STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Spaans leren in Spanje

Reacties
    15

Spaans leren in Spanje

Ola!

In de zomervakantie van 2015 wil ik Spaans gaan leren in Spanje (In 2017 een stage gepland staan naar Peru!)
    Zijn er mensen die ervaringen hebben met taalscholen, organisaties, etc.?
    Belangrijk is dat de taalschool wel met internationale niveaus moet werken, A1, A2, B1, B2..
    Mijn voorkeur gaat nu uit naar Granada, omdat het veel invloeden van verschillende culturen heeft, en 40minuutjes van het strand vandaan.

Ik hoor het graag!

Groetjes,
    Lindy

Reacties
    2

Re: Spaans leren in Spanje

Hallo Lindy,

Wat gaaf, een stage in Peru! En een slim idee inderdaad om je vooraf goed te verdiepen in de Spaanse taal. Je zult zien dat je daar veel aan hebt straks in Peru.

Als je naar Spanje wilt is Granada inderdaad een super leuke bestemming. Het klimaat en de mooie omgeving alleen al zijn een bezoekje waard. Het strand is alleen wel ietsje verder weg dan 40 minuutjes. Ik geloof dat dat iets van een uurtje is toch wel. Zelf vind ik Sevilla ook een heel leuke bestemming en die zit ook net zo ver van het strand. Maar bij allebei heb je echt dat Spaanse met tapas eten en genieten.

Wat organisatie kan ik Travel Active zeker aanraden. Je hebt alles heel makkelijk geregeld en je hebt ook goede begeleiding. Als je vragen hebt of wat dan ook kun je altijd contact opnemen en zelfs als je al in Spanje bent staan ze voor je klaar.

Succes ermee!

Tanja EF Guest

Hoi Lindy!

Ik raad je de taalreisorganisatie EF Education First aan. Daarmee ben ik naar Oxford geweest om mijn Engels bij te spijkeren, maar je kunt ook naar verschillende bestemmingen in Spanje om Spaans te leren. Zeker de moeite waard om even op de website te kijken en een brochure aan te vragen, www.ef.nl.

Groetjes,
    Tanja

Reacties
    1

Talking Re: Spaans leren in Spanje

Hoi, Ik ben 2 weken naar Valencia geweest 2 maanden geleden via http://welcomespanish.com . Ik had maar 2 weken en wilde veel leren dus heb ik een intensieve cursus van 20 uur per week gedaan. Het waren kleine klasjes van 8 man en de leraren zijn super enthousiast en betrekken iedereen bij de les. Ik heb daar echt heel veel geleerd in een korte tijd. Ik probeer op dit moment thuis te oefenen met (simpele) boeken lezen en filmpjes kijken in het Spaans. Het blijft lastig maar ik merk dat ik steeds meer woordenschat ontwikkel.
    Valencia is trouwens een hele leuke stad met een heel mooi strand en veel (heel veel) leuke terrasjes en wijken. Je kunt er makkelijk heenvliegen en het vliegveld zit ook dicht bij de stad.
    Welcome Spanish regelt trouwens je cursus, accommodatie en er worden activiteiten georganiseerd vanuit de school maar ook vanuit de organisatie. De kosten voor de lessen waren hier ook echt stukken goedkoper dan bij andere aanbieders. Voor 20 uur per week betaalde ik maar 140 euro!
    Dit bedrijf heeft een vast contactpersoon in Nederland (te vinden via Facebook: Margot welcome spanish) die alles voor je regelt: margotverdonschot@welcomespanish.com. Ik had haar benadert via Facebook (margot welcome spanish als accountnaam) en het was allemaal snel geregeld.

Succes met je keuze en veel plezier deze zomer!

Reacties
    16

Hoi Lindy,

Als je Spaans wil gaan leren in verband met je stage in Peru, dan adviseer ik je om Spaans te leren in Peru of een ander Latijns Amerikaans land. De uitspraak in Spanje is verschilt erg met andere landen en ook zijn er verschillen te vinden in de grammatica. Een voordelig land is Guatemala, taalscholen bieden hier een-op-een lessen aan waardoor je de taal sneller zult opppakken. Daarnaast praten Guatemalteken langzamer wat fijn is als je beginner bent.

Mocht je voor Spanje kiezen dan raad ik je aan om rechtstreeks contact op te nemen met een taalschool en niet via een bemiddelingsbureau zoals TravelActive. Je betaalt dan meer, terwijl Spaanse lessen en accommodatie vaak makkelijk zelf te regelen zijn via een school. Daarnaast regelen scholen ook activiteiten voor hun studenten.

Succes met de voorbereidingen!

Reacties
    36

Ik en mijn broer hebben ons dit weekend ingeschreven voor een taalcursus Spaans via linguaschools, de prijs valt zeer goed mee maar ervaring heb ik uiteraard nog niet we gaan 13 juli - 25 juli. Maar ik weet niet of ze met de internationale taalniveaus werken.
    EF lijkt mij ook wel een goede organisatie om mee op taalcursus te gaan, heb er al veel goeds van gehoord.
    Ik zou vooral kijken op verschillende sites en alles met elkaar vergelijken.

Succes!

Reacties
    3

Dag Lindy,
    Granada is een prachtige stad en een toffe studentensfeer (in de zomer uiteraard wat minder want dan zijn de uniefs gesloten). Wel moet je weten dat die 40 min. van de zee enkel het geval is als je met de auto bent. Met het openbaar doe je er makkelijk meer dan een uur over... dus eens snel over en weer naar het strand zit er eigenlijk niet echt in. Als je voor cultuur gaat moet je absoluut voor Granada kiezen (Sevilla is ook interessant maar te warm in de zomer). Wil je meer strand dan zou ik eerder voor Malaga of Almuñecar kiezen. Ikzelf heb mijn reizen geboekt bij Donquijote / Enforex (behoren tot dezelfde groep) en TLC Almuñecar. Waren allemaal leuke ervaringen. Op een vrij recente website linguabooking.com vind je zo goed als alle taalscholen in Spanje per bestemming terug en kan je ze objectief vergelijken.
    Wat Peru betreft heb je inderdaad steeds een goed mogelijkheid om terplaatse een individuele cursus te volgen tegen spotprijzen in vergelijking met wat je in Europa betaalt. Dus ideaal is enkel weken vroeger naar Peru vertrekken en daar een cursus volgen.
    groeten,
    Charles
    Laatst aangepast door charlesspring : 17-02-15 om 16:16

Reacties
    3

Dag Lindy,
    ter informatie, van Granada naar de kust is wel langer dan 40 min. als je met openbaar vervoer bent (reken al snel op 1u20min.) dus snel een namiddag aan zee verpozen zit er niet meteen in. Granada is anders wel top wat cultuur en studentenleven betreft. Aan de kust is het ook niet slecht in de zomer (Malaga en Almuñecar zijn me goed bevallen). Bijna alle taalscholen werken tegenwoordig met de internationale niveaus. Ik beaam ook een van de andere leden die je een antwoord heeft verstuurd, een cursus in Peru ter plaatse is zeker het overwegen waard (het is er stukken goedkoper en je hebt individuele lessen). Voor de rest kan ik je enkel voorstellen om misschien een kijkje te nemen op bv linguabooking.com of languagecourse.net. Die hebben een uitgebreide lijst van scholen per bestemming. Languagecourse.net is al langer actief maar linguabooking heeft sterke promoties.

Reacties
    3

Hoi Lindy,

Ik ga zelf naar Salamanca op een taalreis voor 8 weken. StduyTravel was de eerste organisatie waar ik mee in contact kwam, en ze leken mij heel duidelijk en georganiseerd. Ik heb er ook veel goeie dingen over gehoord. Wist nog niet zeker waar ik naartoe wilde gaan in Spanje, maar nadat ik op de info-dag geweest was wist ik genoeg.
    Salamanca is namelijk een echte studentenstad (verschillende nationaliteiten) met een bruisend nachtleven. (is me verteld). En dat spreekt mij zeker wel aan, aangezien ik 19 jaar ben!
    Daarnaast wordt in Salamanca het zuiverste spaans gesproken (zonder dialect), dat kan ten goede komen aan het leren van de taal. Wat voor mij ook een groot pluspunt is, is dat de stad opzich niet zo heel groot is, vergeleken met de andere grote Spaanse steden. Je kan in Salamanca alle afstanden te voet afleggen. Het heeft tevens een auto-vrij stadscentrum.

Mijn keuze was dus snel gemaakt....

hopelijk heb je iets aan mijn bericht.

Reacties
    2

Hey,

Ik heb vorig jaar via een hele makkelijke site mijn taalreis naar Spanje gevonden! Via http://onlineuni.nl/ vond ik alle informatie die ik nodig had! Deze site vertelde mij alles wat ik zocht, en hun linkte mij weer naar een site waar ik mijn taalreis kon boeken, superhandig!

Reacties
    3

Hoi!

Leuke plannen! Ik volg momenteel zelf een cursus Spaans in Zuid-Spanje en het bevalt me echt uitstekend!

Een keuze maken is lastig, er zijn namelijk héél veel scholen en in bijna alle Spaanse steden kan je wel Spaans leren. Het is maar net wat je zelf belangrijk vind. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Entrelenguas (www.entrelenguas.es/en), een kleine talenschool in Ronda (niet zo ver van Granada). Ronda leek me heel mooi (en dat is het ook!), het is een klein oud stadje, veel barren en het ligt heel mooi tussen verschillende natuurparken in. Omdat ik van outdoor activiteiten hou, vond ik dit wel belangrijk. Verder heb ik voor deze school gekozen op gevoel. Hun website sprak me erg aan, omdat het een hele persoonlijke en informele sfeer uitstraalde en omdat ze zich naast de lessen ook richten op lokale activiteiten en ontmoetingen met 'locals'. Maar het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Als je van de zee houdt is Malaga misschien een idee?

Veel succes met kiezen en veel plezier alvast!

Soortgelijke onderwerpen

1. Spaans leren in Spanje
    Sam-R in forum Taalcursussen in Spanje
    Reacties: 3
    Laatste: 23-02-12, 13:43
  2. Spaans leren in Spanje?
    mdaneels in forum België Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 22-12-10, 15:27
  3. Europa Spaans leren in Spanje
    dylan82 in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 0