STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Emigreren naar Rusland

Reacties
    1

Re: Emigreren naar Rusland

Beste sv1973

Waardeer het zeer je ervaringen die je op dit forum zet, zeer bedankt! Graag zou ik je ook een paar vragen willen stellen, als je er nog bent tenminste

1. Wat heeft ervoor gezorgd dat jij wel een positieve ervaring hebt gehad met emigreren naar Rusland?
    2. Was het in de tijd dat jij kwam gemakkelijker om Rusland binnen te komen en er te werken?
    3. Zou je wat je nu hebt bereikt in Rusland en hebt opgebouwd opnieuw kunnen doen als je vandaag zou emigreren?
    4. Wat maakt het leven voor jou in Rusland interessant en de moeite waard?
    5. Zou je wat kunnen vertellen wat je dagelijkse werkzaamheden zijn in het beroep wat je doet?
    6. In welke sectoren zie je toekomst muziek als je in Rusland zou willen werken? Gesteld dat je via een multinational in Rusland werkt, wat de (enige?) enigszins kansrijke weg is?
    7. Rusland kampt met een krimpende bevolking, een zeer homogene economie (teveel afhankelijk van grondstoffen), hoge corruptie en een geopolitieke crisis met Europa en de V.S. zie jij Rusland een kookpunt bereiken? Een burgeroorlog of een oorlog met Europa, of de VS?
    8. Hebben we in Europa niet een geheel verkeerd beeld van Poetin? Persoonlijk denk ik dat Poetin waarschijnlijk in zijn eigen land qua binnenlands beleid niet de beste president is (al kan het volgens mij veel erger gezien de rotzooi wat er om Poetin heen cirkelt). Maar als het gaat om buitenlandse politiek is Poetin veel minder agressief dan bijvoorbeeld de V.S. die allerlei landen hebben gesloopt (Irak, Afganistan, Syrie, Libië etc).
    9. De Nederlandse ondernemers Annemarie van Gaal en Derk Sauer hebben in Moskou een bedrijf opgericht 'Independent Media' waarbij ze o.a. de Moscow Times hebben uitgegeven etc. Ze zijn in de jaren '90 naar Rusland gekomen en hebben ook de banken crisis meegemaakt waarbij ze ook geen salarissen meer konden uitbetalen. Ze hebben tijdens hun Russische avontuur ook een kennis bij de geheime dienst moeten inschakelen toen ze werden bedreigd door de Russische maffia voor afpersing. Kortom zowel Sauer als Van Gaal zijn gepokt en gemazeld in Moskou. Ondanks alle tegenslagen zijn ze geslaagd (miljonairs) in het Russische bedrijfsleven en terug gekomen in Nederland en Derk Sauer en zijn vrouw hebben nog een huis in Moskou. Heb je een verklaring voor hun succes?

Ik zie je reactie graag tegemoet, alvast bedankt!

Hartelijke groet,

Elmer
    Laatst aangepast door BruceWe : 15-12-16 om 00:24

Soortgelijke onderwerpen

1. Met mijn bus naar Rusland
    nicob in forum Rusland Forum
    Reacties: 6
    Laatste: 13-08-09, 11:40
  2. Naar Rusland met een handicap
    Webgnome in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 3
    Laatste: 01-04-08, 14:16
  3. Wintersporter kan nu ook naar Rusland
    Wereldwijzer in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0
    Laatste: 01-08-06, 09:22
  4. Ik Wil Naar Rusland Wie Gaat Er Met Mij Mee?
    Elza in forum Reisgenoten Gezocht!
    Reacties: 0
    Laatste: 24-04-05, 19:20

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten
Samenwerkingen
Aanmelden
Gratis Forumaccount
Reisaccount