STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Vier weken op een ranch en helpen

Reacties
    1

Vier weken op een ranch en helpen

Hallo iedereen,
    Ik heb een droom en die zou ik graag waar maken! Ik zou heel graag op een ranch voor 4 weken willen helpen incl. paardrijden. Even stoom afblazen en het dagelijks leven daar mee krijgen. Op internet staan veel vakanties voor 1 week of trainingen. Is het niet mogelijk om dit particulier ergens te doen? Hoor heel graag jullie mening:-) leeftijd is 24. Mag in AustraliŽ of Amerika kan ook.
    Gr Francine

Reacties
    2.314

Re: Vier weken op een ranch en helpen

Tja Francine, wat jij wilt willen velen met jou. En het is heel weinigen gegeven.Je zou eigenlijk hele goede contacten met een ranch moeten hebben, anders is het een mission impossible. Je periode is ook te kort, denk ik. Je kunt je licht eens opsteken bij AIFS Work and Travel: http://www.aifs.de/service/english.html

Of hier: https://www.worktravelcompany.com/pr...outback-ranch/

Maar het zijn en blijven commerciŽle organisaties.
    En verder zitten ze, hoe lullig het wellicht klinkt, in AustraliŽ niet te wachten op zo'n 'bloody ignorant foreigner' die vier weken stoom komt afblazen. Op de gemiddelde ranch wordt zes, soms zeven dagen per week, keihard gewerkt. Bijkomend punt is dat paarden steeds minder worden gebruikt bij het veedrijven en dergelijke.Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Cliffmuster1.jpg
Bekeken: 20
Grootte:  106,3 KB De bijgaande foto maakte ik in 2011 maar dat was bepaald geen grote ranch.
    Gebruik ook de zoekfunctie op dit forum eens. Als je zoekt op 'ranch' komen er veel hits, wellicht zit daar iets tussen en kun je degene die het gepost heeft benaderen via een privť bericht.
    Succes,
    Willem
    www.dutchjumbo.nl
    6 jaar en 120.000 kilometer kriskras door AustraliŽ en twee maanden, minder kriskras, door Nieuw Zeeland

Reacties
    735

wij vonden Myella farmstay heel leuk, niet ver van Rockhampton.
    Hier kun je kennis maken met veel facetten van het Australische boerenleven in een gemoedelijke omgeving.
    Let op dit is wel gericht op kortere farmstays voor toeristen, maar wie weet kun je een deal maken met hen en daar ook werken.
    Ik neem aan dat er wel meerdere van zulke farms zijn.

Reacties
    2.314

Hier een verhelderende kijk op de zaak. Hoe lang je ook blijft en wat je ook doet, je bent een betalende gast. Ziehier een zin uit de tekst in de volgende link: Over 1 ding zijn Peter en Olive echter duidelijk: Je betaalt om op de Myella Farm te verblijven en hoe lang je ook blijft, een salaris zul je voor je werk niet ontvangen.

Voor jouw idee zijn de 'wachlijsten' waarschijnlijk ellenlang en langer.
    https://www.aroundtheglobe.nl/reizen...ay-si8792.html
    www.dutchjumbo.nl
    6 jaar en 120.000 kilometer kriskras door AustraliŽ en twee maanden, minder kriskras, door Nieuw Zeeland

Reacties
    48

Citaat Origineel gepost door Francine Horst Bekijk Post
    Hallo iedereen,
    Ik heb een droom en die zou ik graag waar maken! Ik zou heel graag op een ranch voor 4 weken willen helpen incl. paardrijden. Even stoom afblazen en het dagelijks leven daar mee krijgen. Op internet staan veel vakanties voor 1 week of trainingen. Is het niet mogelijk om dit particulier ergens te doen? Hoor heel graag jullie mening:-) leeftijd is 24. Mag in AustraliŽ of Amerika kan ook.
    Gr Francine
    Hallo Francine,

Ik heb evt wel een adres voor je in Australie, plaatsje Yea, 1,5 uur rijden vanaf Melbourne. Nederlandse mensen met 40 friese paarden. Ben daar geweest en kan je zeggen, ze wonen prachtig. Momenteel hebben ze ook nederlandse backpackers rond lopen. De verdiensten zijn niet vet maar je kan daar voor een bepaalde periode heen. Eigen woning. Ik zeg doen.

Gr elly

Reacties
    2.314

Loos alarm
    Laatst aangepast door willem269 : 13-03-17 om 18:58
    www.dutchjumbo.nl

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Werken/vakantie vieren voor 4 weken op Ranch in Amerika
    AngeliqueS81 in forum Amerika: Reizen en Vakantie Vraagbaak
    Reacties: 3
    Laatste: 10-08-15, 16:02
  2. Vier weken in Japan
    EddyC in forum Japan: Reisverslagen
    Reacties: 1
    Laatste: 21-07-13, 17:58
  3. vier weken australie
    mariekev79 in forum AustraliŽ Reiscafť
    Reacties: 1