STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Eerste keer IndonesiŽ

Reacties
    3

Eerste keer IndonesiŽ

Hoi. Mijn vriendin en ik gaan eind mei voor het eerst naar IndonesiŽ en hebben daarvoor Bali en Lombok uitgekozen. Nu heb ik nog wat vragen..
    Na het e.e.a gelezen te hebben op o.a dit forum heb ik onderstaand schema bedacht.

27 mei: Vertrek Amsterdam
    28 mei: aankomst DPS -> Ubud (5 nachten)
    2 juni: Amed (3 nachten)
    5 juni: Gili Meno (2 nachten)
    7 juni: Senggigi (5 nachten)
    12 juni: Sanur (4 nachten)
    16 juni: Vertrek DPS->CAN->AMS

Hebben jullie hier op of aanmerkingen op? Is het makkelijk om van Amed met een fast boat naar Meno te gaan en wat zijn de kosten hier ong van?
    Het is de bedoeling om vanaf Lombok weer terug te vliegen naar Bali voor de laatste dagen.

Alvast bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Reacties
    257

Re: Eerste keer IndonesiŽ

Hoi Robin,

Het klinkt als een logische route. Het zijn allemaal toeristische bestemmingen dus je zult hier geen moeite hebben om onderkomens, eetgelegenheden en evt. reisbureautjes voor dagtrips te vinden. Je reist wel tijdens de ramadan dus in de islamitische gebieden (Gili Meno en Senggigi) kan het zijn dat sommige restaurants overdag dicht zijn, maar omdat het daar zo toeristisch is zal het wel meevallen. Als je een auto met chauffeur huurt kan het zijn dat die persoon aan het vasten is, en persoonlijk vind ik een hele dag autorijden zonder eten en drinken wat riskant.

Er zijn geen directe boten van Amed naar Gili Meno. Je kunt dan een fast boat nemen van Amed naar Gili Trawangan (bijvoorbeeld via gilitickets.com, dagelijks om 9:00, ongeveer € 25), en vanaf Gili Trawangan het laatste stukje met een lokale boot (dat kost niet veel, zeker minder dan een euro).

Van Lombok terugvliegen naar Bali is simpel, maar omdat het dan kort voor het Suikerfeest is zou ik dat wel van tevoren boeken. Lombok-Bali is denk ik niet echt een van de drukste routes rond de feestdagen, maar in heel IndonesiŽ is al het vervoer vaak volgeboekt in die tijd, dus beter het zekere voor het onzekere nemen.

Groeten,

Erwin
    'In de Archipel' | Weblog over IndonesiŽ: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis (nu ook op Facebook)

Reacties
    3

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    Nog een vraagje; ik zie dat je vanuit Lovina en Amed allerlei tochten kan doen om dolfijnen te spotten. Nu is dit natuurlijk heel mooi, mits dit op een diervriendelijke manier gaat? Is dit het geval of worden de dieren echt opgejaagd?

Reacties
    108

Houd er rekening mee dat je op Bali heel veel reistijd kwijt bent. Hoewel je relatief korte afstanden hebt, doe je er heel lang over om van A naar B te komen, inclusief de wachttijden die je hebt.
    Ik weet niet waarom je voor de Gili en Amed hebt gekozen. Mocht dat voor snorkelen of duiken zijn, dan kan ik wel andere eilandjes adviseren.
    De Gili’s (Trawangan, Air en Meno) zijn erg toeristisch en commercieel, waarvan Trawangan het party eiland is en Meno (en Air ook) is ideaal voor relaxed genieten aan prachtige idyllische strandjes, maar hier is nauwelijks uitgaansleven.
    Mijn voorstel zou zijn:
    ∑ begin in Sanur
    ∑ Nusa Penida, Lembongan, Ceningan,
    ∑ Via Padangbai naar Ubud
    Sanur is een mooie badplaats om je Bali vakantie mee te beginnen, het ademt nog een Balinese sfeer. Van hieruit met de fastboat naar Nusa Penida, je bent dan nauwelijks reistijd kwijt want je hebt in totaal maar een kleine 3 weken. Verder is Nusa Penida nog erg primitief, nog niet zo commercieel zoals Bali en de Gili’s, het is nog puur met enkele idyllische strandjes, het is nog niet zo ontwikkeld voor het toerisme, maar het begint wel te komen. Je vindt hier ook de hindoe cultuur zoals op Bali. Wil je over dit eiland iets weten, ga dan naar de site van “Actief in de Tropen”, hier vind je heel veel informatie en tips. Vanuit Nusa Penida kun je dan ook nog een paar andere eilandjes bezoeken Lembongan en Ceningan, ook zeer de moeite waard.
    Vanuit Nusa Penida ga je dan met de ferry terug naar Bali, je komt dan aan in Padangbai en van hieruit ga je naar Ubud (dit is echt een must om hier enkele dagen te verblijven).
    Mocht je nog vragen hebben, laat maar een bericht achter.
    Succes met de voorbereiding.
    Hans

Reacties
    3

Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk hebben we inderdaad voor de door mij genoemde planning gekozen.
    Volgende week gaan we weg en ik heb de planning al een tijdje helemaal rond.. echter bedacht ik me vandaag ineens dat ik toch wel graag naar Nusa Penida wil. En hier heb ik wat vragen over:

Nu is dit Ďt handigst vanuit Sanur, waar we 4 dagen zitten. Heeft Ďt zin om 1 dagje naar Penida te gaan? Kan ik met bijv een scooter alle hoogtepunten zien op 1 dag? Als ik daar dan toch ben zou ik ook graag de mantaís willen zien. Hoe groot is de kans dat ik die zie wanneer ik ga snorkelen vanaf Ďt strand..

Bedankt voor de eventuele reacties!

Reacties
    108

1 dag Nusa Penida heeft geen zin,minimaal 2 nachten. Wanneer je eventueel low budget wilt overnachten, leg dan contact met Komang van Kulkul Bungalow, hij weet waar de manta's zitten, hij kan ook scootertjes regelen en de leuke plekken adviseren of jullie begeleiden. Hij is helemaal niet commercieel gericht en hij is helemaal enthousiast over zijn eigen eiland. Lees er maar iets over in Actief in de Tropen:
    http://www.actiefindetropen.nl/nusa/accomodation

Soortgelijke onderwerpen

1. Eerste keer IndonesiŽ
    Kisje89 in forum IndonesiŽ Reiscafť
    Reacties: 2
    Laatste: 16-11-13, 07:47
  2. Eerste keer naar Indonesie ; help ?!
    BackpackersNL in forum IndonesiŽ Reiscafť
    Reacties: 9
    Laatste: 04-06-13, 12:54
  3. Eerste keer IndonesiŽ!
    Corona84 in forum IndonesiŽ Reiscafť