STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Lara - Antalya

Reacties
    28

Lara - Antalya

Eind maart reizen we naar Turkse Rivièra, meer bepaald naar Lara.
    We logeren in Hotel Barut Lara Suites.
    Vraag:
    wat valt er te bezien in Lara en Antalya?
    Kent iemand het hotel? Zo ja, wat zijn uw ervaringen?
    Alvast bedankt.

Reacties
    124

Re: Lara - Antalya

Antalya is genoeg te doen!! je kan naar de waterval bij Lara, Duden en Kursunlu. Antalya zelf is heerlijk om te bezoeken. De Hadrianuspoort, het archeologisch museum. Antalya is ook leuk om gewoon rond te lopen. Genieten van de mensen, mensen kijken op het centrale plein bij het beeld van Attalos. Lekker zitten op de bankjes met een Turks theetje. Leuke winkelstraatjes. Markt bezoeken. Ik weet niet meer welke dag, maar er is een overdekte markt met de nieuwe tram te bereiken, paar haltes. In ieder geval niet die aan het einde van nieuwe tramlijn, dat is echt een aanfluiting eerste klas. De markt die ik bedoel is juist de andere kant op en een hele leuke lokale markt. Misschien dat iemand hier op het forum weet welke dag die markt is.

Vlakbij Antalya zijn er diverse opgravingen: Termessos en Perge en Aspendos. Ook is het mogelijk om excursies te doen naar Demre, Myra en Kekova.

wij zijn 4-5 jaar op rij voor een week naar Antalya geweest begin maart en hebben ons nog nooit verveeld.

Edit: op dinsdag is er ook een markt achter de Muratpasa moskee. Dit is voornamelijk een groente en fruit markt.
    Laatst aangepast door laupi : 05-03-13 om 20:06

Reacties
    124

Ik ben even gaan terugkijken naar oude foto's: woensdag is de markt bij Sarampol, overdekt.
    Op vrijdag is de er een markt dus achter de Muratpasa moskee. Ook Ozdilek is wel een aanrader. Grote winkelmall.
    Het Karaalioglu Park is ook een aanrader evenals Kaleici, oude gedeelte van Antalya. Pas op dat je daar niet verdwaalt
    Laatst aangepast door laupi : 05-03-13 om 20:45

Reacties
    799

Ik ben hostess geweest in Lara. Barut Lara had ik niet in mijn hotelpakket, maar wat ik me ervan herinner als ik dat hotel soms moest overnemen van een collega is dat het eten daar lekker is en altijd positieve commentaar kreeg van de klanten over de kamers.
    Als je naar de markt wil, zou ik niet de markt op vrijdag in Muratpasa nemen, dat is bijna enkel groenten en fruit. Beter is de markt op zaterdag in het centrum van Lara. Als ik me goed herinner kan je vanuit Kundu waar Barut Lara ligt met de bus KL08 naar daar. Makkelijkste is om af te stappen aan Laura shopping . Als je de straat daarover (aan een soort van "ijssalon") naar beneden loopt ga je iets verder in de zijstraatjes de markt zien. Met dezelfde bus kan je ook verder naar Kaleiçi, de oude stad van Antalya.
    Je hebt ook de Düdenwatervallen, je hebt de lage Düdenwatervallen in Lara, maar de hoge Düdenwatervallen zijn mooier, maar moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer.
    Ik kan nog wel even doorgaan hoor Als je nog vragen hebt, shoot!

Soortgelijke onderwerpen

1. Excursies vanuit Lara (Antalya)
    Koumquat in forum Turkije Reiscafé
    Reacties: 21
    Laatste: 03-10-11, 15:20
  2. Appartementen te koop Lara (Antalya)
    Barb_1970 in forum Onroerend goed Turkije
    Reacties: 0
    Laatste: 26-02-09, 13:50
  3. Hotel Lara Falcon, Antalya
    Richardinho in forum Turkije Reiscafé
    Reacties: 3