STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Uitrusting backpacking Uganda

Travelix Guest

Red face Uitrusting backpacking Uganda

Hoi,

Ik ga mijn eerste trektocht maken doorheen Uganda. Trekken is compleet nieuw voor mij en ik zou er graag evt. mijn hobby van maken. Kan iemand mij helpen wat er zoal in mijn rugzak moet en misschien welke rugzak ik het beste kan nemen.

Mocht iemand met wat meer ervaring zo vriendelijk willen zijn om eens een lijstje te posten van wat er interessant kan zijn om in de rugzak te stoppen (gelet op zo weinig mogelijk gewicht) en wat advies willen geven zou dat écht heel tof zijn.

Indien mogelijk misschien dingen die voor meerdere zaken bruikbaar zijn en bij latere trektochten/dagelijks gebruik ook nog van pas kunnen komen.

Welke schoenen, sandalen, kleding, uitrusting, medi.... en van welke materialen en evt. merken zijn aan te raden?

Moet ik bv:
    * Beschermende regenkleding mee of is een CarePlus set voldoende of zijn beide noodzakelijk?
    * Ik blijf ook een tijdje in de grote steden: Zijn Teva sandalen (op aanraden van...) goed zijn (deze zouden inzetbaar zijn om te wandelen/fietsen in de stad, dagelijks te gebruiken , douchen, ... zonder de blaren of ongemakken te hebben zoals je die met gewone sandalen hebt en daarboven ook heel snel drogen)? Of is dit juist niet goed wegens het stof, ...?
    *Kousen en ondergoed mee ja/nee (zou schimmelen volgens sommigen) en welk/waarop letten.
    * Lederen wandelschoenen ja/nee zelfde reden.
    * Dingen die zeker in de medische kit moeten.

enz. ... enz ...

Zoals je ziet is het moeilijk voor mij als beginneling door het bos de bomen nog te zien gezien de verschillende adviezen die ik aldoor maar krijg. Misschien iemand die dit eens wil ontwarren voor mij?

En algemene tips over het gebruik van dit alles zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt voor alle hulp hé
    Mocht er iets zijn waarmee ik jullie kan helpen...
    Mijn reisverslag achteraf of zo

Groetjes

Travelix Guest

Re: Uitrusting backpacking Uganda

Intussen heb ik wel door dat dit een domme vraag is .... Dus slotje erop kan geen kwaad.
    Eén goede raad: laat je niets aansmeren en wees jezelf. Gebruik je gezond verstand en je komt er wel.

Soortgelijke onderwerpen

1. Backpacking info
    RaF_007 in forum Brazilië Forum
    Reacties: 8
    Laatste: 13-09-09, 16:13
  2. Backpacking Costa Rica
    isa1977 in forum Costa Rica Reiscafé
    Reacties: 1
    Laatste: 01-08-08, 12:10
  3. 3 weken backpacking Venezuela!!
    sonja76 in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 2