STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Schema rondreis westkust - gaarne feedback

Reacties
    3

Schema rondreis westkust - gaarne feedback

Wij willen graag in mei dit jaar een rondreis doen met een campervan van Escape en ik heb geprobeerd om een planning te maken, maar dat vond ik erg lastig omdat we in ieder geval Yellowstone en Yosemite wilde pakken en een stukje Canada. We willen max. 21 dagen de campervan huren.

De planning is als volgt:
    Dag 1: Amsterdam - San Francisco
    Dag 2: Ophalen campervan
    San Francisco - Yosemite (350 km = 3,5 a 4 uur rijden)
    Dag 3: Bezoek Yosemite
    Dag 4: Bezoek Yosemite
    Dag 5: Yosemite - Grand Teton (1450km = 16 uur)
    Dag 6: Yosemite - Grand Teton
    Dag 7: Bezoek Grand Teton
    Dag 8: Ochtend Grand Teton - Yellowstone (200km = 3 uur)
    Middag bezoek Yellowstone
    Dag 9: Bezoek Yellowstone
    Dag 10: Bezoek Yellowstone
    Dag 11: Ochtend bezoek Yellowstone
    Middag Yellowstone - Glacier (700km = 7 uur)
    Dag 12: Ochtend Yellowstone - Glacier
    Middag bezoek Glacier
    Dag 13: Bezoek Glacier
    Dag 14: Glacier - Banff (480km = 5 uur)
    Let op! Grensovergang.
    Dag 15: Bezoek Banff
    Dag 16: Banff - via icefields parkway - Jasper (300km = 4uur)
    Dag 17: Bezoek Jasper
    Dag 18: Ochtend bezoek Jasper
    Middag Jasper - Wells Gray (350km = 3,5 uur)
    Dag 19: Ochtend bezoek Wells Gray
    Middag Wells Gray - Whistler (430km = 5,5 uur)
    Dag 20: Bezoek Whisler
    Dag 21: Ochtend bezoek Whistler
    Middag Whistler - Vancouver (120km = 1,5 uur)
    Dag 22: Vancouver - Amsterdam

Graag hoor ik van jullie of dit een beetje haalbaar is en of je het ook op deze manier in zou plannen. Misschien kunnen bepaalde parkenbezoek korter en andere langer.

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Emmy
    Bijgesloten foto's Bijgesloten foto's Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  image.jpeg
Bekeken: 24
Grootte:  215,9 KB  

Reacties
    131

Re: Wie wil even met mij meekijken naar planning rondreis Amerika/Canada

Veel kilometers op een dag. 1450?
    Ik zou het opdelen en week langer plannen als je ook wat wil zien en relaxen.

Icefield parway kost je al een dag. Je stopt om de haverklap. Jij zet er 4 voor. MAar dan rij je door ?
    Ik vind het niet realistisch iig.

Reacties
    376

Re: Schema rondreis westkust - gaarne feedback

Als ik het in Google maps plan kom ik uit op ruim 4200 kilometer. Dat is opzich te doen in de tijd die je hebt. Ik zou het echter zeker niet aanraden.
    Voor een rondje Vancouver en de Canadese rockies zou ik bijvoorbeeld alleen al 2,5 weken aanraden zodat je daadwerkelijk de tijd hebt om al het moois te zien wat er in die regio te vinden is.

Als je nog niks geboekt hebt, lijkt het mij het meest logisch om Yosemite te skippen en dan te vliegen op Salt Lake City en vanaf daar te starten.
    (is het sowieso mogelijk bij de verhuurder om in de VS een camper te huren die je in Canada aflevert?)
    Als je perse naar Yosemite en Yellowstone wil, dan is het misschien een idee om te eindigen in Salt Lake City en niet noordelijker te gaan dan Yellowstone. Dan kan je via Las Vegas en al het moois van Utah richting Yellowstone en zie je veel meer met minder kilometers.

Verder verkijk je je heel erg op de tijd die je moet inplannen voor het afleggen van grote afstanden. Ik heb vorig jaar een keer een rit gemaakt die volgens google maps 6,5 uur zou moeten kosten, ik heb daar mede door pauzes, road constructions, een ongeval en een benzine station waar mijn credit card niet werkte 11,5 uur over gedaan. Ik was helemaal stuk en heb het grootste deel van de dag er na niks gedaan. Nou is dit natuurlijk een vrij extreem geval, maar naar mate je grotere afstanden aflegt op een dag is de kans ook groter dat je op die dag onderweg opgehouden wordt :-)
    Daarnaast heb je natuurlijk zoals Claire aangeeft interessante stops onderweg op veel routes.
    Als je honderden kilometers op een dag moet rijden zou ik normaal gesproken dus gewoon 'sochtends op tijd weg gaan.

Reacties
    131

Vooral die 1450 en 700 dagen. Zo zonde. Je zit alleen maar in je wagen en doorkarren maar. Zou niet mijn keuze zijn iig

Reacties
    3

Wat fijn dat jullie zo snel reageren! Bedankt!!

Die 1500 en 700 km zijn inderdaad erg lange afstanden. 1500 wilden we sowieso wel verdelen over 2 dagen, maar dat had ik wat onduidelijk neer gezet.

Icefield parkway hebben we 1 dag voor gepland, maar had 4 uur inderdaad neergezet om aan te geven hoeveel het zou zijn als je in 1 x door rijdt.

Vorig jaar hebben we de bekende parken in West Amerika gepakt (bryce/grand canyon/death valley/Zion etc.) Yosemite konden we toen niet mee pakken vanwege het weer. Daarom wilden we dat nu doen, maar we gaan er even goed over nadenken of we dat wel echt willen.

Weten jullie toevallig ook of Whistler de moeite is?

Huren is VS en droppen in CA voor zover ik weey mogelijk bij Escape. Maar bedankt voor je meedenken, ik kijk het voor de zekerheid nog even na.

Reacties
    131

Ik ga zelf in de zomer naar Canada en heb Whistler eruit gelaten. Keuzes . Te veel te zien en te weinig tijd

Ik doe
    Ams-Calgary
    Banff
    Lake Louise
    Icefield Parkway
    Yoho
    Jasper
    Wells Gray
    Kelowna
    Hope
    Campbell River
    Ucluelet
    Victoria
    Vancouver

Ik sta meerdere dagen op 1 plek behalve hope (tussenstop op lange reis in 2-en te knippen )

Langste afstand is 318 km per dag . Ik ga met SUV
    En tent.

Ik wil rustig alles bekijken. Alles lukt toch niet

Reacties
    376

Whistler is wel een leuke plaats. Voldoende hikes te doen, meren waar je kan zwemmen of kano-en en er wordt heel veel ge-mountain biket.
    Daarnaast heb je onderweg tussen Whistler en Vancouver nog een aantal imposante watervallen en de plaats Squamish, waar je ook de nodige hikes hebt.

Herkenbaar dat je soms door weer omstandigheden dingen moet missen. Ik ben in 2010 in Whistler geweest en toen kon je niks zien van de bergen door regen. In 2016 had ik de bedoeling om er heen te gaan, maar is het door plannings dingen er bij ingeschoten. Afgelopen zomer was ik er eindelijk weer en toen werd het zicht belemmerd door rook van bosbranden elders in de provincie. Met de rook was het ook een slecht idee om intensieve hikes te doen. Ik moet er nu dus ooit NOG een keer heen ben ik bang... :p

Claire, klinkt als een mooie reis

Reacties
    3

Ha Pieter en Claire,

Bedankt weer voor jullie reactie! Fijn dat jullie mee willen kijken.
    Ik ben ook erg benieuwd naar het weer. Vorig jaar enorm geluk gehad, we gingen toen in maart en bijna alleen maar strak blauwe luchten gehad. Alleen in Californie wat regen. Dus te hopen op dit jaar weer zoveel geluk, maar daar rekenen we maar niet te veel op.
    Maar klinkt goed Claire! Zal ongetwijfeld een prachtige reis worden.

We hebben de planning iets gewijzigd. Yosemite eruit gehaald, daardoor hebben we iets meer ruimte gekregen in de planning. Hij is er als volgt uit komen te zien:
    Dagplanning
    Dag 1: Amsterdam - Denver
    Dag 2: 13.00 Ophalen campervan
    Boodschappen doen
    Denver - Grand Teton (800km = 8 uur)
    Dag 3: Vervolg Denver - Grand Teton
    Dag 4: Bezoek Grand Teton
    Dag 5: Grand Teton - Yellowstone (200km = 3 uur)
    Middag bezoek Yellowstone
    Dag 6: Bezoek Yellowstone
    Dag 7: Bezoek Yellowstone
    Dag 8: Ochtend bezoek Yellowstone
    Middag Yellowstone - Glacier (700km = 7 uur)
    Dag 9: Ochtend vervolg Yellowstone - Glacier
    Middag bezoek Glacier
    Dag 10: Bezoek Glacier
    Dag 11: Bezoek Glacier
    Dag 12: Glacier - Banff (480km = 5 uur)
    Let op! Grensovergang.
    Dag 13: Bezoek Banff
    Dag 14: Bezoek Banff
    Dag 15: Banff - via icefields parkway - Jasper (300km)
    Dag 16: Bezoek Jasper
    Dag 17: Bezoek Jasper
    Dag 18: Jasper - Wells Gray (350km = 3,5 uur)
    Dag 19: Ochtend bezoek Wells Gray
    Middag Wells Gray - Whistler (430km = 5,5 uur)
    Dag 20: Bezoek Whisler
    Dag 21: Ochtend bezoek Whistler
    Middag Whistler - Vancouver (120km = 1,5 uur)
    Dag 22: Vancouver - Amsterdam
    Totaal zo’n 3600 km

Nog een andere vraag. Wij willen 9 mei gaan. Moeten we deze meeste campsites dan reserveren of gaan voor first come-first served? Ik kan moeilijk in schatten hoe druk het is. Het is natuurlijk voor veel parken echt begin van het seizoen.

En Rocky mountains, is dat te bezoeken begin mei? Of hebben jullie daar geen persoonlijke ervaring mee? Op internet lees is dat er dan nog best veel sneeuw kan liggen.

Is er nog een andere plek die wij over het hoofd zien en die we echt moeten bezoeken ipv van een andere plaats die nu in de planning staat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie weer

Reacties
    376

Wat bedoel je precies met Rocky Mountains? Het nationale park in Colorado? Of alle parken tussen Grand Teton en Jasper?

Hou inderdaad rekening met sneeuw op veel plaatsen en dat sommige wegen nog gesloten kunnen zijn, zie bijvoorbeeld:
    Yellowstone
    https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm

Glacier
    https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/conditions.htm

Ik zou per park kijken welke informatie je kan vinden.

In mei afgelopen jaar is de weg tussen Banff en Jasper een aantal dagen dicht geweest:
    http://www.cbc.ca/news/canada/edmont...uise-1.4100869
    Dit is natuurlijk uitzonderlijk..

Ik zou in ieder geval bij Yellowstone in de gaten houden hoeveel beschikbaarheid er online te vinden is. In de zomer is het daar bijna niet leuk meer wat betreft drukte van campgrounds, dus het zal me niks verbazen als het in Mei misschien ook al wat lastig is, maar het zou ook mee kunnen vallen.
    Voor de rest zou ik het er wel op wagen om het zonder reserveringen te doen, je houdt dan meer flexibiliteit. (je kunt natuurlijk altijd zelf online beschikbaarheid checken als je onderweg wifi vindt)

Grenzend aan Glacier in de VS heb je nog het Canadese Waterton Lakes National Park. Ik ben daar zelf niet geweest, maar je zou dit wellicht ook mee kunnen pakken in de dagen die je voor Glacier hebt.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reizen & Vakantie Rondreis Sri Lanka schema
    MAvv in forum Sri Lanka Forum
    Reacties: 1
    Laatste: 02-10-17, 23:32
  2. Reizen & Vakantie Feedback Rondreis
    Lianne1989 in forum Zuid-Afrika Forum
    Reacties: 4
    Laatste: 15-11-15, 18:25
  3. Feedback op onze rondreis
    Lianne1989 in forum Amerika: Reizen en Vakantie Vraagbaak
    Reacties: 4