STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

Reacties
    7

Re: Is het makkelijk om te emigreren naar Amerika?

howdie : als jullie mijn eerdere berichten heb gelezen dan snap je een beetje de situatie waarin ik momenteel verkeer , even kort mijn procedure : de Green Card is afgerond door de USCIS en goedgekeurd (voor 10 jaar) maar het
    National Visa Center heeft op dit moment geen Visa's beschikbaar , dus het wachten is op een beschikbaar Visa.
    Ik was zo uit NL vertrokken ruim 3,5 jaar geleden dus het is hoog tijd om terug te gaan , het gevaar was en ook een feit dat ik naar NL kan gaan maar
    maar niet de USA in kan dus dat was geen optie .
    Ik heb 2 weken geleden een I-131 (apllication for travel document) aangevraagd , dit is een "document" waarmee de USCIS toestemming geeft
    om op en neer te reizen gedurende 1 of 2 jaar , normaal duurt deze procedure
    3 maanden voordat je antwoord krijgt , maar doordat mijn "green card" procedure is afgerond en ik bij de aanvraag er een URGENTIE verklaring bij heb gedaan , heb ik afgelopen Vrijdag bericht gekregen dat het is goedgekeurd en er een verklaring onderweg is naar me waarmee ik kan reizen.
    Mijn NL paspoort is ondertussen verlopen , dus deze week uitzoeken hoe dat te regelen ........................
    Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder gaat............... het komt allemaal weer in orde !!!!
    Zoals in alles wat je doet : erin blijven geloven en doorgaan !!!!!
    have a good 1 : the Saint

Reacties
    89

Wat ik niet snap is dat er geen visa's beschikbaar zijn. Je hebt toch door je huwelijk een groene kaart gekregen? Die zijn dan meteen beschikbaar. Als is het in het begin een conditionele. Na twee jaar huwelijk krijg je de deifnitieve groene kaart. Mijn zoon heeft een conditionele groene kaart die na 2 jaar afloopt en vervangen wordt voor een deifinitieve groene kaart. Hij is in de US Army sinds 2 maanden en krijgt meteen zijn citizenship voor zijn opleiding afloopt (april 2011). Ben wel benieuwd hoe makkelijk je goedgekeurd bent omdat je voor een lange tijd illegaal bent geweest in de US. Hardship?
    Wel fijn dat het voor jou gelukt is. Gefeliciteerd Zelf kan ik ook onmiddelijk mijn groene kaart krijgen zodra mijn zoon citizen is. maar aangezien ik nu in Mexico woon met een schitterend huis aan zee voor een habbekrats met een fantastisch klimaat en mijn zoon nog wel 2.5 jaar in dienst zal zijn, ga ik pas daarna definitief naar Florida. Mexico is heel makkellijk om een verblijfsvergunning te krijgen. Woon in de Yucatan (lage crime rate) met een fantastisch klimaat, 's winters 28oC en zomers een beetje erg warm

Reacties
    7

Klopt wat je zegt , als je interview positief is krijg je je Green Card wat uitgegeven wordt door het National Visa Center maar er zijn op dit moment geen Visa's beschikbaar omdat ze er al teveeel hebben uitgegeven , er
    zit dus wat vertraging in........maar ik krijg hem wel , alleen is de vraag wanneer . Mijn vrouw is van Canada en woont 18 jaar hier in Texas
    maar nog steeds een Canadese dus doordat zij een permanente Green Card heeft is de procedure voor mij anders doordat ik niet met een Amerikaanse getrouwd ben.
    Doordat ik getrouwd was wordt het hier in Texas gedoogd dat je mag blijven , ook al is je "tourist visa" verlopen zolang je maar kunt aantonen dat je legaal
    het land bent binnen gekomen , wat bij mijn Visa aanvraag ook geen enkel probleem gaf dat ik geen papieren had om hier te blijven maar dat ze konden zien dat ik legaal de USA was binnengekomen......
    Even terugkomend op het Visa verhaal er worden op internet verschillende berichten en speculaties gegeven waarom ze op dit moment geen Visa's uitgeven , vooral op forums ,
    ik heb besloten het maar rustig af te wachten en het zal allemaal wel goed komen.

Reacties
    8

Ik (31), mijn vrouw (30) en onze 4 kids (7, 6, 2 en 1) zitten al jaren met de ideeen om te emigreren naar Amerika.

In hoeverre is het makkelijk naar Amerika te emigreren als je gehele schoonfamilie al in Amerika woont (schoonmoeder Amerikaanse), mijn vrouw dubbele nationaliteit (Amerikaans paspoort).

Hoe snel kan dit gaan en zijn er voorwaarden?

Graag jullie hulp.

Reacties
    4.381

Aangezien jouw vrouw al American Citizen is, kan ze jullie 'sponseren' (bij de USCIS vooral 'petitioneren' genoemd) voor een Green Card. Op de USCIS-website vind je meer informatie hierover (zelf heb ik geen ervaring met de Amerikaanse procedure).
    De kettingzaag is de natuurlijke vijand van de blokhut.

Reacties
    8

Even voor de duidelijkheid. Mijn vrouw heeft een Amerikaans paspoort maar woont in Nederland al haar hele leven. Mijn schoonmoeder heeft 25 in NL gewoond en mijn schoonvader heeft nu bijna 5 jaar een green card.

Ik kan nogsteeds overdenken om zonder problemen een greencard aan te vragen voor mij zelf en mijn kinderen en mijn vrouw ons 'sponsert' ?

Reacties
    89

als ze kan bewijzen dat ze jullie financieel kan supporten, er bestaat een minimum inkomenseis voor. daarbij kunnen haar ouders ook nog financieel garant staan of eventueel een andere sponsor. procedure duurt ong. 6-9 maanden, na aankomst in de US is gelijk een groene kaart beschikbaar omdat je al getrouwd bent.

Reacties
    8

Stel je voor wij gaan in september naar het Amerikaanse consulaat, vragen voor mij en de kinderen citizenship aan. Dan duurt het dus nog 6 tot 9 maanden voordat alles geregeld is?

Mocht dat geregeld zijn? Hoe snel kunnen de kinderen dan weer naar school in Amerika en hoe snel kan ik legaal aan het werk? Ik ben zelf IT-er en heb genoeg ervaring en scholing.

Reacties
    89

ja de wachttijd is ong. 6-9 maanden, soms langer, je kan de wachttijden voor alle soorten visa nakijken op visajourney.com. bij aankomst krijg je meteen een groene kaart, dan nog een social security card aanvragen (duurt ong. een week), kinderen kunnen meteen maar school als je een vast adres in de US hebt en een utility bill kan laten zien (electriciteit, water, telefoon). Is wel belangrijk dat hun inentingskaarten up to date zijn en je ze bij je hebt anders moeten ze weer helemaal opnieuw ingeent worden (spreek uit ervaring!) ook zullen ze een medische keuring krijgen. met een social security card kan je gelijk werken.
    Laatst aangepast door annemarie2225 : 18-04-11 om 14:58 Reden: aanvulling

Reacties
    8

Dank je wel Annemarie voor je snelle reactie.

In eerste instantie zullen we bij mijn schoonouders intrekken en proberen zo snel mogelijk een eigen huis te kopen. Waarom dan nog de utility bill?

Ik neem aan dat alles te regelen is bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam?

Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden? Ik dacht ergens te zien dat ik rond de € 300 per persoon kwijt ben om een us citizenship aan te vragen.

Reacties
    1

hallo, ik heb een vriend die in amerika woon, ben nu zelf 17, maar het is best lastig om in aanmerking te komen voor een green card, ik zou niet weten hoe ik het allemaal moet gaan doen. heeft iemand ideeën?

Reacties
    152

Als je serieus bereid bent om te trouwen en je vriend is Amerikaan, dan kun je een K1 visum aanvragen. Als dat goedgekeurd wordt, dan mag je naar de VS gaan en dan moet je binnen drie maanden trouwen. Eenmaal getrouwd kun je een Adjustment of Status aanvragen en dan krijg je na 7-12 maanden een tijdelijke groene kaart (werk- en verblijfsvergunning). Die kaart is tijdelijk, maar je mag op basis daarvan werken. Als je na drie jaar nog steeds getrouwd bent met dezelfde vriend, kan je die tijdelijke status laten omzetten in een permanente kaart, die 10 jaar geldig is. Je kunt dan na enige tijd eventueel Amerikaans staatsburger worden (en Nederlander blijven als je daar wat moeite voor wilt doen, kijk op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC onder 'paspoorten.

Trouwen en emigreren is nogal ingrijpend in je leven. Weet je zeker dat je daar met je 17e al op voorbereid bent? En dat je huidige vriend de "ware" is, waar je de rest van je leven in een ver en vreemd land wilt doorbrengen?

Misschien is het een beter idee om eerst een goede opleiding te volgen in Europa, met mogelijk een jaartje in de VS studeren op basis van een uitwisseling. Je weet dan wat meer over je toekomst. En over jezelf.

Reacties
    4.381

Citaat Origineel gepost door wingnut1979 Bekijk Post
    Stel je voor wij gaan in september naar het Amerikaanse consulaat, vragen voor mij en de kinderen citizenship aan. Dan duurt het dus nog 6 tot 9 maanden voordat alles geregeld is?
    Whoa! Niet te snel. Niemand heeft het hier over citizenship. Je begint met een green card (permanente verblijfsvergunning). Je kan niet direct citizenship aanvragen, dat kan pas als je tenminste 3 jaar je Green Card hebt gehad (5 jaar voor mensen die niet via sponsorship gaan).

De kinderen zou je misschien wel direct voor citizenship op kunnen geven, omdat de moeder Amerikaans citizen is. Zie deze pagina.

Reacties
    3

Een man naar mijn hart!
    Proficiat dat je dit op deze manier bereikt hebt, daar heb ik echt bewondering voor!

Citaat Origineel gepost door thesaint63 Bekijk Post
    hey beste mensen , ik zit dit allemaal eens even te lezen en dacht ik wordt lid v.h. forum , zodat ik mijn ervaring kan delen .
    Ik woon in Texas voor meer dan 3 jaar , ik was altijd een groot fan v.d. USA en heb het heel wat keren bezocht maar toen ik 4 jaar geleden in Texas was
    dacht ik hier wil ik wonen , terug in NL , huis verkocht wat persoonlijke bezittingen opgeslagen , ticket geboekt wat kleren in een koffer gegooid
    uiteraard wat Euros omgewisseld voor de Dollar en ben letterlijk zo het vliegtuig ingestapt zonder me ook maar iets af te vragen ,
    Ik ben op de visa waiver binnengekomen en heb bij aankomst een auto weten te kopen en daar ging ik vanuit Dallas naar ???????
    In Waco ben ik gestopt om te overnachten , 3 jaar later nog niet vertrokken uit Waco ,
    ik ben getrouwd ondertussen met een Canadese die een permanente verblijfsvergunning heeft na een jaar hier ben ik begonnen mijn aanvraag in te dienen voor m'n verblijfsvergunning (green card) nu 2 jaar verder en heel wat
    hoofdbrekens heb ik a.s. Woensdag (9 maart) mijn "finale interview" , ik heb mijn social number al ontvangen en mijn work permit ,
    We hebben afgelopen zomer een huis hier gekocht en ik heb mijn broek altijd op gehouden dmv spullen hier te kopen en die te verkopen via internet
    naar Europa................je moest wat
    IK GA HIER NIET WEG ........... WAAR EEN WIL IS , IS EEN WEG!!!!!
    Het is anders als je met een heel gezin gaat , ik was alleen en had aan niemand verantwoording af te leggen , alleen aan mezelf en achteraf
    was dat maar goed ook , want ik heb menig keer me afgevraagd tijdens het aanvragen v.d. papieren "wat heb je gedaan" maar ben er altijd weer uitgekomen dmv hulp van ondertussen
    vrienden en kenissen en mijn vrouw ..............
    Ik wil niemand aanmoedigen om het zo te doen maar als je van avontuur in het leven houd en ik was 45 toen ik besloot te gaan dan is dit een manier.
    HAVE A GOOD 1 : thesaint

Reacties
    8

Nog een vraag over de kinderen.

Moet ik voor 4 kids ook een green card aanvragen? Hoe krijg ik de kinderen legaal Amerika binnen?

Ik begrijp dat ik eventueel via mijn schoonmoeder direct US Citizenship voor de kids kan aanvragen, maar zijn er andere mogelijkheden? Hoe zit dit precies in elkaar?

Iemand ideeen?

FredjeRN Guest

Citaat Origineel gepost door wingnut1979 Bekijk Post
    Nog een vraag over de kinderen.

Moet ik voor 4 kids ook een green card aanvragen? Hoe krijg ik de kinderen legaal Amerika binnen?

Ik begrijp dat ik eventueel via mijn schoonmoeder direct US Citizenship voor de kids kan aanvragen, maar zijn er andere mogelijkheden? Hoe zit dit precies in elkaar?

Iemand ideeen?
    Zie de link die Jurjen heeft toegevoegd.

Reacties
    4.381

Via je vrouw kunnen ze direct Citizenship krijgen. Andere opties wil je niet doen, dan moet je de reguliere weg bewandelen, veel meer geld neerleggen en moeten eerst voor de gewone green card.

Dat is zoiets als je droomhuis afslaan, omdat je liever in een duurder en veel te klein appartement in een achterbuurt woont.

Reacties
    8

Alleen mijn vrouw is in Nederland geboren en getogen. Haar moeder is Amerikaans. Mijn vrouw heeft nooit langer dan 5 jaar in Amerika gewoond.

Is het dan nogsteeds mogelijk om voor de kinderen die allemaal jonger zijn dan 18 jaar US Citizenship aan te vragen via haar?

De ideeen zijn wat realistischer aan het worden momenteel. Hebben al verhuizers en makelaars over de vloer gehad. Het is een kwestie van tijd dat we het besluit gaan maken om ook echt te gaan.

De ideeen zijn dat we volgend jaar zomer verhuizen, maar indien mogelijk eerder. Ligt er aan hoe snel ik mijn green card heb na de aanvraag.

Reacties
    89

Geweldig dat het nu een beetje vaste vormen aan gaat nemen. Ik denk dat jou vrouw al in Nederland hun citizenship aan kan vragen voor de kinderen. Ik woon op dit moment in Mexico. Maar heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Een vriendin is Amerikaanse/Mexicaans, van geboorte Amerikaans (Amerikaanse vader/Mexicaanse moeder) en heeft hier in Mexico 2 kinderen gekregen. Voor hun heeft ze hier de Amerikaanse nationaliteit gekregen. Misschien even een email sturen naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam?
    Heel veel succes! Weten jullie al naar welke staat jullie willen verhuizen?

FredjeRN Guest

Hoi Wingnut,

heb je je al meer kunnen verdiepen in de procedure van Uscis?
    Naar mijn weten is er een beperkte hoeveelheid visa beschikbaar voor echtgenoten van US citizens.

Ik heb wat info opgezocht op de site van de Travel State.
    Hierop staat wat eenvoudiger uitgelegd over de visa procedure.
    Het is in ieder geval een forse papierwinkel die jullie moeten gaan invullen.

Hebben jullie al een I-130 ingevuld?

Reacties
    8

He allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Ten eerste. Mijn vrouw is in Nederland geboren. Haar moeder is hardstikke Amerikaans. Dus mijn vrouw heeft een Amerikaans en Nederlands paspoort.

Samen hebben we 4 kids van 0 tot en met 7 jaar. De vraag is dus nu wie vraagt US Citizenship aan voor mijn kids? Mijn vrouw of mijn schoonmoeder? Ik lees op de website van het consulaat in Amsterdam andere dingen dan op de website van USCIS. Er wordt gesuggereerd dat mijn vrouw 5 jaar in Amerika heeft moeten gewoond voordat we de US Citizenship voor de kinderen kunnen aanvragen. Terwijl op de website van het consulaat staat dat het gewoon mogelijk is.

Begrijp ik goed dat ik voor ieder kind een I-130 form moet invullen?

Graag jullie ideeen en meningen.

Dus nee, nog geen I-130 ingevuld. We overdenken nog om te gaan. Mijn gevoel is dat het een kwestie van tijd is om het besluit te maken. Ik wil graag, maar hoe gek het ook klinkt, maar vrouw weet het niet zeker.

De staat zal of California of Utah worden.

FredjeRN Guest

Je moet idd voor ieder kind een I-130 invullen.

Je vrouw kan voor jou de Green Card aanvragen, zij 'sponsort' jou.
    Je schoonmoeder kan niets voor jou betekenen omdat zij geen directe familie van jou is.
    Laatst aangepast door FredjeRN : 07-05-11 om 15:56

Reacties
    152

De enige mensen die je kunnen helpen, zijn de mensen van het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Dat zijn geen mensen die op het internet hun verhaal komen houden, omdat ze denken dat ze iets weten (en ik val daar natuurlijk zelf ook onder), maar de echte deskundigen.

Verder: heeft je vrouw jullie kinderen aangemeld bij het consulaat bij hun geboorte, een verklaring van 'buiten de VS geboren kinderen van een Amerikaan' gekregen, een paspoort voor ze aangevraagd en meer van dit soort zaken.

Laat je vrouw een afspraak maken met het consulaat (ze zijn wat soepeler voor Amerikanen) en hen daar voorleggen wat haar status is, wat jullie willen en wat jullie tijdsschema is. Dan hoef je niet op geruchten en 'mogelijkheden' af te gaan, maar weet je waar je aan toebent. Dat kost mogelijk wat, maar dat valt in het niet bij wat je allemaal zelf gaat betalen als er iets misgaat.

Soortgelijke onderwerpen

1. Emigreren naar Texas, Amerika
    Donhermans in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 2
    Laatste: 03-09-12, 14:08
  2. Arts wil emigreren naar Amerika
    lala1 in forum Amerika: Wonen en Werken Vraagbaak
    Reacties: 9
    Laatste: 05-07-10, 01:41
  3. 1 jaar naar India, Hoe Moeilijk/ Makkelijk???
    DutchYogini in forum India - Wonen en Werken
    Reacties: 5
    Laatste: 15-06-09, 21:03
  4. Gaat dat makkelijk of moeilijk "emigreren naar Aruba"?
    caramelqueen in forum Aruba: Reizen en Vakantie
    Reacties: 5
    Laatste: 06-09-08, 21:56
  5. emigreren naar Zuid Amerika
    Davidram in forum Zuid-Amerika Reiscafé
    Reacties: 1
    Laatste: 17-08-07, 07:41

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten