STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Druk verkeer in Vietnam?

Reacties
    85

Druk verkeer in Vietnam?

Ik kwam op het internet het volgende filmpje over Vietnam tegen. Erg herkenbaar..

http://www.dumpert.nl/mediabase/2079...n_vietnam.html

Gr Bael

Reacties
    139

Re: Druk verkeer in Vietnam?

ja zekers heel herkenbaar

Reacties
    11.743

Geweldig! Ik kijk er nu al naar uit
    • Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer

Reacties
    2.883

Precies! Heel herkenbaar!

En, al bedacht hoe je gaat oversteken als voetganger (er zijn niet zoveel stoplichten)?

Wat zijn jullie ervaringen met oversteken? Ik ben heel benieuwd hoe jullie t hebben gedaan. Iemand tips?

Groetjes, Anne
    Reisgroet, Anne-Jitske

Wil jij wijzer de wereld rond? Kijk dan eens in ons
    reismagazine!
    Ook zo'n passie voor verschillende culturen? Neem dan een kijkje in mijn online magazine: www.wereldvanculturen.nl

Reacties
    139

wij hebben het zo gedaan.
    komt het verkeer van links dan kijk je naar links en dan kijk je hoe de brommers rijden want de ene gaat voor je langs en de andere en de auto's gaan wel om je heen. Enzo hebben wij het ook gedaan als het verkeer van rechts kwam. En als het van bijdekanten kwam was het gewoon goed opletten.

het is een prachtig land

Reacties
    2.883

Ja, ik heb het ook zo gedaan! Een beetje afspraakjes maken met brommerrijders en dan kom je wel aan de overkant

Iemand nog een andere methode?

Groetjes, Anne
    Reisgroet, Anne-Jitske

reismagazine!
    Ook zo'n passie voor verschillende culturen? Neem dan een kijkje in mijn online magazine: www.wereldvanculturen.nl

Reacties
    85

Haha ik weet nog goed toen wij voor het eerst naar de overkant van de straat wilden
    We zeiden tegen elkaar, laten we maar even verderop kijken waar het iets rustiger is. Toen kwamen we tot de ontdekking dat het overal even druk was.. Zelfs bij de zebrapaden reed het verkeer gewoon door!
    Toen maar goed observeren hoe de Vietnamezen het deden en daarna maar met iemand anders meelopen naar de overkant. Op een gegeven moment heb je dan vanzelf in de gaten dat je met constante snelheid moet doorlopen en dat het verkeer dan wel op jou anticipeert. Vooral niet midden op de weg plotseling stoppen met lopen, want dan weten de honderd brommertjes in één keer niet meer wat ze moeten doen!

Reacties
    57

Oversteken is inderdaad echt iets wat je even moet oefenen! De eerste keer probeerde ik telkens tegelijk met een vietnamees te gaan en daarnaast te blijven lopen. Maar dat werkt niet. Makkelijker is inderdaad om gewoon langzaam maar gestaag door te blijven lopen tot je aan de overkant bent. En dan maar hopen dat al die moto's en auto's inderdaad om je heen rijden!
    Wel super leuk! De eerste keren dat ik het in mijn eentje deed was ik super trots!

Reacties
    2.883

Ja hè? Was inderdaad een kick toen ik de eerste keer de overkant had bereikt!

Groetjes, Anne
    Reisgroet, Anne-Jitske

reismagazine!

Reacties
    281

Ik heb hier in Maleisie geleerd dat het allemaal draait om communicatie; en in het bijzonder met de ogen .

Je kijkt vooruit, maar stiekem naar links/rechts. Als het verkeer namelijk het vermoeden heeft dat jij hen niet ziet; zijn ze in ieder geval al wat meer alert. Daarnaast moet jij natuurlijk wel het verkeer in de gaten houden, maar ze dus niet de indruk geven dat je ze 'gezien' hebt. Als ze dat namelijk door hebben, proberen ze vaak nog af te dwingen dat je wacht door keihard door te rijden. Ook moet je altijd in gelijke tred lopen, en niet ineens rennen oid....zij moeten op jouw acties kunnen anticiperen (spreek ik hiermee mijn eerdere zinnen tegen? ).

Zo werkt het in ieder geval hier in KL...het is in bv Hanoi natuurlijk nog meer hectisch vanwege de factor100 aan brommers....

Reacties
    2.883

Zo heb ik het ook gedaan: kleine afspraakjes maken met de ogen en in gelijke tred blijven lopen.

Groetjes, Anne
    Reisgroet, Anne-Jitske

reismagazine!

Reacties
    157

Je moet het verkeer letterlijk "lezen" in Vietnam. In ieder geval de eerste keren proberen meelopen met de locals.
    Zeker NOOIT in het midden van de straat stoppen of terug achteruit gaan.
    Altijd in eenzelfde tempo (best niet te snel) blijven doorlopen zodat de chauffeurs kunnen inschatten wanneer je waar zal zijn.

Reacties
    11.743

Citaat Origineel gepost door Kennel Bekijk Post
    Je moet het verkeer letterlijk "lezen" in Vietnam. In ieder geval de eerste keren proberen meelopen met de locals.
    Zeker NOOIT in het midden van de straat stoppen of terug achteruit gaan.
    Altijd in eenzelfde tempo (best niet te snel) blijven doorlopen zodat de chauffeurs kunnen inschatten wanneer je waar zal zijn.
    "Chauffeurs" is in deze misschien verkeerd gekozen. Want auto's rijden in de regel gewoon door...
    • Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount