STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Te koop: Iridium satelliettelefoon

Reacties
    12

Te koop: Iridium satelliettelefoon

Te koop aangeboden:

Een Iridium 9505 satelliettelefoon. Hij is tweedehands, maar in zeer goede, werkende staat.

Met deze telefoon kun je overal ter wereld (met uitzondering van enkele landen, waaronder Noord-Korea) bellen. Ook kun je korte emails (maximaal 160 tekens) versturen en ontvangen. Via de website van Iridium is het sturen van zo'n email naar de telefoon gratis. De telefoon heeft de omvang en het gewicht van een pakje boter en past gemakkelijk in je rugzak. De bediening is gelijk aan die van een normale gsm.

De set bestaat uit de telefoon, batterij, een autolader, een normale (110-240V) lader met een internationale pluggenset, een handsfree oortelefoon met microfoon, en de handleiding. Eventueel kan ik er een externe magnetische antenne met antenneadaptor bijleveren. Deze aanbieding is zonder simkaart, maar de telefoon heeft geen simlock zodat elke Iridium-kaart past.

Ik heb eenzelfde telefoon (maar niet dezelfde) gebruikt in diverse landen, waaronder China, Tibet en Nepal en ben er zeer over te spreken.

De nieuwprijs van de set was 1499 euro. De richtprijs is 850 euro, maar ik sta open voor elk redelijk bod.
    Binnen Nederland betaal ik de vezendkosten, maar je kunt de telefoon natuurlijk ook komen afhalen.

Cheers,
    Hans

Reacties
    12

Re: Te koop: Iridium satelliettelefoon

Verkocht.
    Update: De koper heeft het laten afweten. De telefoon is nog steeds te koop.

Reacties
    2

Hai, hoe kom ik aan een simkaart? IK zoek een satelliet telefoon voor de jungle in Ecuador. Daar zal deze gebruikt moeten worden voor levendbedreigende gevallen om zo communicatie te hebben.

Volgens zeggen is een pre paid kaart in the USA veel goedkoiper dan in Nederland. Wat zijn jouw ervaringen?

groet
    Annette

Reacties
    12

Hallo Annette,

Een simkaart uit de VS kost tussen de 130 en 160 dollar voor een prepaid 75 minuten. Hier betaal je bij Satcomm.nl 150 euro. Dat is een verschil, maar daar krijg je een goede service bij. De (ongeactiveerde) simkaart heb je na bestelling binnen 1 a 2 dagen in huis. Je kunt daarna de kaart op de datum die jij wenst laten activeren. Mocht je op reis te weinig belminuten hebben, dan kun je met de laatste minuten Satcomm bellen om de kaart te laten verlengen. Dat kost een paar uur. Ik heb wel eens besteld in de VS, maar dat ging toch wel moeizaam (en langzaam).

Ik heb de Iridium satphone vooral in de Himalaya gebruikt en ben erg tevreden. De kwaliteit is te vergelijken met een normale gsm. Als je de jungle in Equador ingaat, bedenk wel dat de satphone niet goed onder bladeren werkt. Je hebt zicht naar de hemel nodig om te kunnen bellen. Maar dat zal wel lukken als dat nodig is.

Er is, buiten de jungle, een vrij goede gsm-dekking. En op heel veel plaatsen zijn internetcafe's en belwinkels, die VoIP bellen aanbieden tegen zeer lage prijzen. Ik ben een paar jaar geleden in Equador geweest en kwam voor de verrassing te staan dat mijn gsm het niet deed. Hoewel Nederlandse providers roaming-contracten hebben, kun je niet met "oudere" telefoons bellen. Equador gebruikt andere frequenties dan Europa. Je gsm moet 4-band zijn, met 850Mhz.

Cheers,
    Hans

PS. Vergeet in Quito niet naar Cafe Amazonas te gaan.

Reacties
    2

Hai John,

Hoe gaat het activeren in zijn werking? Kan dit vanuit Ecuador. Ik woon hier namelijk. Kan de satelliettelefoon aangesloten worden op een laptop, zodat er gemailt kan worden?

De satelliettelefoon zal gebruikt worden in het toekomstige gezondheidscentrum in het dorpje Sarayaku, diep in de jungle gelegen. Er is open hemel aanwezig zonder dichte bladerdek.

Klopt dat er bij geen GSM bereik is in Ecuador vanwege een oude frequentie.

Hoeveel vraag je voor de telefoon? Zit daar alles bij wat we nodig hebben?

groet
    Annette

Reacties
    12

Hallo Annette,

Als je op: http://gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_ec.shtml kijkt en op "Coverage Map" klikt, zie je of je gsm-dekking hebt. De kaart kun je bewegen en uitvergroten. Zoals je ook kunt zien is de gebruikte frequentie voor het gsm-net 850 Mhz. Er is een provider (Telecsa) die de frequentie 1900 MHz gebruikt, maar de dekking is onbekend. Wellicht dat je dat in Ecuador, of bij een Nederlands provider kunt opvragen bij de klantenservice. Of je deze frequenties kunt gebruiken hangt van je toestel af. Navragen bij je provider.

De simkaart kun je d.m.v. een email naar Satcomm (emailadres op website) op de gewenste datum laten ingaan. Je kunt het ook bij je bestelling al opgeven. Een andere mogelijkheid is een telefoontje naar Satcomm.

Ik weet niet of je eraan gedacht hebt, maar de simkaarten zijn beperkt houdbaar. De 75 minuten kaart is een maand geldig. Andere kaarten zijn langer geldig, maar ook duurder. Je kunt het aantal minuten en de geldigheidsduur elk apart uitbreiden. Informatie is te vinden op de website.

Als je je notebook wilt aansluiten op de satphone heb je een adaptor-kit nodig. Die moet je apart kopen en kost ongeveer 140 euro. Maar je kunt ook op de telefoon zelf emails versturen en ontvangen. Deze emailtjes kunnen maximaal 160 karakters lang zijn. Via de website van Iridium (en ook Satcomm) kunnen _gratis_ emails naar de satphone worden gestuurd. Het versturen van een email vanaf de satphone duurt ongeveer 20 seconden en kost dus ongeveer 65 cent. Als je foto's e.d. wilt gaan versturen heb je toch een notebook nodig. Een dataverbinding kost net zoveel als een gesprek, dus dat kan prijzig zijn.

De telefoon is nog te koop. Het is een Iridium 9505 voorzien van de laatste firmware, waarmee je kunt emailen. Naast de gewone lader zit er een autolader bij, een extra battery, een leren hoes, en een externe antenne met adaptor. Het toestel heeft wat slijtageplekjes op de rubberen rand, maar is verder in goede conditie. Mijn uiterste vraagprijs is 775 euro.

Groet,
    Hans

PS. Ik heb geen enkel belang in Satcomm. Het feit dat ik ze hier noem komt omdat ik altijd goed en snel geholpen ben.
    Laatst aangepast door johnf : 07-07-09 om 23:46 Reden: PS

Reacties
    14

Hallo, is de telefoon nog te koop? Ik wel interesse!

Reacties
    12

Ja, de telefoon is nog te koop.

Reacties
    1

Hoi John,
    Mocht je satelliettelefoon nog te koop zijn, wil je me dan een belletje geven: 06-53538836?
    Alvast bedankt!
    Vriendelijke groet,
    Frank van Doorn

Reacties
    1

Geachte,

Mag ik u vragen dat U mij dringend zou willen contacteren op het nummer +32 474 60 45 28.

En dit betreffende de aankoop van uw telefoon.

Met vriendelijke groeten,

Piet VAN HAUT

Reacties
    3

Misschien overcompleet maar is de telefoon nog te koop en zo ja wat wil je er voor hebben?

groetjes,

Rob

0618335992

Reacties
    12

Hallo Rob,

De telefoon is verkocht. Dat had ik eigenlijk even moeten melden hier. Excuus daarvoor. Succes met je zoektocht.

Groet,
    Hans

Reacties
    1.323

"Ik heb eenzelfde telefoon (maar niet dezelfde) gebruikt in diverse landen, waaronder China, Tibet en Nepal en ben er zeer over te spreken.", schrijft Hans in 2009.

Mijn vraag: Welke ander satelliettelefoon en waarom ?

Soortgelijke onderwerpen

1. Satelliettelefoon Motorola 9500 Iridium te koop.
    Normonie in forum Tweedehands reisspullen
    Reacties: 5
    Laatste: 03-05-13, 22:59
  2. Motorola 9500 Iridium Satelliettelefoon
    Zeilstra in forum Tweedehands reisspullen
    Reacties: 3
    Laatste: 01-09-08, 12:35
  3. Iridium satelliettelefoon gezocht
    fieneroen in forum Afrika: Reizen en Vakantie
    Reacties: 0
    Laatste: 19-08-07, 11:32
  4. Gezocht: Iridium satelliettelefoon