STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

schoonheidssalon/massage salon

aurelius Guest

schoonheidssalon/massage salon

Goedemiddag,

Ik heb een vriendin die een massagelon heeft, nu hebben we het idee om samen wat te beginnen en de massagesalon iets uit te breiden met een schoonheidssalon en op een nieuwe plek.
    Nu heb ik gelezen dat de foreign owners act best streng is ook heb ik gelezen dat je 2.000.000 baht nodig hebt als startkapitaal.
    Nu heb ik geen 2000000 baht, maar ongeveer 11000 euro.
    Thaise taal spreek ik niet maar alles valt te leren en de engelse taal beheers ik goed.

Is er ook een andere vorm om legaal een bedrijf te beginnen met een thaise nationaalse, zodat als ik geld investeer in inboedel en huur en medewerkers dat ik verzekerd ben van een inkomen, en een deel van de zaak.

groetjes

Krung Thep Krung Thep is offline Thailand Team

Reacties
    7.461
    Blogposts
    5

Re: schoonheidssalon/massage salon

Hoi,

Jouw vriendin heeft de Thaise nationaliteit ? Zo ja, dan kan je alles toch gewoon op haar naam zetten ?
    TIP: Stap op de fiets in Bangkok en wijk van de gebaande paden af ! Boek een van de fietstochten door deze metropool ! Kijk op de website van Recreational Bangkok Biking en 'like' onze Facebook pagina !
    Voor meer Thailand reisinformatie kijk je op ReisdoorThailand !

aurelius Guest

Hallo,
    ja mijn vriendin heeft de thaise nationaliteit, ik kan alles op haar naam zetten, maar als de relatie ophoudt of mijn vriendin zegt he de mazzel.
    Dan heb ik graag de zekerheid dat ik haar niet gratis een zaak gegeven hebt, en dat ik op de volgende vlucht naar nl zit omdat ik geen geld meer hebt.
    Dus als alles op haar naam staat is er een rechtsvorm/zekerheid dat mij verzekerd dat mijn investering niet vruchteloos is, ook als de relatie met haar voorbij is.

groetjes

pwb pwb is offline
    Reacties
    3

[quote=aurelius;267592]Goedemiddag,

Geachte heer R Blok,

Dank u voor uw e-mail, na een grootschalig onderzoek betreffende uw product zijn wij het TiCB er van overtuigd dat u een wereldvinding heeft gedaan.

Niemand is in het verleden er ook maar op gekomen om dit product toe te passen in Thailand.

Het benodigd kapitaal wat voor deze projecten nodig is 145.200 euro.

Uit intensief overleg met u heeft u te kennen te gegeven dat u niet over dit bedrag kunt beschikken. Wat zeer spijtig is, het slagingspercentage van uw project is 80%, de overgebleven 20% zijn een invulling naar hoe u zich u zich inspant.

Wij, het TiCB team groeten u hartelijk en hopen in de toekomst nog van u te mogen vernemen.

Het TiCB

Reacties
    2.411

Ik snap hier niets van.

Reacties
    62

Naar mijn schatting is elke 10e winkel in Thailand een schoonheidssalon of een massagetent. Je kunt beter iets originelers verzinnen! En de houdbaarheidsdatum van een huwelijk met een Thaise partner kan ook nog wel eens tegenvallen...
    Groeten vanuit de rijstvelden,
    Johan

Reacties
    26

Volgens mij heeft geen enkel huwelijk een houdbaarheidsdatum. Die moet je namelijk zelf verzorgen. En zoek aub geen vrouw in de hoerenwereld, daar geldt 1 wet.... money makes the world go round. Money gone, i am gone! Of zoals ze het ook wel zeggen No money no honey.... Een 'normale' thaise heeft wel respect voor de man, en trouwt uit liefde, vele verhalen ken ik, maar vele problemen waren met vrouwen die uit the bar scene kwamen. Heb je je vriendin op 1 van de standaard plekken ontmoet (en denkniet "nee die van mij werkte in een winkeltje op Phuket of Pattaya", want dat zeggen er zoveel)? Neem dan geen risico's!

coronel62 Guest

Beste mensen,

Een reactie van een "waarnemer".

Ik wil er even op wijzen dat we in een gevarenzone kunnen belanden. In diverse forums heb ik dergelijke reacties zien uitgroeien tot een wellus/nietus spel over de oprechtheid en eerbaarheid van Thaise dames.

Toegegeven dat er een sterke kern van waarheid inzit, dus is het oppassen geblazen om je hebben en houden uit liefde (en de daaruit voortkomende vertrouwen) over te dragen. Er zijn velen met nare ervaringen.

Het beste is om op je eigen sterke punten te vertrouwen (meestal het beheer van de finacien) en de dagelijkse gang van zaken aan je Thaise partner vanwege de taal en haar kennis van de gebruiken. Keer desnoods een royaal loon aan je partner uit. Zolang je niet kunt voldoen aan de Thaise wet voor eigendom van een zaak of condo, kun je er beter niet aan beginnen. Spaar intussen voor je droom.

Veel succes, coronel62

mario08 Guest

Citaat Origineel gepost door aurelius Bekijk Post
    Goedemiddag,

Ik heb een vriendin die een massagelon heeft, nu hebben we het idee om samen wat te beginnen en de massagesalon iets uit te breiden met een schoonheidssalon en op een nieuwe plek.
    Nu heb ik gelezen dat de foreign owners act best streng is ook heb ik gelezen dat je 2.000.000 baht nodig hebt als startkapitaal.
    Nu heb ik geen 2000000 baht, maar ongeveer 11000 euro.
    Thaise taal spreek ik niet maar alles valt te leren en de engelse taal beheers ik goed.

Is er ook een andere vorm om legaal een bedrijf te beginnen met een thaise nationaalse, zodat als ik geld investeer in inboedel en huur en medewerkers dat ik verzekerd ben van een inkomen, en een deel van de zaak.

groetjes
    ben geen expert op het gebied van eigen bedrijf beginnen. Maar volgens mij mag je het begrip kapitaal ruim zien en verstaat men er niet alleen geld onder. Ook kennis e.d. kunnen op een bepaalde waarde worden geschat.

Raad je aan eens contact op te nemen met een advocatenkantoor in Thailand. Bijvoorbeeld:
    http://www.sunbeltasiagroup.com/
    http://www.siam-legal.com/

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaringen met massage cursussen e.d....
    Jikstra in forum Thailand Reiscafe
    Reacties: 1
    Laatste: 27-05-09, 16:32
  2. De ene massage is de andere niet...
    Krung Thep in forum Het laatste Thailand nieuws
    Reacties: 0
    Laatste: 29-04-07, 10:15
  3. Turks salon gezocht
    Roosje47 in forum Turkije Reiscafť
    Reacties: 2
    Laatste: 09-03-06, 14:33
  4. Cusussen Massage In Azie