frankybrok : 24-11-11 om 22:50 Reden: wat toevoegen

Reacties
    7

er zijn hier veel jonge meisjes met een kind waarvan de vader geen verantwoordelijkheid van neemt,deze meisjes hebben er alles voorover om een buitenlandse man te vinden,de meeste hebben goede bedoelingen,maar neem van mij aan dat liefde hier anders is dan in een westers land.
    LIEFDE betekent hier ook zekerheid en geborgenheid.
    en als je die beide kan geven en je vriendin is werkelijk geintresserd in je zal ze een goede partner kunnen zijn.
    wat betrefd de familie helpen (wat normaal is hier)maak goede afspraken en geef niet te veel,ze zien ons allemaal hier als een zeer rijke biutenlander met een geldboom in de achtertuin.
    Ik zelf geef mijn vriendins moeder 1500 peso per maand voor 50 kilo rijst te kopen,haar broers die nog bij haar moeder wonen moeten voor de rest zorgen.
    En we helpen haar jongste broer met de school ,zodat hij later een betere toekomst heeft.
    Een maand salaris is hier ongeveer 5000 peso wat al hoog is, zo denk hieraan als ze je om financiele hulp vragen

Reacties
    62

bedankt franky
    3 kindjes niet getrouwd ja
    ze heeft alleen haar stief pa,was vroeger als ze baby was geadopteerd
    pa werkt,ik heb hem eens geholpen met aankoop van capiz,hij maakt allerlei zaken van schelpen,mooi hoor,ze hebben nog nooit gevraagd om grote hulp
    dus v d familie heb ik geen problemen,haar steun ik wel natuurlijk,eerste maal toen ik haar ontmoete woonde ze in een 4 bij 4 hut,,er zijn mooiere kippenhokken en de kindjes hadden geen bed etc
    ik heb ze geholpen voor andere woonst etc
    ik voel me goed bij haar en dat is belangrijk,met de kinderen heb ik ook een goeie band,ook al heb ik nooit zelf kinderen gehad
    als ik je hulp nodig heb zal ik het vragen thanks
    grtjs

Reacties
    8

Bij ziet t er naar uit dat de filippijnse die ik leer kennen en dagelijks mee bel via de pc t 2e type is.

Mss dat ik ze in thailand al kan ontmoeten in februari.

alexander

Reacties
    35

De 2 typen zijn heel erg gemakkelijk te herkennen. Net als zwart en wit. Er zit niet zo gek veel tussen. Tis het een of het ander, ik zie het binnen 10 seconden.

Overigens betekent type 2 geen garantie op succes, wel is type 1 een garantie voor een "kat in de zak". Daarmee is het kort samengevat alle mee gezegd.

Groet, Foots

Reacties
    25
    Blogposts
    1

hello, ik ben al 16 iaar met een filipijnse en alleen het eerste jaar hebben we wat problemen gekent cultuur en aanpassing maar daarna nooit meerik woon nu ook op de filipijnen en heb daar ook geen problemen met de mensen of wat dan ook heb respect voor de mensen daar en dan is het o k en ik geef ook toe dat de mensen mij proberentebedriegen want als ze ne witte zien dan zien ze geld maar als jze weten dat je daar woont gaat alles goed ik heb er nog geen spijt van dat ik daar woon veel beter hier geen taksen geen stres alles kan niets moet en veel goedkoper dan in belgie groetjes vanuit de filipijnen

Reacties
    62

waar woon je bakker?

Reacties
    25
    Blogposts
    1

ik woon op mindanao iligan samburon

Reacties
    62

Citaat Origineel gepost door BAKKER1957 Bekijk Post
    oh ok bedankt

Reacties
    1.512

Citaat Origineel gepost door BAKKER1957 Bekijk Post
    O werkelijk ? Dan hoop ik dat je ongeschonden Sendong heb doorstaan ?

Reacties
    2

Citaat Origineel gepost door foots Bekijk Post
    Ach het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Voorheen was er een website van Jaap Cebu genaamd holland-phillipines.info die het heel gemakkelijk en duidelijk uit de voeten deed.

Groet, Foots
    Bij hoge uitzondering kom ik nog eens op internet op een forum over de Filipijnen.

Ik had (onder ons gezegd) na een X aantal jaar mijn zakken vol er van.

Die website bestaat nog steeds Foots, maar heet nu www.holland-philippines.com .

Reden is omdat de host in Cebu destijd stopte en hij niet bereikbaar was om de domeinnaam elders onder te brengen.

Alles staat er nog op, alle verhalen en gebeurtenissen staan smakelijk omschreven en gaan er in als warme broodjes.

Heel duidelijk zonder enige bescherming van wie dan ook.

Sommigen zijn het er niet mee eens, die willen nog steeds dat iedereen met een andere cultuur of huidskleur heilig verklaard word, laat die maar blijven dagdromen.

Vooral degene die naar de Filipijnen gaan met een Roze/Rode/Groene bril op hebben er moeite mee, maar na enkele jaren na genoeg bestolen te zijn daar verklaren ze ineens na wakker geschud te zijn alle filipinos en filipinas voor oplichters en dieven etc. etc. etc.

Geen een uitgezonderd.

Dan gaan ze ineens alles over 1 kam scheren omdat ze zo stom waren anderen (zoals ik) die waarschuwden voor SOMMIGEN niet te geloven.
    Zij wisten het zelf beter.

De beste stuurmannen hebben nog altijd aan de wal gestaan en dat zal ook altijd zo blijven vrees ik.

Ik ben heel realistisch en de realiteit bestaat uit positieve en negatieve dingen.

En dat geld voor overal ter wereld.

Dus ik zou zeggen pat5903. lees daar maar eens.

Je hebt er wel enkele avonden voor nodig, ik heb er bijna 10 jaar gewoond en veel gezien en gehoord en meegemaakt en duidelijk beschreven.

Wat betreft een Filipina met 3 kinderen aan de haak slaan, ik zou er zeker nooit aan beginnen.

Groeten uit een warm en gezellig Belgie !
    Laatst aangepast door CobraPH : 17-07-13 om 01:24

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount