STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Muggen in Costa Rica TIPS

Reacties
    19

Muggen in Costa Rica TIPS

Ik heb een vraag: aankomende zomer gaan wij met het hele gezin naar Costa Rica. Mijn man en zoon worden altijd lek gestoken door muggen (zowel in Nederland als in Aziatische landen, dus ik ga er vanuit dat CR geen uitzondering zal zijn).

Wie heeft voor mij goede tips om dit tegen te gaan?

Uiteraard ben ik al op de hoogte van klamboes en middeltjes met DEET. Maar er moet toch meer zijn... misschien bepaald voedsel eten, waardoor je bloed minder aantrekkelijk wordt voor muggen? Of een bepaald merk van een middel tegen muggen, wat je alleen in CR kunt kopen?

Graag jullie reactie

Reacties
    511

Re: Muggen in Costa Rica TIPS

Hier in Costa Rica gebruiken we het merk OFF

Johan
    Laatst aangepast door georgessiam : 16-02-17 om 22:10 Reden: email adres verwijderd!

monofeliz monofeliz is offline Beheerder Costa Rica Forum

Reacties
    900
    Blogposts
    3

Re: Muggen in Costa Rica TIPS

Een wondermiddel bestaat er niet tegen muggen.
    Iedereen wordt door muggen gestoken, alleen de een krijgt daar last van en de andere merkt helemaal niets van dezelfde muggenbeet.
    De muggen zijn het meest actief een uurtje voor en een uurtje na zonsondergang. Dan daalt de temperatuur en worden ze wakker, opzoek naar een lekker hapje. Het zijn overigens alleen de vrouwelijke muggen die bloed zuigen. Dat hebben ze nodig om hun kroost te doen laten groeien. Mannelijke muggen prikken niet. (maar ja, hoe zie je het verschil?)
    Trek een lange broek en een blouse met lange mouwen aan omstreeks zonsondergang.
    Aan één ding hebben muggen een enorme bloedhekel: tocht. Dus zet een ventilator naast je neer en laat die maar blazen. Die blaast alle muggen weg. In de slaapkamer: ventilator aan tegen einde van de dag. Deur gesloten houden.
    Gebruik zo min mogelijk zoete geurtjes: dus neutrale shampoo, neutrale zeep (geen geurige vloeibare zeep), geen anti-transpiratiegeur spul, (je zweet toch wel), (gebruik anders menthol poeder).
    Neem tube met helende en jeuk verminderende zalf mee, als je toch geprikt ben, dan ga je er ook niet aan krabben. (Ook verkrijgbaar bij elke FARMACIA in Costa Rica)

Tips van mijn oudtante uit Indië:
    Muggen hebben een hekel aan de geur van kamfer en knoflook.
    Hele knoflook fijn stampen en in warm water doen. Dagje laten trekken. Daarna in bakjes doen en het geurende water naast je bed zetten.
    Als je kleren bewaart tussen de kamferballen gaan de kleren daar ook naar ruiken en zal muggen op een afstandje houden.
    Groeten
    Otto

OJOCHAL

www.elmonofeliz.com

Soortgelijke onderwerpen

1. Geldzaken en muggen in Costa Rica
    Marisje1106 in forum Costa Rica Reiscafé
    Reacties: 2
    Laatste: 25-01-17, 09:06
  2. Costa Rica met Trans Costa Rica Tours of Costa Rica Oline
    Hilde Bresseleers in forum Costa Rica Reiscafé
    Reacties: 0