STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Bokino Fasa) (max 3 weken)

Reacties
    26

Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Burkina Faso) (max 3 weken)

Wie durft het aan om deze zomer (eind juli of augustus) 2 a 3 weken enkele wonderschone West Afrikaanse landen te ontdekken met mij (man van 41)? Dit alles met een rugzak op basis van een nader in te plannen route via de Lonely Planet.

Het idee is om te vliegen op Ghana (Prachtige stranden) en vandaaruit via Togo (culturele tradities) naar Benin (een verloren schat en onverwachte verassing) te reizen, met mogelijk nog een uitstapje naar Burkina Faso (imposante natuur, raadselachtig en nog onbekend) als de tijd het toelaat.

Een collega van mij heeft meer dan 140 landen bezocht en raad deze landen in Afrika aan als je van zon, avontuur, authenticiteit, vriendelijke en oprechte mensen en mooie natuur en dieren houdt.

Ik heb circa 30 landen in mijn leven bezocht en vooral ervaren met backpacken en AziŽ en Zuid Amerika. Deze winter ben ik voor het eerst in Afrika geweest (Gambia) en dat smaakt naar meer
    Laatst aangepast door Niekey : 07-01-17 om 09:48

Linda op Reis Linda op Reis is offline REISBLOGGER

Reacties
    80

Re: Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Burkina Faso) (max 3 weken)

Klinkt als een leuke trip, mooie landen ook! Veel plezier!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Reacties
    26

Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Burkina Faso) (max 3 weken)

Dankjewel Linda

Denk wel dat het lastig is hier iemand voor te vinden, dus ik heb ook een alternatief

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=206051
    Laatst aangepast door georgessiam : 18-01-17 om 22:41 Reden: op verzoek typfouten hersteld !

Linda op Reis Linda op Reis is offline REISBLOGGER

Reacties
    80

Re: Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Burkina Faso) (max 3 weken)

Haha, nou die eerste reis klinkt toch wat aantrekkelijker!!!
    Ik ben in die landen al geweest en heb niet zo lang vrij anders had ik overwogen mee te gaan. Afrika is echt super, je zult zeker een leuke tijd hebben!

Reacties
    26

Citaat Origineel gepost door Linda op Reis Bekijk Post
    Haha, nou die eerste reis klinkt toch wat aantrekkelijker!!!
    Ik ben in die landen al geweest en heb niet zo lang vrij anders had ik overwogen mee te gaan. Afrika is echt super, je zult zeker een leuke tijd hebben!

O wat gaaf dat je daar geweest bent. Hoeveel tijd heb je dan wel vrij? Twee weken max is voor mij ook een optie hoor, en ook naar 1 of twee van die landen is bespreekbaar (vb alleen naar Ghana en Togo)

Reacties
    86

Als je niemand vind om mee te gaan, zou ik gewoon alleen gaan.
    Ik zocht toen ook iemand om mee te backpacken en dat was niet gelukt dus ben ik alleen gegaan.
    Het is jammer dat je t dan met niemand kan delen maar je maakt wel veel sneller contact met de lokale bevolking.
    Laatst aangepast door georgessiam : 18-01-17 om 22:42 Reden: typfout hersteld op verzoek !

Reacties
    26

Jij bent hier ook geweest begrijp ik?
    Laatst aangepast door georgessiam : 18-01-17 om 22:43 Reden: typfout hersteld op verzoek !

Reacties
    86

In Ghana en Burkina ja. Maar niet om te backpacken.
    In Burkina was ik maar een week. Dat vond ik erg kort. Persoonlijk zou ik 1 of max. 2 landen kiezen om te gaan backpacken als je maar max. 3 weken gaat.

Backpacken heb ik in Senegal gedaan en daarna nog een paar dagen in Gambia.
    Laatst aangepast door georgessiam : 18-01-17 om 22:44 Reden: typfout hersteld op verzoek !

Reacties
    26

Re: Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Bokino Fasa) (max 3 weken)

Heb verder wat uitgezocht en het lijkt mogelijk om op Accra (Ghana) te vliegen en dan via Togo en Benin naar Burkina te reizen en vanaf daar terug te vliegen. De visa kosten voor die 4 landen zijn globaal iets van 270 euro en de vluchten 2 x 600 euro (ruim aangehouden). Wie gaat er mee?

Reacties
    26

Re: Deze zomer backen door Ghana + Togo + Benin (+ eventueel Bokino Fasa) (max 3 weken)

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Afrika.jpg
Bekeken: 11
Grootte:  170,9 KB

Reacties
    30

Het lijkt me een erg leuke trip, maar zit er deze zomer helaas niet in voor mij. Moet ook wel zeggen dat je erg ambitieus bent om alle vier de landen in 3 weken te bezoeken.

Mijn ervaring in Afrika (al ben ik niet in deze landen geweest) is dat je voor de reistijd tussen twee plaatsen veel meer tijd moet uittrekken dan je in andere landen gewent bent. Zeker als je met minibusjes etc wil reizen. Het is een geweldige ervaring, maar je moet niet te veel gefocust zijn om bepaalde afstanden op een dag af te leggen. Zoals sweetananas ook al zei zou ik het bij max twee land houden, zodat je ook de tijd hebt om de landen echt te ervaren in plaats van alleen hotspots af te lopen.

Reacties
    26

Dank je voor je tips.

Ik zie op de meeste sites waar groepsreizen aangeboden worden (dat wil ik niet) dat er vaak een Combi wordt aangeboden van Ghana, Togo en Benin. Ze doen dan een rondje in 21 dagen. Togo en Benin zijn vrij kleine landen.

Mijn idee is op om Ghana te vliegen (goedkoopst) en dan snel door naar Togo en Benin en dan een klein stukje Burkina, om vanaf daar ook terug te vliegen in plaats van helemaal weer naar Ghana te gaan.

Maar het wordt wel een puzzel inderdaad

Reacties
    26

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Africa.jpg
Bekeken: 18
Grootte:  109,3 KB

heb inmiddels een globaal schema gemaakt met een RUIME berekening van de kosten

Soortgelijke onderwerpen

1. Reacties: 7
    Laatste: 04-11-08, 15:29
  2. Reacties: 3
    Laatste: 28-06-08, 20:18
  3. REISGENOOT GEZOCHT Mali/Burkina/Ghana en eventueel Togo
    Nitza in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 3
    Laatste: 28-06-08, 20:18
  4. Ghana/Togo/Benin
    Ingie85 in forum Afrika: Reizen en Vakantie
    Reacties: 0