STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

axelfoley axelfoley is offline Forumbeheerder Zuid-Korea

Reacties
    853

Re: Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Ben afgelopen januari geweest (S„o Paulo, Recife, Jo„o Pessoa, Garanhuns, Monteiro, Campina Grande). Eind juni ga ik weer. Deze keer met TAM: Amsterdam - Frankfurt - Rio de Janeiro. Hopelijk hebben ze Guarana aan boord, toch wel de hoofdreden om met TAM te gaan.

Cheers!

william1045 Guest

ik was begin dit jaar 5 weken in brazilie. 2 weken omgeving belem en drie weken rio de janeiro. met pasen ga ik 1 week naae canao quebrada.ik zou graag in brazilie willen blijven en ben op zoek naar mogelijkheden. mijn voorkeur gaat heel erg uit naar het werken in een pousada. ik heb al een tijdje een braziliaanse vriendin en we onderzoeken momenteel de mogelijkheden om definitief samen te zijn.groetjes wim

william1045 Guest

Citaat Origineel gepost door Robina77 Bekijk Post
    Hallo!!

Ik ben Anne en ik vroeg mij af of je mij wat informatie zou kunnen geven over het verblijf in Rio en de Carnaval daar!
    Ik ga dit jaar voor het eerst en alleen. ik ga 2 weken en vind het toch wel spannend.
    Ik kom er maar niet uit wat ik het beste kan boeken! Een leuk appartement aan de kust bij Copacabana, grens Leme rua Atlantica, is voor mij de omgeving waar ik wil verblijven. Een Braziliaanse vriend wil ik daar opzoeken. Wat zijn normale prijzen voor een appartement of heb je goede sites waar ik hiervoor kan rondkijken?
    Verder: Hoe duur is het leven daar? Hoeveel heb je ongeveer nodig als je 2 weken verblijft daar?
    Werkt de VISA daar goed?
    Ik heb begrepen dat het tijdens de Carnaval erg druk is en gevaarlijker dan de week ervoor, klopt dit en moetje tickets ervoor bestellen oid??
    Begreep dat dan de armste mensen erop af komen en het gevaarlijker is in de week vd Carnaval. Waar moet ik rekening mee houden?
    Ook wil ik zodra ik aankom, op het vliegveld een andere lokale simkaart kopen, zodat ik tegen lokaal tarief kan bellen. Wat raad je aan?
    Heb je nog tips and donts verder!!!

Hoop op reactie

Groetjes Anne
    anne je kunt overal op straat bv copacabana een tim simkaart kopen en laten opwaarderen in een kiosk op de hoek van de straat.ze zijn graag behulpzaam.een appartement met carnaval is een veel groter probleem op de lokatie die je zoekt. de prijzen zijn giga hoog in die periode. dat het met carnaval gevaarlijker is dan anders lijkt me onzin. kijk gewwon een beetje uit waar je bent en draag geen dure sieraden. als het even kan laat je dan vergezellen door braziliaanse vrienden.appartamenten kun je vinden op diverse sites (even googelen)ik heb een nummer voor je van een nederlandse verhuurder.http://www.riodejaneiroappartementen.be/ wees er snel bij !!!
    groeten en veel succes. als je nog iets wilt weten vraag je maar

Reacties
    7

Ik vertrek morgen weer voor 2 weken naar JP en Recife. Ben weer toe aan de zon, carnaval en om mijn vriendin weer te zien na december tot medio januari hier.
    Piet.

Reacties
    4

Wij zijn van plan in juli naar Brazilie te gaan.
    We zijn er nog nooit geweest. We hebben veel gereisd in Azie, maar dit is voor ons weer een uitdaging.
    We zijn al wat ouder, 57 jaar, maar jong van geest.
    We verheugen ons er erg op.

Groeten vanuit Zeeland,

Dirk Jan

marynne Guest

ik ben t aan t uitzoeken. Ik ben vrouw en wil alleen gaan, maar met anderen is t leuker om samen op te reizen. Periode is niet van belang. Minstens een maand.....

Reacties
    1.282

Citaat Origineel gepost door william1045 Bekijk Post
    anne je kunt overal op straat bv copacabana een tim simkaart kopen en laten opwaarderen in een kiosk op de hoek van de straat.ze zijn graag behulpzaamr
    er zit echter een KINK in de kabel (bij wijze van spreken natuurlijk ;-)

zonder een CPF-nummer (soort nationaal rijksregisternummer) kan je je SIM-kaart (of het nu van Tim is of een andere operator maakt niet uit) niet ge-acitveerd krijgen, je zult dus op zoek moeten gaan naar een bereidwillige braziliaan die je sim met zijn CPF wil laten activeren
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    197

Citaat Origineel gepost door ixke Bekijk Post
    er zit echter een KINK in de kabel (bij wijze van spreken natuurlijk ;-)

zonder een CPF-nummer (soort nationaal rijksregisternummer) kan je je SIM-kaart (of het nu van Tim is of een andere operator maakt niet uit) niet ge-acitveerd krijgen, je zult dus op zoek moeten gaan naar een bereidwillige braziliaan die je sim met zijn CPF wil laten activeren

Ik ga ook 19 maart a.s. hey, wat die SIM card betreft van TIM, kan je hem wel kopen als buitenlander? En als je hem activeerd, kan dat door te bellen met een nummer dat je alleen een CPF nummer moet intoetsen of heb je meer gegevens nodig? Of moet je een cpf al geven aan de winkel waar je de kaart koopt?

Reacties
    9

Het is bijna zo ver... we komen er aan!
    Morgen heerlijk naar BraziliŽ, naar Natal, maar vooral onze vrienden weer zien.

Reacties
    1.282

Citaat Origineel gepost door sportgirl Bekijk Post
    Ik ga ook 19 maart a.s. hey, wat die SIM card betreft van TIM, kan je hem wel kopen als buitenlander? En als je hem activeerd, kan dat door te bellen met een nummer dat je alleen een CPF nummer moet intoetsen of heb je meer gegevens nodig? Of moet je een cpf al geven aan de winkel waar je de kaart koopt?
    je kan het cpf nummer al opgeven bij de aankoop
    maar sommige winkels zijn zo slordig dat ze er verder niks mee doen
    bij je eerste gesprek dat je zelf wilt voeren (en dat dus ook nodig is om bereikbaar te worden) gaat een operator vragen naar je cpf-nummer (en ook de adresgegevens die ermee gepaard gaan), het proberen activeren met een fake-cpf-nummer kan je actief laten voor misschien 24u of zo maar nadien ontdekken ze dat toch en deactiveren je ze opnieuw
    Reis relaxed rond, ga op daguitstap in jouw taal, met Vlaamse expat reis-gids Ivan Bahia Guide, die al jaren in Salvador - BraziliŽ woont. Volledige organisatie van je reis is mogelijk, met cultuur, relax en natuur, zoals in het nationaal park Chapada Diamantina.

Reacties
    197

Citaat Origineel gepost door ixke Bekijk Post
    je kan het cpf nummer al opgeven bij de aankoop
    maar sommige winkels zijn zo slordig dat ze er verder niks mee doen
    bij je eerste gesprek dat je zelf wilt voeren (en dat dus ook nodig is om bereikbaar te worden) gaat een operator vragen naar je cpf-nummer (en ook de adresgegevens die ermee gepaard gaan), het proberen activeren met een fake-cpf-nummer kan je actief laten voor misschien 24u of zo maar nadien ontdekken ze dat toch en deactiveren je ze opnieuw
    Ah, dus ik moet meerdere gegevens opgeven. Ik wilde geen fake cpf geven, maar het nummer van een vriend, maar het probleem is dat hij in Rio woont en ik de eerste 3 weken ergens anders ben. Een jongen vertelde me dat als ik het eerste nummer bel zeg maar, dat ik dan een soort van "computer" aan de lijn krijgt die mij vraagt het cpf nummer in te toetsen en dat het zo werkt, maar dat klopt dan dus niet? Mijn portugees is ook niet echt geweldig als ik moet bellen :( ze praten veel te snel en onduidelijk meestal.

Reacties
    1.282

Citaat Origineel gepost door sportgirl Bekijk Post
    Ah, dus ik moet meerdere gegevens opgeven. Ik wilde geen fake cpf geven, maar het nummer van een vriend, maar het probleem is dat hij in Rio woont en ik de eerste 3 weken ergens anders ben. Een jongen vertelde me dat als ik het eerste nummer bel zeg maar, dat ik dan een soort van "computer" aan de lijn krijgt die mij vraagt het cpf nummer in te toetsen en dat het zo werkt, maar dat klopt dan dus niet? Mijn portugees is ook niet echt geweldig als ik moet bellen :( ze praten veel te snel en onduidelijk meestal.
    vraag gewoon aan de eerste beste brasileiro die je tegenkomt om even je gegevens "in te bellen" en klaar is kees (men gaat huis geen stemcontrole doen hoor, men verwacht gewoon correcte cpf gegevens omdat men daar wettelijk toe verplicht is, in strijd tegen de criminaliteit)
    dus kan je met een gerust hart de gegevens van je vriend uit RIo opgeven

Reacties
    3

Mijn partner vertrekt 3 april 2011 naar Campos Belos om, samen met een collega, te gaan werken. Project: er moeten 1000den huizen gebouwd worden de komende jaren voor gezinnen die in de buurt werken. Zij gaan een poging doen om de Brazilianen effectief en solide te leren bouwen.
    Eind april vlieg ik ook naar Sao Paulo om daar vandaan samen rond te reizen. We willen oa naar Rio-Paraty-Ilha Grande-Foz de Aguacu-Bonito-Zuid Pantanal en wellicht Curitiba.

Reacties
    6

Ja ook ik ga, ik heb 3 maand, dus het zal wel niet alleen bij Brazilia blijven.

Reacties
    1

Smile Re: Wie komt dit jaar naar BraziliŽ ? Hier ff aanmelden

Hallo allemaal,

Ik heb net een retourtje Rio gekocht, van 21 Augustus - 23 oktober! Lonely Planet is momenteel mijn bijbel en leer nu een beetje portugees. Dit wordt mijn eerste grote reis en wel meteen in mijn uppie. Als mensen tips hebben hoor ik ze graag! Plan tot nu toe is Rio - Pantanal - Amazone - via kust weer terug naar Rio. In 2 maandjes lijkt me dat wel te doen...

Groetjes Imke

Reacties
    1

Ik ben net geweest.. 21 Maart t/m 5 April ! Heb echt een super tijd gehad.. We verbleven in cumbuco, maar we zaten eigenlijk alleen maar in fortaleza.. Ik ben nu alweer aan het sparen voor augustus.. !!

Reacties
    6

kijk eens bij fly brasil die is meestal goedkoper succes

Reacties
    193

Een aantal Rio-tips vind je hier. Op de betreffende site nog meer tips (menu rechts).

multicultura Guest

Hoi! Je kunt mij ook op je lijstje zetten voor informatie over de Amazone in de regio Tefe. Ook voor het kopen van (voornamelijk) TRIP-tickets kunnen de reizigers bij mij terecht. Neem een kijkje op www.pousadamulticultura.com
    Liefs,

Bettine

Reacties
    2

Ik vertrek op 29/6 naar Rio. Heb geen concrete plannen, blijf 3 weken.
    Wil wel de hele regio van Regiao dos lagos verkennen.maximum 4 dagen in Rio.
    Heb niets gereceserveerd, zie ik wel ginds. Iemand tips? Bedoeling is prospectie in die regio om te kijken wat mogelijk is en wat niet voor eventueel zeer lang verblijf.

Reacties
    8

Ik ga ook naar Brazilie! Deze zomer van 5 juli tot 10 augustus.
    Eerst een maand vrijwilligers werk en daarna nog een paar dagen Rio de Janiero!

Reacties
    7

Ik ga vanaf 1 september tot ??????. Minimaal 3 of 6 maanden en langer als mijn VP tijdig akkoord is. Omgeving Recife, Joao Pessoa en Natal.

Eelegast Guest

Citaat Origineel gepost door linseyrijk Bekijk Post
    Ik ga van 20 juli t/m eind augustus naar BraziliŽ! Ik heb een tijdje in Sao Paulo gewoond maar nu ga ik waarschijnlijk alleen naar het noordoosten. Voor het eerst alleen en daarom struin ik nu fora af haha. Beijos!
    Hi Ik ben de maand augustus 2011 in brazilie. start vanaf natal. vandaar uit ga ik rond reizen. super veel zin in! wat zijn jouw plannnen? grtz
    Eelko

Soortgelijke onderwerpen

1. In Brazilie werken - stage lopen
    femkemensink in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 55
    Laatste: 11-04-12, 18:57
  2. Werekldkrant RNW komt hele jaar door elke dag
    Tourpress in forum Algemene vragen & discussies
    Reacties: 0
    Laatste: 29-04-09, 09:30
  3. Wie bevindt zich volgend jaar in BraziliŽ?
    Wiki in forum BraziliŽ Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 09-10-07, 14:46
  4. Hier komt: "Wat is ecotoerisme nu eigenlijk?"
    Wouter v. Kuijk in forum Eco-nieuws
    Reacties: 3
    Laatste: 24-05-07, 15:43

STEL EEN VRAAG | ALLE ACTIVITEIT - ACTIEVE TOPICS

Over ons
Ons Team
Helpdesk
Persberichten