STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Emigreren naar Leicester, Engeland.

Reacties
    2

Emigreren naar Leicester, Engeland.

Hallo allemaal! Ik ben net nieuw hier en zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ayla, ik ben 29 jaar en woon ergens vlakbij Amsterdam.

6 Oktober verhuis ik naar een militaire basis in Leicestershire waar ik bij een gezin ga wonen die bestaat uit een vader ( een sergeant in het leger ) en zijn zoon van 13. De vader moet eind Oktober op oefening en heeft mij in huis gehaald om dan die weken voor zijn zoon te zorgen. Maar de overige tijd ben ik vrij om een baantje daar op de basis te zoeken, iets waarbij hij mij dan helpt. Ik heb mijn CV al verstuurd en kan waarschijnlijk daar in de catering werken, wat ik nu ook al doe.

Nu woon ik momenteel nog thuis dus ik heb geen huis wat ik achter hoef te laten, maar toch ben ik bang dat ik nog dingen vergeet te regelen.
    Ik heb besloten mezelf nog een maand te geven als ik daar kom, om te kijken of het allemaal goed gaat en ik echt wil blijven ( ik mag zolang blijven als ik wil ), voordat ik me officieel hier uit wil laten schrijven op mijn moeders adres.

Ik heb de zorgverzekering al gebeld om het uit te leggen en volgens mijn gastgezin word je daar op de basis volledig gedekt omdat je als dependant van de vader ingeschreven staat. Ik zou dezelfde status hebben als zijn zoon.
    Dus alles zou gedekt moeten zijn. Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken? De belastingdienst heb ik ook al gebeld, en mijn gemeente ook.

Verder nog tips of ideetjes?
    Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt.

Reacties
    309

Re: Emigreren naar Leicester, Engeland.

Hallo Ayla, lijkt erop dat je goed voorbereid bent! Wel spannend hoor. Heb je een relatie met die man?

Reacties
    2

Hoi Annelies,

Nee hoor, geen relatie. Hij is veel te oud voor mij. Maar we kunnen het wel goed vinden samen. Een goede vriendschap zal makkelijk gevormd zijn.
    Nou vandaag is het zover. Spannend hoor.

Reacties
    309

En...is het meegevallen? Of ben je alweer terug in Nederland?

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Engeland.
    maja2202 in forum Emigreren Forum
    Reacties: 1
    Laatste: 10-09-14, 11:52
  2. Emigreren naar Engeland.
    maja2202 in forum Emigreren Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 10-09-14, 11:45
  3. 'Emigreren' naar Engeland.
    mandii in forum Wonen en werken in Groot BrittanniŽ
    Reacties: 1