Reizen & Reistips

+ Reageren + Nieuw onderwerp
    Reacties
    1

Reizen & Reistips - website

Hallo allemaal, mijn naam is Danny van der Meijden en ik ben de eigenaar van de website Reizen & Reistips.

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  danny-van-der-meijden.jpg
Bekeken: 25
Grootte:  68,7 KB

Mijn eerste 'verre' vakantie was in 1993 toen ik met mijn ouders en zus naar Tunesië vertok. De jaren erop ben ik steeds met mijn ouders naar Turkije op vakantie gegaan en later met vrienden. In 2005 was ik wel een beetje klaar met de tripjes waarin we iedere avond gingen stappen en niets zagen van de omgeving. Daarom besloot ik in 2006 om samen met een vriend naar Mexico af te reizen. We boekten een hotel en een huurden het auto. Zo verkenden we enkele dagen het schiereiland Yucatan. Het jaar erop kochten we alleen een vliegticket naar Costa Rica en huurden we een auto. Het was het begin van een mijn reisvirus.

In 2007 vertrok ik voor een half naar naar Curaçao om stage te lopen. In de vrije tijd die ik had verkende ik het eiland, maar ik kwam er al snel achter dat ik alles wel had gezien na enkele maanden. Helaas had ik destijds nog geen blog. Ik behaalde mijn master diploma en ging de arbeidsmarkt op. Om mezelf te presenteren maakte in 2009 een website waar ik mijn reizen publiceerde. Het was het eerste begin van Reizen & Reistips.

Samen met mijn vriendin maakte ik steeds meer tripjes en maakten we ieder jaar een lange verre reis. Zo zijn we in Portugal, Cuba, Sri Lanka, Kenia, Tanzania, nogmaals Costa Rica, Guatemala en Bolivia geweest en hebben we vele korte en stedentripjes gemaakt binnen Europa. Ik ben mijn foto's en verhalen gaan verzamelen en heb besloten mijn Reizen & Reistips website te vullen. Zo werd Reizen & Reistips steeds groter en kreeg het alsmaar meer en meer content.

Met Reizen & Reistips ben ik begonnen om info te geven over landen, steden en bezienswaardigheden. Het was nog geen blog over tripjes en wat ik er allemaal leuk vond of juist niet leuk vond. Het blog gedeelte kwam later pas en tegenwoordig schrijf ik 2 tot 3 berichten per week, maar de insteek moet altijd zijn om mensen te informeren.

Reizen & Reistips is 2 jaar geleden als een kleine website begonnen. Vorig jaar werd de site steeds beter vindbaar in zoekmachines en mijn site net buiten de top 100 van de Reisblog top 100. Ook ben ik me steeds meer gaan bezig houden met social media en ten opzichte van vorig jaar is er al een ruime verdubbeling te melden. Het motiveert me om de site te zien groeien en steeds meer aanvragen binnen te krijgen. De website is nog verre van gevuld, maar beetje bij beetje komen we steeds verder. En natuurlijk plan ik steeds meer tripjes waarover ik kan schrijven en foto's kan laten zien. Wellicht inspireer ik jullie ook nog?

Neem een kijkje op de website en volg me op de Social Media kanalen
    Laatst aangepast door ReizenEnReistips : 15-12-16 om 15:39

+ Reageren + Nieuw onderwerp

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Reistips
    bvisser4 in forum Vietnam Reiscafé
    Reacties: 6
    Laatste: 26-04-15, 12:49
  2. Reistips reizen door Vietnam
    bohochic in forum Vietnam Reiscafé
    Reacties: 4
    Laatste: 07-10-11, 15:47