STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Tips eilanden en appartementen/ huisjes Griekenland

marinte Guest

Tips eilanden en appartementen/ huisjes Griekenland

Wij willen half juni een weekje naar een eiland in griekenland. Wat we zoeken is een appartement/huisje. We houden niet van drukke hotels. Liefst een gezellig klein appartement.Overdag dingen bekijken, 's avonds lekker ergens eten. Wie heeft tips. Welk eiland is leuk?

Elsbeth84 Guest

Re: Welk eiland? tips? leuk huisje?

Hoi! Op Tinos is een leuke camping, die ook grappige huisjes heeft met eigen badkamer. Je hebt niet de mogelijkheid om te koken, maar wel krijg je koffie-maak-dingen (koffie is van levensbelang voor de grieken). Ik ben er zomer 2004 geweest en een superweek gehad. Het is geen erg touristisch eiland, goed bereikbaar met de boot vanaf athene, en uitstapjes naar Delos en Mykonos zijn mogelijk. Verder heeft de hoofdstad een mooie kathedraal, zijn er super stranden in de omgeving, en is het mogelijk om wandeltochten te doen (maar die moet je denk ik wel van tevoren boeken). Volgens mij heette het gewoon Camping Tinos. En het is ook nog es erg goedkoop: zo'n huisje (2 persoons voor 1) kostte toen 25 euro, in augustus was dat. Laat het nu 5 a 10 euro meer zijn, nog steeds prima! Ook leuke restaurantjes, alleen die aan de baai zijn niet geweldig (te touristisch). Heerlijke olijven en gedroogde tomaten om mee te nemen!
    Een week is precies genoeg denk ik, langer zou misschien wat saai kunnen worden
    Ook lekker alternatief is Thassos in het noorden van Griekenland. Heel wat anders, hele mooie natuur en veel leuke kleine dorpjes en mooie plekken. Ben daar alleen een dagje geweest dus kan daar niet zoveel over zeggen, alleen dat het heel fijn was van daaruit is het ook mogelijk om Kavalla of Thessaloniki (vastenland) te bezoeken eventueel!

Ik ben nog altijd heel enthousiast over griekenland, wil dit jaar weer, dus ik kijk mee wat voor reacties er nog meer komen!
    Fijne tijd in Hellas, Elsbeth

Reacties
    14

Hallo,
    Wij zijn vorig jaar op Samos geweest. Nu moet ik zeggen dat wij erg vroeg in het seizoen waren. We waren de eerste van het seizoen in ons apartement. We zaten in Potokaki Apartment. Mooi ruim apartement met zwembad. Het apartement ligt ongeveer 3 kilometer van Pythagorion.Samos is duurder dan bijv Kreta maar er zijn ook een stuk minder jongeren. Verder kan je naar Turkije was ongeveer 90 euro. Persoonlijke aanrader naar Patmos +/- 60 euro. Samos heeft een hele mooie natuur. Je kunt hier goed lopen. Op plaatsje Pythagorion was ik na twee weken echt wel uitgekeken. Pythagorion is wel erg touristisch ingesteld maar in vergelijking met Cheronissos klein en saaiig.
    gr eef

marinte Guest

Bedankt voor de reacties.
    We hebben uiteindelijk besloten om naar zakynthos te gaan.

gr marinte

Reacties
    42

Hoi Elsbeth,

Griekenland is zeker een prachtig land. Heerlijk relaxed!
    Misschien is Chios een leuk idee voor de volgende Griekenland vakantie.
    Wij vonden het een erg mooi eiland. De mensen zijn erg vriendelijk.
    Het feit dat Chios niet afhankelijk is van het toerisme maakt het erg aantrekkelijk. Tuurlijk vindt je hier ook toeristen, vooral Nederlanders, Noren en heel veel Grieken.

Veel plezier met je volgende bezoek aan Griekenland.
    Monique

kimmie1985 Guest

Re: Tips eilanden en appartementen/huisjes Griekenland

Op Lesbos een leuk echt een grieks app. Mr greek je komt er echt in een griekse familie! voor meer info reageer dan!

Priscilla123 Guest

Hoi,
    Op onze website
    http://www.accommodationz.com/hotelb..._7-Greece.html
    hebben we een aantal hotel op griekse eilanden die echt reuze goedkoop zijn.
    B.v.:
    Young Inn Naoussa, hostel Isle of Paros
    http://www.accommodationz.com/hotel_636.html
    Preizen beginnen al bij 10 euro per persoon per dag.
    of
    Ikaros Studios, Apartment Isle of Naxos
    http://www.accommodationz.com/hotel_662.html
    Prijzen starten al bij 15 euro per persoon per dag.

En dan is er echt nog veel meer. Je moet maar even zelf kijken

manensteen Guest

Hallo,

Ik las je reactie over mr greek op lesbos.
    kunje mij meer vertellen over dit complex? Waar zit het precies, hoe is het en waar kan ik in contact komen met de eigenaar?
    Heb je misschien ook foto's

Soortgelijke onderwerpen

1. Subforum: Algeme info Eilanden Griekenland
    Hans in forum Team Helpdesk
    Reacties: 1
    Laatste: 09-04-09, 12:53
  2. Griekenland - Eilanden forum en info
    conny62 in forum Griekenland Reiscafé
    Reacties: 0
    Laatste: 28-10-08, 15:40
  3. Andaman eilanden tips
    Karen123 in forum India - Reistips