STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Grensovergang Venezuela ==> Colombia

Reacties
    2.096

Grensovergang Venezuela ==> Colombia

Hallo,

Over enkele weken vlieg ik naar Caracas en ga dan 2 weken rondtrekken, de reis eindigt in Maracaibo.
    Vanuit Maracaibo wil ik graag de grens oversteken naar Santa Marta. Ook in Colombia heb ik dan nog 2 mooie weken te besteden.
    Heeft iemand ervaring met deze grensovergang? Is die een beetje goed te doen (qua veiligheid)?
    Ik wilde vliegen met Aires (http://www.aires.aero), maar ik zie dat de vluchten opgeschort zijn.
    Zijn er andere mogelijkheden wat betreft vliegen?
    Hopelijk kan iemand mij goed adviseren?

Ik hoor het graag.
    Mvg,
    Sjaak

Reacties
    756

Re: grensovergang venezuela ==> colombia

In 2008 deze grens overgegaan. Gewoon goed te doen.

Reacties
    98

Re: grensovergang venezuela ==> colombia

Hoi:

Sjaak zal de reis al ondernomen hebben, mocht het niet zo zijn:

Ik ben zelf in 2007 met eigen auto deze grens over gestoken... vrij druk gebeuren daar vanwege de smokkelaars. Wel een enorm vrij recent grenskantoor, gewoon je auto parkeren en naar het gebouw met grote spiegels lopen (Venezuela), weet niet meer zeker maar volgens mij zit Colombia in hetzelfde gebouw. Desgewenst kun je midden op de grens je laatste bolivares wisselen bij een vent zittende aan een houten tafeltje met 2 stoelen. Jammer genoeg heb ik er geen foto van genomen maar het was wel lachwekkend.

Een tip: zorg in Venezuela dat je tank steeds vol zit, want dichter bij de grens krijg je hooguit een paar liter. Bij de pompen stonden militairen met wapen in aanslag om hierop toe te zien. Maar deze Hollander kreeg na discussie met de militair als enige voor elkaar de tank volledig te vullen en om de lange rij wachtenden te omzeilen (nee zonder extra te betalen). Denk niet dat je een jerrycan gevuld vanuit Venezuela naar Colombia moet proberen te nemen.

Veiligheid: tsja, Venezuela in het algemeen is wat mij betreft het minst veilige land van Zuid-Amerika. Ondanks de faam wekt Colombia de indruk stukken veiliger te zijn, nee wij zijn niet interessant voor bijv. de Farc (immers zijn niet op zoek naar wisselgeld). De bewuste grensovergang zelf is volgens mij niet onveiliger dan de rest...

Succes!
    Bart

Reacties
    75
    Blogposts
    14

Re: Grensovergang Venezuela ==> Colombia

Nu niet doen, het is niet verstandig grens Colombia/Venezuela

Reacties
    75
    Blogposts
    14

wat wil je ?

Reacties
    98

Per private mail had ik opheldering gevraagd aan Yanet alias "Colombiapassie" over haar negatieve berichtgeving ten opzichte van de grensovergang Venezuela ==> Colombia, hierop refereert zij naar het volgende schrijven:

Paramilitairen zijn baas aan de grens tussen Colombia en Venezuela.

Het stukje gaat niet over de noordelijke grensovergang bij Sta. Marta > Maracaibo maar bij Cúcuta > San Cristóbal, echter de situatie zal weinig verschillen.

Zover mij bekend is dit geen nieuwe situatie ten opzichte van afgelopen jaren.

Groeten,
    Bart

Reacties
    98

T.a.v. veiligheid is het altijd raadzaam navraag te doen over de actuele situatie bij o.a. ambassade, lokale inwoners, beroepschauffeurs, politie en bij toeristen die net uit de richting komen die jij op wilt gaan.

in principe zijn de reisadviezen van de ambassade meestal op de overdreven veilige kant, echter beter gewaarschuwd dan onwetend.

Soortgelijke onderwerpen

1. Reisverslag + foto's Venezuela en Colombia
    martinbrons in forum Colombia Forum
    Reacties: 12
    Laatste: 25-10-10, 13:24
  2. Reisverslag + foto's Venezuela en Colombia
    martinbrons in forum Colombia Forum
    Reacties: 0
    Laatste: 10-10-10, 19:32
  3. Reis Venezuela - Colombia - Ecuador
    christiaanwe1 in forum Zuid-Amerika Reiscafé
    Reacties: 2