STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Ervaringen met de badplaats Alanya

Reacties
    551
    Blogposts
    4

Ervaringen met de badplaats Alanya

Ervaringen met de badplaats Alanya.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Alanya.
    Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer...

beppie1 beppie1 is offline Turkije fan!

Reacties
    23.823
    Blogposts
    14

Re: Ervaringen met de badplaats Alanya

Leuke plaats. Erg gegroeit, en groeiend...

Veel goede en mooie hotels en appartementen.
    Jammer dat er zoveel kleine plaatsjes tegenaan gebouwd zijn, welke ook als Alanya aangeduid worden(Konakli, Karaburun ed)

Maar het blijft een plek waar ik graag zo af en toe heen ga
    De reden waarom mensen zo snel opgeven is, omdat ze geneigd zijn te kijken hoe ver ze nog moeten i.p.v. hoever ze al gekomen zijn.

Reacties
    72

Alanya, is leuk, mooi strand, veel winkels, lekkere restaurantjes!
    Voor jong en oud is Alanya een aanrader!

carton Guest

We zijn er nu 2 keer geweest. Bewust gekozen voor het Cleopatrastrand. Omdat we in het naseizoen zijn geweest was het niet al te druk. We vonden het daar uiterst gezellig.

beef-cake Guest

[quote=Redactie;147300]Ervaringen met de badplaats Alanya.

leuke badplaats, breed zandstranden, te mijden de winkels aan de toeristen-district aan de haven=afdingen is een must (zeker tot 50% afdingen, want ieder toerist wordt wel eens in de zak gezet!!!) , eet waar de echte turken eten=stukken goedkoper en dubbel zo lekker!!!!, vermijd de taxi's=grote afzetterij dus stap dus in de lokale domus (20 lira).

wij zijn verleden jaar in de maand oktober geweest (dus nog 24°C).
    hoogtepunten : burcht op heuvel, turkse hamman, bezoek aan side, bezoek aan aspendos (romeins amfitheater)

Reacties
    19

leuke plaats, veel te doen, mooie stranden en leuk centrum..
    Dit jaar marmaris.. vond ik iets leuker, ondanks de mindere stranden in marmaris

Reacties
    14

Hallo,

Sinds kort ook vaste surfer op deze website. Fantastisch, om alle verhalen te lezen! Ben eind mei 2008 naar Turkije, Alanya, geweest. Kan niet wachten om eind september 2008 weer terug te gaan.. Nog 7 weken....

3 sterren Hotel Saray Beach is echt tha bomb! perfecte ligging qua strand en uitgaan. het strand ligt voor je neus en de stad is een kwartier lopen. Wat wil je nog meer? het personeel in het hotel is ontzettend lief. Ze willen het je zo naar de zin maken.. Dat is ze ook gelukt!

Groetjes,

Nazima

Reacties
    14

Ik vind Alanya echt een geweldige plaats in Turkije!
    Tot nu toe mijn favoriet. Volgend jaar ga ik er zeker ook weer terug !!
    De ligging is mooi, fijne stranden, gezellige uitgaansgelegenheden en gewoon een prachtige natuur!! Echt een aanrader dus, waar je zeker vaker heen zal willen!

liebkirkels1961 Guest

Voor het eerst als single vrouw in Alanya geweest, erg goed hotel midden in centrum, geen last van verkeer en lawaai overigs.
    binnen 10 minuten op Cleopatra strand, en ook 5 minuten bij bazaar, haven en winkelstraten.
    Heb geen nare ervaringen met opdringerige turken of zoiets, dat straal je zelf uit.
    mijn ervaringen waren optimaal met de bevolking,e rg vriendleijk, aardig, en behulpzaam.
    heb vele leuke gesprekken gevoerd met "vreemde"turken en ga beslist weer terug.
    het was een TOP vakantie, in mijn eentje!

*Cynthia* Guest

Beste lezers!

Het seizoen is voorbij!!! Dus laat ons weten hoe jouw vakantie in Alanya is geweest!!!!

Gr. Cynthia

Eylem Eylem is offline Turkije fan!
    Reacties
    718

Citaat Origineel gepost door beef-cake Bekijk Post
    vermijd de taxi's=grote afzetterij dus stap dus in de lokale domus (20 lira).
    Als jij voor de dolmus 20 lira hebt betaald ben je alsnog afgezet. De dolmus kost in Alanya 1,50 YTL of 1 euro
    Sensiz, ben yolamam bulamam...

Reacties
    8

Citaat Origineel gepost door Meref Bekijk Post
    Als jij voor de dolmus 20 lira hebt betaald ben je alsnog afgezet. De dolmus kost in Alanya 1,50 YTL of 1 euro
    Inderdaad! En naar nabij gelegen plaatsjes zoals b.v. Konakli, 2,25 YTL! Overigens, in de bus is (meestal) wel een prijslijst! Ik heb nog niet meegemaakt dat de chauffeur (van de dolmus) een ander bedrag afrekende, in principe zet de dolmus je écht niet af! Langs de kust kan je met de dolmus van Alanya naar Manavgat (bij Side) voor 7 YTL, met de intercitybus is het 8 YTL p.p., maar daarbij is de service van een glaasje (koel) water of frisdrnak bij inbegrepen én ook citroeneaudecologne voor de handjes (dat is grappig)! De intercitybus is comfortabeler, stopt minder en is voor de langere afstand ook sneller dan de dolmus.

Reacties
    6

Ik weet niet wanneer jij in Alanya geweest bent??????
    Taxi gaat tegenwoordig op de meter......dus?
    de bus heet dolmusbus en kost geen 20 lira maar waar je in de omtrek ook heen gaat
    0.75 tot 2 lira
    Valt dus wel mee.

alex

Reacties
    6

Ik ben hier nu voor de zesde keer, en het bevalt me prima.
    veel zon. mooie stranden en vriendelijke mensen.
    Een aanrader

Reacties
    73

Sinds wanneer is tegenwoordig? In juli 2008 was dat nog niet hoor! En dolmus betaalde ik altijd 1 lira of 50 eurocent...

Citaat Origineel gepost door Alexander 1939 Bekijk Post
    Ik weet niet wanneer jij in Alanya geweest bent??????
    Taxi gaat tegenwoordig op de meter......dus?
    de bus heet dolmusbus en kost geen 20 lira maar waar je in de omtrek ook heen gaat
    0.75 tot 2 lira
    Valt dus wel mee.

alex

Reacties
    29

Citaat Origineel gepost door Yaartje86 Bekijk Post
    Sinds wanneer is tegenwoordig? In juli 2008 was dat nog niet hoor! En dolmus betaalde ik altijd 1 lira of 50 eurocent...
    Tegenwoordig is bij mij augustus '08
    De meeste taxi's hadden al een meter toen maar wij maakten altijd ons eigen 'zachte' prijsje (wilden ze niet, dan liepen we een stukje verder, volop keus!)

De dolmus pakten we overdag altijd van Oba naar Alanya (+/- 4 km) voor 1 lira p.p.

Ow enne Oba/Alanya is Supér!! 11 augustus vertrekken we weer voor een kleine maand.

Reacties
    73

Citaat Origineel gepost door Feyrouz Bekijk Post
    Tegenwoordig is bij mij augustus '08
    De meeste taxi's hadden al een meter toen maar wij maakten altijd ons eigen 'zachte' prijsje (wilden ze niet, dan liepen we een stukje verder, volop keus!)

De dolmus pakten we overdag altijd van Oba naar Alanya (+/- 4 km) voor 1 lira p.p.

Ow enne Oba/Alanya is Supér!! 11 augustus vertrekken we weer voor een kleine maand.
    Oke... het was mij niet opgevallen die meter. Wij maakten er ook altijd mooi prijsje van er is altijd wel een taxi waarbij dat lukt.
    Heb 2 jaar terug ook in Oba gezeten, is leuk daar. Maar was laaste zomer toch blij met een hotel dicht bij strand en dicht bij het centrum
    En van de zomer weerrr!! heb er nu al zin in

Reacties
    29

Citaat Origineel gepost door Yaartje86 Bekijk Post
    Oke... het was mij niet opgevallen die meter. Wij maakten er ook altijd mooi prijsje van er is altijd wel een taxi waarbij dat lukt.
    Heb 2 jaar terug ook in Oba gezeten, is leuk daar. Maar was laaste zomer toch blij met een hotel dicht bij strand en dicht bij het centrum
    En van de zomer weerrr!! heb er nu al zin in
    Het was mij eerlijk gezegd ook niet opgevallen hoor Yaartje, pas toen we Bistro Bellman uitrolden en echt geen zin meer hadden om te lopen begonnen die taxi chauffeurs ineens over de meter en dat daar 's nachts altijd op werd gereden...moet je net mij hebben gnagna mooi niet dus en voor 10 lira naar Oba met die taxi
    Ik vind het zaaaalig in Oba en ken er nu zoveel mensen, het strand is alsnog dichtbij, hoef alleen maar de straat door te lopen, en ja hoooor wij gaan van de zomer ook weer tegen alle bedoelingen in.

frankmichel frankmichel is offline Turkije fan!

Reacties
    466

Het was mij eerlijk gezegd ook niet opgevallen hoor Yaartje, pas toen we Bistro Bellman uitrolden en echt geen zin meer hadden om te lopen begonnen die taxi chauffeurs ineens over de meter en dat daar 's nachts altijd op werd gereden...moet je net mij hebben gnagna mooi niet dus en voor 10 lira naar Oba met die taxi
    Ik vind het zaaaalig in Oba en ken er nu zoveel mensen, het strand is alsnog dichtbij, hoef alleen maar de straat door te lopen, en ja hoooor wij gaan van de zomer ook weer tegen alle bedoelingen in.

hoihohi

is dat OBA wat!? gezellie ook winkeltjes etc barretjes of alleen woonwijk en hoever van centrum van alnaya af?
    laat ff weten wel interessant om een keertje te gaan dan daarhen!

groet frank michel

Reacties
    29

Citaat Origineel gepost door frankmichel Bekijk Post
    hoihohi

is dat OBA wat!? gezellie ook winkeltjes etc barretjes of alleen woonwijk en hoever van centrum van alnaya af?
    laat ff weten wel interessant om een keertje te gaan dan daarhen!

groet frank michel

Hi frankmichel,

Ik weet niet of jij dat OBA wat vind, daar kan ik moeilijk over oordelen, ik vind het er super gezellie. Het is niet zo 'huge' als Alanya en ligt 3 km verderop dus goed te doen mocht je naar het echte uitgaansleven willen. Je hebt er wel veel restaurantjes en winkels en een grote markt op maandag, daarnaast is er een Metro (bij ons Makro) waar echt alles te koop is. Vanaf het strand kijk je op Alanya en je bent dichter bij de bergen als je een keertje naar Dimcay wil enzo
    Ik heb ergens op vakantiewijzer foto's neergezet dus je moet maar effe kijken daar, en anders zelf ondervinden.

Groetjes, Fey

Roanna Guest

Wij hebben zo'n 3 jaar geleden ook in Oba mogen verblijven in Appart/hotel Horizon. Ook wij hebben het daar reuze naar ons zin gehad, ondanks dat er toen nog veel braak lag. ( nu niet meer hoor). Inderdaad een mooie wijk van Alanya op zich zelf, met een heel mooi groot, vrij nieuw winkelcentrum en leuke restaurantjes. Ik vond het heel gezellg daar. Vooral s'vonds en dan inderdaad s'maandags die grote markt.

Als we dan wel naar de stad wilden, liepen we langs de weg van het strand naar Alanya ( goed te doen) en namen meestal het dolmusbusje terug tot aan Hotel Banana dacht ik me te herinneren.

frankmichel frankmichel is offline Turkije fan!

Reacties
    466

Hi frankmichel,

Ik weet niet of jij dat OBA wat vind, daar kan ik moeilijk over oordelen, ik vind het er super gezellie. Het is niet zo 'huge' als Alanya en ligt 3 km verderop dus goed te doen mocht je naar het echte uitgaansleven willen. Je hebt er wel veel restaurantjes en winkels en een grote markt op maandag, daarnaast is er een Metro (bij ons Makro) waar echt alles te koop is. Vanaf het strand kijk je op Alanya en je bent dichter bij de bergen als je een keertje naar Dimcay wil enzo
    Ik heb ergens op vakantiewijzer foto's neergezet dus je moet maar effe kijken daar, en anders zelf ondervinden.

Groetjes, Fey

oke dus dat oba ligt niet an strand dus meer naar bovengelegen van de kust af,en moet ik voor strand ook de bus pakken zeg maar?
    maar wel dus gezellei en de rest aanwezig inzake grote aankopen !
    hoe groot is dat oba en zitten daro ook veel toeristen of alleen turksemensen!! of zijn er veel hotels,en is oba uberhaubt een plek voor buitenlanders,die daar vertoeven. ben benieud naar je antwoorden zijn er wel wat maar ja ik moet toch gaan beslissen wat ik wil de komende 6 weken die mij resten wil ,en of ik wel ingezeten blijf van hier want ik hoop dat turkije nooit europa wordt eigenlijk
    hebben ze niet nodig zal eerder de ondergang betekenen voor ze

groet frank

Reacties
    6

hallo Fey en Frank,
    ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik er tussen kom?
    mijn naam is Alex en ik woon in Oba, dwz: 6 mnd. hier en 6 mnd. in holland.
    Oba is een leuke plaats om te vertoeven. het ligt aan het strand. veel hotels
    en retaurantjes. zomers veel toeristen, heel gezellig, en 's winters aardig wat
    overwinteraars. het bevalt mij hier uitstekend. ik woon 8 min. lopen van het strand
    en ben met de dolmusbus in 10 min. in het centrum van Alanya. dus......... kom hier
    maar naar toe, en als je wil vraag naar mij. bijna iedereen kent mij. fijne vakantie
    en veel plezier........in het mooie Oba

groetjes Alex

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met de badplaats Hua Hin
    Wereldwijzer in forum Ervaringen met badplaatsen in Thailand
    Reacties: 67
    Laatste: 01-04-13, 16:56
  2. Ervaringen met de badplaats Calella
    Wereldwijzer in forum Ervaringen met badplaatsen in Spanje
    Reacties: 15
    Laatste: 16-06-12, 20:11
  3. Ervaringen met de badplaats Sitges