STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Naar Brazilie met strafblad

Reacties
    2

Naar Brazilie met strafblad

Hoi,

Ik heb speciaal een account aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen, wil verder niet te veel over mezelf kwijt in verband met de situatie.

Ik wil voor een schoolreis 1 week naar BraziliŽ. Echter ben ik 3 jaar geleden opgepakt met harddrugs op een feestje, gezien dit iets meer was dan de gebruikershoeveelheid heb ik nu een misdrijf op mijn strafblad staan.

Nu heb ik zelf al heel veel uitgezocht, en kom ik tot de conclusie dat dit in principe geen probleem is. Ik weet dat ze in Amerika heel moeilijk doen, maar BraziliŽ is geen Amerika, dit wordt gezien als apart continent zo ver ik begrijp. Dus ik hoef geen visum aan te vragen en ook in het vliegtuig zal hier niet naar gevraagd worden zo ver ik internet kan geloven. Er worden alleen vragen gesteld wat je komt doen, hoe lang je blijft en dergelijke.

Echter twijfel ik toch heel erg om de reis te maken. Stel dat ze er toch op een of andere manier ergens achter komen, dan kom ik misschien het land niet meer in of uit. Zeker gezien de 'war on drugs' en het label 'misdrijf'.

Kan iemand me iets meer vertellen over de procedure van het reizen van Nederland naar BraziliŽ, en over mijn veiligheid wat dit betreft? Ik heb nog nooit gevlogen en weet Łberhaupt dus niet wat ik kan verwachten. Alle informatie of meningen over deze situatie zijn welkom. Heel erg bedankt alvast.

Reacties
    199

Re: Naar Brazilie met strafblad

Je hoeft inderdaad geen speciaal visum voor Brazilie aan te vragen en dus worden er ook geen rare vragen gesteld, zelf niet (voor zover ik weet) als je een wat afwijkende huidskleur hebt oid.

Het is wel mogelijk dat de politiediensten met elkaar in contact staan, dus neem vooral niets mee en onthou je van allerlei zaken die in Brazilie gewoon bij de wet verboden zijn. Ik raad je ook aan niet naar feestjes (baille) in een favela te gaan. Je weet maar nooit.

En niet met vreemde vrouwen meegaan

Reacties
    2

Re: Naar Brazilie met strafblad

Bedankt voor je reactie!
    Dat stelt me wel gerust
    Ondanks dat ik af zal reizen naar de sloppenwijken voorzie ik verder geen problemen, ik neem aan dat ik niet binnen 1 week in de problemen kom in BraziliŽ als ik goed oplet.

Soortgelijke onderwerpen

1. visite canada maar met strafblad.
    outlaw36 in forum Canada Reiscafť
    Reacties: 5
    Laatste: 13-03-18, 12:26
  2. Reizen & Vakantie op vakantie naar Canada met een strafblad
    rayverbeem in forum Canada Reiscafť
    Reacties: 1
    Laatste: 24-08-15, 03:52
  3. Reizen & Vakantie Naar Canada op vakantie met een strafblad
    Julia1990 in forum Canada Reiscafť
    Reacties: 1