STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Reacties
    28

Re: Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Ik overweeg om rond 21 juli voor drie weken naar BraziliŽ te gaan. Ik zie goedkope tickets (590 euro) naar Rio de Janeiro. Maar ik spreek geen Portugees (wel een klein beetje Spaans) en ik twijfel of het veilig is om als vrouw alleen rond te reizen. Kan iemand mij adviseren hierover?
    Het lijkt mij leuk om naar Paraty, Ubatuba, Ilhabela, Tiradentes, Ouro Preto, Belo Horizonte, national park de Caparao, Pedra azul, Buzios en natuurlijk Rio te gaan. Dat is een rondje dat goed te doen is in drie weken volgens mij.
    En hoeveel moet ik ongeveer per dag rekenen als ik ga backpacken? Ik ben geen big spender en verblijf meestal in dromen in hostels. Is 40 euro per dag realistisch?

groetjes,
    Marike

Reacties
    95

Hey! Super idee. Ik ben vorig jaar wezen backpacken door BraziliŽ en genoeg vrouwen tegen gekomen die alleen op reis waren.. Met Ä 40,- per dag kom je er zeker wel, mits je geen luxe paardje bent natuurlijk. Dus overnachten in hostels...

Het is vooral een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Vermijdt plekken waar je geen goed gevoel bij hebt, loop niet met waardevolle spullen te slingeren..

Ik ben zelf in die periode ook in Rio. Mocht je heen gaan kunnen we misschien samen eens wat sightseeing doen..

Reacties
    95

Mag ik vragen waar je je lijstje met plaatsen op hebt gebaseerd? Zelf zou ik een paar van deze plekken laten vervallen..

Ik heb het idee dat je in de regio Zuid Oosten wilt blijven. Zelf zou ik in een 3 week periode de voorkeur geven aan..

Rio de Janeiro > Ilha Grande > Paraty > IguaÁu > Pantanal of Bonito

Veel afwisseling en qua route ook het meest logisch. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Zoek ook eens Parque Estadual do Ibitipoca op, hele fijne hikes en vooral bekend onder de lokale bevolking!
    Laatst aangepast door Vince85 : 05-06-15 om 09:37

Reacties
    28

Hoi Vince, bedankt voor je leuke reactie. Mag ik anders je mailadres anders? Dan kan ik contact met je opnemen mocht ik die kan inderdaad op gaan. Het lijkt mij leuk om iets af te spreken in Rio. Jij kent de stad, dus dat is altijd fijn. Woon je in BraziliŽ? De route die ik noemde komt uit de Lonely planet, zag ik staan op internet. De afstanden leken mij goed te doen en ik dacht dan heb ik van alles wat. Maar de watervallen en pantanal lijken mij ook heel gaaf. Ik dacht alleen dat dat veel verder van Rio was. Maar ik ga jouw tips even verder uitzoeken en wie weet dan een ticket boeken op korte termijn Toch altijd weer spannend. Groetjes Marike

Reacties
    95

Het is niet persť in de buurt! Maar prima te doen met binnenlandse vluchten. Ja tuurlijk.. Ik probeer je een privť bericht te sturen maar het lukt niet. Zoek me anders op op Facebook: Vince Mulder

Reacties
    28

Hoi Vince, ik heb je via Facebook een privebericht gestuurd. Ontvangen? Of heb ik de verkeerde?

Reacties
    95

Zijn er de aankomende weken nog mensen in Rio die zin hebben om samen hikes te doen?

Reacties
    4

In november zijn we terug in BraziliŽ ! We verblijven in Touros, Rio Grande Do Norte : www.myhouseinparadise.com.br
    We tellen de dagen al af, fantastische plaats om te verblijven

Reacties
    9

Ben van 7 t/m 21 november in Brazilie, voornamelijk Rio. Hoor graag als mensen er dan ook zijn en iets willen ondernemen, bijv. de hikes etc.!

Reacties
    2

Eind dit jaar kom ik aan in BraziliŽ en blijf er tot 20 januari. Start- en eindpunt is Sao Paula en rond oud en nieuw ben ik in Rio. De periode daarna ligt nog open. Ik hoor graag van mensen die er dan ook zijn!

Reacties
    3

Hi,

Ik kom op 30 november naar BraziliŽ (Rio) en dit wordt mijn eerste keer in dit mooie land.
    Mijn plannen zijn nog helemaal open en ik wil natuurlijk zoveel mogelijk zien.
    Na BraziliŽ wil ik naar Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapagos eilanden.

Ik sta open voor allerlei tips. Mijn reis gaat twee maanden duren.

Groeten,
    Rob

Reacties
    1.279

Belangrijkste tip Rob : GENIET ;-)

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    18

Hi allemaal, ik heb mijn reis naar BraziliŽ ook geboekt. Ik ben van 17 december, kom in salvador aan en blijf tot 17 januari in BraziliŽ. Nog meer mensen die rond deze periode er zijn?

Groeten
    Laatst aangepast door Jasmin1983 : 27-11-15 om 13:33

Reacties
    2

Ja ik ben er vanaf eind december tot 20 januari! Weet je al wat je allemaal gaat bezoeken in BraziliŽ?

Reacties
    18

Ik begin in salvador daarna door naar de noorden, natal of fortaleza. En ook naar rio. En jij?

Reacties
    17

Ik heb tickets naar Rio voor juli. Ga nu uitvogelen wat mogelijk is in 3 weken tijd.

Reacties
    2

Beste allemaal,
    Vorig jaar onze 20-jarig huwelijk willen vieren met een 18 daagde reis in BraziliŽ. Tijdens de heenvlucht door acute hernia volledige beklemming van zenuwkanaal gekregen met lage dwarslaesie tot gevolg. Uit vliegtuig gehaald, spoedoperatie in Rio en na 18 dagen opname weer terug gerepatrieerd met verpleegkundige aan boord. Precies 1 jaar later op 1 oktober 2016 gaan we precies dezelfde reis maken en zullen er tot 18 oktober zijn. Wel wat aapassingen door blijvende invaliditeit maar mijn reishobby maken ze niet klein. We zijn in Rio, Sao Paulo, Intervalis National Park en dan via de Iguaza falls weer terug via Rio naar Amsterdam. Wel erg spannend nu met wat beperkingen maar we gaan ervoor!!
    Groetjes,
    Tom en Melanie

Reacties
    1

wij.. mijn vriend en ik gaan van 1 oktober tot 31 oktober naar brazilie
    we beginnen in sao paulo voor 1 nachtje... iemand nog tips voor een hotel tussen sao paulo en paraty wat lokaal en in de natuur is?
    daarna zijn we 2 nachten in paraty
    2 nachten in ilha grande
    3 nachten in rio
    2 nachten in foz do iguacu
    3 nachten bonito
    3 nachten pantanal
    1 nacht manaus
    4 nachten amazone
    3 nachten fernando de norhona
    3 nachten itacimirim bij de baha stranden
    en dan naar huis.

heeft iemand nog tips over wat we moeten zien, doen, mee nemen, wel en niet doen?

Reacties
    1.279

Thumbs up Re: Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Citaat Origineel gepost door rooien Bekijk Post
    ...
    3 nachten itacimirim bij de baha stranden
    ...
    heeft iemand nog tips over wat we moeten zien, doen, mee nemen, wel en niet doen?
    Interessante keuze, het is er heel rustig (was er nog een 3-tal weken geleden)
    Van daaruit moet je zeker Praia do Forte eens bezoeken en uiteraard ook een dagje uittrekken voor Salvador (oorspronkelijke hoofdstad van BraziliŽ) waar het hele 'concept BraziliŽ' ontstond zo'n dikke 500 jaar geleden.

Ik wens jullie een aangename reis toe !

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ivan
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    6

Hallo Adriaan weet jij een goed hostel in Rio, in de buurt van ipanema?
    m.v.g. Kees

Reacties
    4

Hoi,

Ik en mijn vriend landen 10 juli in Belem en het vliegtuig gaat 1 augustus weer terug naar Nederland. We willen dus van Belem naar Rio reizen maar weten nog precies hoe of wat? Heeft iemand tips/ideeŽn voor ons?

Groetjes Manon

Soortgelijke onderwerpen

1. In Brazilie werken - stage lopen
    femkemensink in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 55
    Laatste: 11-04-12, 19:57
  2. Werekldkrant RNW komt hele jaar door elke dag
    Tourpress in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0
    Laatste: 29-04-09, 10:30
  3. Wie bevindt zich volgend jaar in BraziliŽ?
    Wiki in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 09-10-07, 15:46
  4. Hier komt: "Wat is ecotoerisme nu eigenlijk?"
    Wouter v. Kuijk in forum Eco-nieuws
    Reacties: 3
    Laatste: 24-05-07, 16:43

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten