STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Reacties
    14

Re: Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Ik ga van 14 december t/m 4 januari naar Fortaleza,

Reacties
    2

Ik vertrek 21 november naar Salvador, rond 17december in Rio en met kerst in Florianopolis, daarna ????, 14 april terug vanuit Lima, Peru.
    Groetjes vanuit herfstig Holland! Liefs susanne

Reacties
    1.279

Citaat Origineel gepost door sdikken Bekijk Post
    Ik vertrek 21 november naar Salvador, rond 17december in Rio en met kerst in Florianopolis, daarna ????, 14 april terug vanuit Lima, Peru.
    Groetjes vanuit herfstig Holland! Liefs susanne
    Als je info zoekt (een stadsgids, rondreis in Bahia, luchthaven taxi, pousada, ...) mag je me (vlaming met eigen vervoer) altijd mailen of pmen of msnnen
    Ik woon al enkele jaren in Salvador, sedert kort zelfs in het historisch centrum Bairo do Carmo, 5min stappen van Pelourinho

Greetz from the tropIX
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    5

ik vertrek over een paar weken nr salvador. mn allereerste keer in brazilie. weet jij toevallig een leuke en goedkope plek aan t strand niet te ver vn t vliegveld om even rustig aan te komen? obrigada

Reacties
    1.279

Oi Dorien

Stella Maris !
    iets een wat rustiger gebied maar toch te vermijden tijdens weekends
    het dichtst ook bij de internationale luchthaven (op kaart - kijk op maps.google.com naar "Stella Maris, Salvador - Bahia" en je krijgt het mapje zo te zien, ten zuiden van de luchthaven op enkele kms)

maar wat bedoel je met goedkoop ?
    wil je daar overnachten ?
    eten ?
    of juist een namiddag strandliggen en dan verder vliegen ?

als je wat preciezer bent kan ik je misschien beter helpen ;-)

Greetz from the tropIX
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    5

dat is snel! omdat ik zaterdagnacht om 1 uur aankom, denk ik dt t slimmer is om niet te ver vn t vliegveld te overnachten. mede om de dure taxi rit te vermijden en omdat t misschien wel zo relaxed is! ik ben een lowbudgettraveller, dus zoek ik een goekope plek om te overnachten. dankjewel voor je tips!

Reacties
    1.279

Citaat Origineel gepost door doriench Bekijk Post
    dat is snel! omdat ik zaterdagnacht om 1 uur aankom, denk ik dt t slimmer is om niet te ver vn t vliegveld te overnachten. mede om de dure taxi rit te vermijden en omdat t misschien wel zo relaxed is! ik ben een lowbudgettraveller, dus zoek ik een goekope plek om te overnachten. dankjewel voor je tips!
    pousada stella tropical

www.stellatropical.com.br

dit is 1 van de goedkoopste die er is (je moet als enkeling toch op 95R$ voor je nacht rekenen) als je een taxirit wil uitsparen naar de stad (die afhankelijk van de chauffeur uit loopt van 100 tot 200R$ 's nachts), ik schat dat tot Stella Maris een rit die je tussen de 20 en 40R$ gaat kosten

je bent er wel behoorlijk laat bij om je reis voor te bereiden, he meid ;-)
    Laatst aangepast door BraBahx : 26-11-10 om 21:58

Reacties
    5

jaaa, ik ben altyd erg vn t laatste moment. heb ook nog maar een paar weken geleden besloten om nr brazilie te gaan. maar t komt altyd wel goed hoor! ik ga nog even kijken of ik iets gdkopers kn vinden, maar als ik nou toch nr salvador wil die avond dan wil ik je wel inhuren. Als je kunt tenmiste? zaterdag 11 dec. de prys is neem ik aan niet pp, mocht ik bijv. nog iemand tegenkomen in t vliegtuig die ook nr de stad moet? keep in contact

Reacties
    1.279

ha, ik dacht dat je nu zaterdagnacht aan kwam (had ik begrepen uit je bovenstaande post) dan heb je nog even tijd dus, goed voor jou !

mn prijs is voor 1 bestemming uiteraard,
    een extra bestemming (in het holst van de nacht) kost uiteraar een extraatje
    ik neem max 3 personen mee (kwestie van de bagage niet op de luchthaven te laten staan he ;-)
    je kan dus idd combineren met anderen in het vliegtuig als je dat wenst

geef me een seintje de week voor je vertrekt op mn email ter bevestiging
    Laatst aangepast door BraBahx : 26-11-10 om 21:58

Reacties
    5

ok! ik laat t je weten.
    ate mais

Reacties
    11

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marije en ik ben van plan om begin augustus 3 weken naar BraziliŽ te gaan. Aangezien mijn vriendinnen of een relatie hebben of het geld er niet voor hebben 3 weken naar BraziliŽ te gaan zal ik alleen moeten! Zijn er meer mensen die het plan hebben alleen deze kant op te gaan? Gezelschap is natuurlijk welkom!

Reacties
    9

Ben 2 dagen geleden weer thuis gekomen van ons 3e bezoek aan BraziliŽ en zou zo weer terug willen. Het was weer geweldig! Zo goed zelfs dat we weer aan het plannen zijn voor maart 2011 en als het mogelijk is ook november 2011.
    Wij verblijven altijd in het noord-oosten en hebben daar nu een groep gezellige en goede vrienden.
    Van mij mag de tijd nu sneller vliegen dan het vliegtuig.
    Voor iedereen die gaat heel veel plezier.
    Groet, Berry

Reacties
    1.279

Citaat Origineel gepost door berry Bekijk Post
    Ben 2 dagen geleden weer thuis gekomen van ons 3e bezoek aan BraziliŽ en zou zo weer terug willen. Het was weer geweldig! Zo goed zelfs dat we weer aan het plannen zijn voor maart 2011 en als het mogelijk is ook november 2011.
    Wij verblijven altijd in het noord-oosten en hebben daar nu een groep gezellige en goede vrienden.
    Van mij mag de tijd nu sneller vliegen dan het vliegtuig.
    Voor iedereen die gaat heel veel plezier.
    Groet, Berry
    Seja sempre bem vindo Berry !

Als je eens tot in Salvador geraakt laat je het maar weten ;-)

Tropische groet (wel nat vandaag ...)

maartje3 Guest

Ik ben van half/eind maart 2011 tot half augustus 2011 in Rio de Janeiro! Ik ga voor 20 weken stage lopen, maar ik wil wel een paar weken eerder komen voor een soort stoomcursus Portugees, dan heb ik in ieder geval een basis.

Heeft iemand tips waar ik het beste kan zoeken (sites) voor een appartement of gezamelijk huis? In welke wijken kan ik het beste kijken (waar het een beetje veilig en betaalbaar is)? Wat voor prijzen kan ik verwachten?

En misschien tips voor een goede maar betaalbare taalschool?

Vind het echt spannend, maar ook helemaal geweldig natuurlijk.

Reacties
    2

Hai,

Ik ga in de maand februari naar Brazilie. Ben nog nooit in dit immense land geweest. Mijn tante woont in Sao Paulo, hier begint mijn reis samen met mn vriend.

Heeft er iemand tips wat je in drie weken kan doen in de omgeving van Sao Paulo? Veel relaxen, natuur en cultuur staan op de agenda. Als iemand een leuke avontuurlijke route weet??

Groetjes Emily

Reacties
    1

ik ben in brazilie van 27 januari tot augustus. Zijn er mensen die tips, aanraders ivm verblijfplaatsen en dergelijke?

mvg

Charlie

Reacties
    1.279

nou, als je voldoende tijd hebt mag Bahia, de zwarte parel van BraziliŽ, niet op je lijstje ontbreken!!!

hier heb je een intense mix van cultuur, natuur en een heerlijk klimaat

tropische groet

Reacties
    34

Ikke ga dit jaar in Juli 5 weken naar Salinas

Reacties
    26

Wij gaan in februari naar Salvador + Chapada Diamantina + Boipeba

Reacties
    34

Citaat Origineel gepost door kganieweg Bekijk Post
    Ikke ga dit jaar in Juli 5 weken naar Salinas
    Maar ik bedoel...mijn baasje dan...want diegene op de foto is er al...

Reacties
    7

Citaat Origineel gepost door StartBrazil Bekijk Post
    Hoi allemaal,

Sinds 1,5 jaar woon ik in Rio de Janeiro (ben dus geemigreerd). Dus als jullie vragen hebben over Rio (wat te doen, waar te verblijven, visa, etc..) laat maar weten!

Groetjes,

Adriaan
    Hallo!!

Ik ben Anne en ik vroeg mij af of je mij wat informatie zou kunnen geven over het verblijf in Rio en de Carnaval daar!
    Ik ga dit jaar voor het eerst en alleen. ik ga 2 weken en vind het toch wel spannend.
    Ik kom er maar niet uit wat ik het beste kan boeken! Een leuk appartement aan de kust bij Copacabana, grens Leme rua Atlantica, is voor mij de omgeving waar ik wil verblijven. Een Braziliaanse vriend wil ik daar opzoeken. Wat zijn normale prijzen voor een appartement of heb je goede sites waar ik hiervoor kan rondkijken?
    Verder: Hoe duur is het leven daar? Hoeveel heb je ongeveer nodig als je 2 weken verblijft daar?
    Werkt de VISA daar goed?
    Ik heb begrepen dat het tijdens de Carnaval erg druk is en gevaarlijker dan de week ervoor, klopt dit en moetje tickets ervoor bestellen oid??
    Begreep dat dan de armste mensen erop af komen en het gevaarlijker is in de week vd Carnaval. Waar moet ik rekening mee houden?
    Ook wil ik zodra ik aankom, op het vliegveld een andere lokale simkaart kopen, zodat ik tegen lokaal tarief kan bellen. Wat raad je aan?
    Heb je nog tips and donts verder!!!

Hoop op reactie

Groetjes Anne

Reacties
    2

28 juli 2011 Brasil here i come.
    ik ga Vrijwilligerswerk doen bij Kindertehuis Horeb BraziliŽ.
    http://www.skhb.org

Reacties
    9

Wij gaan weer!!!!
    Van 8 maart tot 23 maart heerlijk weer naar Natal.
    Lekker naar de zon, strant, het eten maar vooral onze goede vrienden weer zien!

Als alles doorgaat zal een deel van onze vrienden in mei naar Nederland komen voor optredens capoeira. De groep heet MCN. Hebben jullie de mogelijkheid, zoek dan op internet waar zij optreden en bezoek die shows.

Maar nu eerst nog een paar weken wachten en dan GAAN.

Voor iedereen die gaat heel veel plezier in dit prachtige land.

Groet, Berry

Soortgelijke onderwerpen

1. In Brazilie werken - stage lopen
    femkemensink in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 55
    Laatste: 11-04-12, 19:57
  2. Werekldkrant RNW komt hele jaar door elke dag
    Tourpress in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0
    Laatste: 29-04-09, 10:30
  3. Wie bevindt zich volgend jaar in BraziliŽ?
    Wiki in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 09-10-07, 15:46
  4. Hier komt: "Wat is ecotoerisme nu eigenlijk?"
    Wouter v. Kuijk in forum Eco-nieuws
    Reacties: 3
    Laatste: 24-05-07, 16:43

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten