STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Reis om zichzelf terug te vinden

Reacties
    1

Reis om zichzelf terug te vinden

Beste,

Al enige tijd lig ik om verschillende redenen met mezelf nogal in de knoop. Nu dacht ik aan een reis te organiseren (met of zonder medereizigers) om mijn eigen weg te vinden, om mezelf te herontdekken, om de wereld van een andere kant te bekijken dan vanuit't systeem. (Het systeem waar ik geen voorstander van ben, en waartegen ik me afzet). Zijn er mensen die hiervoor leuke ideeŽn hadden?

Dit is bedoeld als een reis met minimale financiŽle kosten, al rekenend op het goede van de mensen dat ik onderweg al dan niet zal tegenkomen. Dus, zelf qua transport is het de bedoeling om niks via een vliegtuig te doen ofzo; maar liften, meevaren op een boot etc... Als er mensen zijn die ideeŽn willen wisselen, of hetzelfde willen doen...
    Groeten,
    Dimitri

Reacties
    75

Re: Reis om zichzelf terug te vinden

Vinger omhoog en hop, je ziet wel waar de wind je vaart.
    Succes en hou ons op de hoogte.

Reacties
    9

Citaat Origineel gepost door Arghnoa Bekijk Post
    Beste,

Al enige tijd lig ik om verschillende redenen met mezelf nogal in de knoop. Nu dacht ik aan een reis te organiseren (met of zonder medereizigers) om mijn eigen weg te vinden, om mezelf te herontdekken, om de wereld van een andere kant te bekijken dan vanuit't systeem. (Het systeem waar ik geen voorstander van ben, en waartegen ik me afzet). Zijn er mensen die hiervoor leuke ideeŽn hadden?

Dit is bedoeld als een reis met minimale financiŽle kosten, al rekenend op het goede van de mensen dat ik onderweg al dan niet zal tegenkomen. Dus, zelf qua transport is het de bedoeling om niks via een vliegtuig te doen ofzo; maar liften, meevaren op een boot etc... Als er mensen zijn die ideeŽn willen wisselen, of hetzelfde willen doen...
    Groeten,
    Dimitri
    hey dimitri,ik ben ongeveer hetzelfde van plan begin 2011.met zo weinig mogelijk geld en middelen de wereld rondgaan,om mezelf en de wereld te leren kennen.ik ben wel van plan om dit grootdeels te voet te doen.je kan men route vinden bij het artikel 'te voet de wereld rond'. vriendelijke groeten koppel555

Reacties
    2.096

Reacties
    3

Jezelf terugvinden..
    Ik herken wel het verzet tegen 'het systeem' dat je niet aanstaat..
    Nou hoef ik mijzelf niet terug te vinden-althans, dat doe ik dmv terugtrekking ipv er op uit gaan- maar raak ik regelmatig verdwaald omdat ik het nu eenmaal vaker wel dan niet eens ben met hoe t er aantoe gaat in onze maatschappij. k Wil niet te psychologisch gaan mekkeren. In ieder geval probeer ik er iets moois van te maken en daar heb je (in financieel opzicht)weinig voor nodig.
    Misschien wel een reismaatje..
    Mocht k nog creatieve ingevingen krijgen, reageer k nog n keer..
    In ieder geval succes met zoeken

Reacties
    576

Om te beginnen absoluut doen, daar wordt je alleen maar beter van! Maar wat ik wel een beetje mis in je verhaal is wat jij zelf ervoor wilt doen. Ik neem aan dat je met ďrekenen op het goede van de mensenĒ bedoelt dat ze je helpen, mee laten liften/varen etc. (profiteren van ít systeem, bijv. autorijden, transproteren, fossiele brandstoffen verbranden etc.). Maar wil je je bijv. inzetten om mensen te helpen die dat nodig hebben? Die zul je zeker tegenkomen. Niet om vervelend te doen, maar met andere woorden, wat is je bijdrage? (dat hoeft niet te zijn werken of geld).

Een wereldreis, andere culturen beleven, ervaren hoe anderen leven, zal je leven zeker verrijken (moeilijk woord) en jezelf ontwikkelen. Ik heb die ervaring tenminste wel. Succes!

Reacties
    3

Veel succes en een goeie reis!!!
    En de manier om lekker tot jezelf te komen!
    Als ik nog idieŽn en tips tegen kom meld ik het je wel.

108 108 is offline
    Reacties
    50

Zodra je de kans hebt, gaan!!! Maar probeer niet te vluchten voor je problemen en ellende. Besef wel dat je problemen niet oplossen op het moment dat jij op reis gaat. Het 'systeem' hier blijft gewoon zoals het is en de problemen die je hebt blijven ook gewoon dezelfde als je terug komt van een (lange) reis. Ik wil je niet ontmoedigen, maar besef dat vluchten voor je problemen geen enkele zin heeft!

Heb zelf ook het nodige meegemaakt. Ik had een levensgroot drugsprobleem. Ben alles wat me dierbaar is kwijtgeraakt aan mijn serieuze coke-verslaving, inclusief de aller-aller grootste liefde uit mijn leven.... Zag het niet meer zitten en wilde weg, vluchten voor mijn problemen... Ik ben achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb, en dat ik plaats van vluchten keihard -in mijn eentje- heb gevochten om mezelf terug te vinden, om mijn fouten in te zien, om van de zooi af te komen, om te beseffen wat ik had gedaan en aangericht. (Hoewel het belangrijkste nog steeds niet goed gekomen is... mijn grote liefde wil niks meer van me weten)

Nu ik de grootste problemen uit de wereld geholpen heb en een totaal nieuwe weg ben ingeslagen denk ik dat de tijd rijp is een tijdje weg te gaan. Niet om te vluchten, maar om tot rust te komen en om nieuwe ervaringen op te doen, nieuwe mensen te leren kennen, om een andere cultuur te leren kennen, om eventueel wat bij te dragen aan hun systeem (op welke manier ik dat dan ook zo kunnen doen) en om dingen te verwerken...

Lang verhaal, maar wat ik probeer te zeggen: Ga niet om de verkeerde redenen weg!

Succes!!

Reacties
    1

IK herker het verhaal van 108 !!!
    Iets dergelijks is me ook overkomen en idd zorg eerst dat je grotendeels het voor jezelf op de rit hebt voordat je gaat.

In iedergeval veel succes & plezier natuurlijk !!

Reacties
    12

Ik ben dit ook van plan. Ik heb het gevoel dat ik mezelf ook wat kwijt ben door dingen die zijn gebeurd. Ik ben daarom ook een wereldreis aan het plannen. De wereld bekijken, ook eens langs een andere kant. Nieuwe dingen, mensen leren kennen. Ik denk dat het goed zal doen maar weet dat het niet altijd gemakkelijk zal zijn.

Succes Dimitri

Reacties
    5

hallo iedereen,

In 2008 had ik het zelfde, mezelf kwijt, het gejaagde leven beu, maar niet weten hoe en waar ik dit kon recht zetten.
    Toen vertelde iemand me over de Camino naar Santiago the Compostela.
    Een voettocht naar het Noordwesten van Spanje, vanuit Antwerpen een goeie 2000km, maar je kan eender waar inpikken.De meeste mensen starten aan de Spaanse grens in Saint Jean pied du port( nog zo'n 800km.De ideale tocht om jezelf en andere mensen te leren kennen.
    Je komt veel internationale medereizigers tegen en onderweg zijn er speciale herbergen voor de reizigers van de camino.Hier betaal je een donnatie of een klein bedrag om te overnachten en in restaurants zijn er speciale menu's(lees prijzen) voor pelgrims, dus de kosten kun je, als je wil, binnen de perken houden.Nog een voordeel is dat het lekker dichtbij is en je ziet een heel andere kant van Frankrijk en Spanje.
    Deze tocht heeft mijn leven ingrijpend veranderd!!!
    Kijk eens op http://www.compostelagenootschap.be/ en www.santiago.nl

grtjs Steven

Ps: je hoeft niet gelovig te zijn om deze tocht te ondergaan.De meeste mensen doen dit om na te denken, voor de sport of gewoon om eens iets anders te doen.

Reacties
    1

Nog steeds op zoek?

Soortgelijke onderwerpen

1. Domme dief sluit zichzelf op
    Kees Down Under in forum Het laatste nieuws uit AustraliŽ
    Reacties: 0
    Laatste: 25-02-09, 08:20
  2. Fransen negatiever over zichzelf dan Amerikanen
    Mike2 in forum Het laatste nieuws uit Frankrijk
    Reacties: 0