STEL EEN VRAAG | ACTIVITEIT | TOPICS

Wat te doen in Oost Cuba??????

Reacties
    4

Wat te doen in Oost Cuba??????

hallo allemaal,

ik ben Ellen uit Beringen en we zouden graag begin september naar Cuba op vakantie gaan. ik heb al eens zitten neuzen op het net maar eigenlijk weet ik buiten de omgeving en de hotels niet goed of er ook nog andere dingen te doen zijn. mijn partner en ik zitten niet graag stil dus een week op het strand liggen is niet aan ons besteed.
    Playa Pesquero en Playa Yuraguanal stonden mij het meeste aan. kan er iemand mij vertellen of er daar veel te zien is, dingen om te gaan bekijken, uitstappen om te doen, .......
    Naar het noorden gaan is ook een optie, maar daar vind ik de hotels en de stranden veel minder gezellig dan in het oosten- zuiden.

alvast bedankt !

Reacties
    3

Re: Wat te doen in Oost Cuba??????

hoi het oost is minder toerristis dan het noord naar er zijn minder bezienswaardigheden in de buurt.wij zatten in 9/2009 in hotel playa pesquero heel groot hotel was toen maar voor 20% aan gasten naar santiago de cuba gewest en snorkkelt.9/2005 hotel iberostar tainos naar havana en trinidad gewest.

Reacties
    4

waren santiago de cuba en trinidad de moeite om heen te gaan??
    Zijn er nog andere dingen om te gaan bezichtigen daar in de buurt van holguin, santiago, .....

Reacties
    3

hoi trindad is super leuk je gaat echt terug in de tijd hele mooi gebouwen.santiago de cubu is minder dan havana maar wel de moeite en goed te doen vanaf de oost cuba.santiago is havana in het klein.wij heb ook 2xgesnorkelt heel veel mooie vissen gezien.je kan ook naar een natuurgebeid heen met het vliegtuig en terug 6 uur met de bus heb wij niet gedaan.groetjes mooisie p.s santiago de cuba rum is beter dan havana rum

Reacties
    2

Wat mij betreft, is Oost Cuba (Oriente) het meest Caribische deel van het land en dus ook het mooiste . Of Santiago het Havana in het klein betwist ik ten zeerste. Beide steden zijn toaal niet met mekaar te vergelijken. Havana is dan wel de administratieve hoofdstad van Cuba maar Santiago de Cuba is zonder enige twijfel de culturele hoofdstad van dit Caribische paradijs.

De moeite waard om even voor om te rijden is ongetwijfeld het uiterst in het oosten gelegen Baracoa. Tenminste voor diegene die zich in het aards paradijs wil wanen

Reacties
    4

alvast bedankt voor de reacties !!!

Reacties
    2

Langs http://www.cuba-junky.com/index.html kan je veel te wetenkomen over wat je kan doen in CUba : Baracoa http://www.cuba-junky.com/guantanamo/baracoa-home.htm en

Baracoa, I just can say one thing ...
    Go there and see how beautiful Cuba can be!

Wij hebben een rondreis van 14 dagen georganiserd met een Vlaams riesbureel gevestigsd in Havana :Transnico Havana contact Johan Dorssemont Johan / Transnico [johan@transnico.co.cu] met de groeten van Piet.
    Vriendelijke groeten.
    Piet.

Reacties
    167
    Blogposts
    3

Baracoa is zo ontzettend de moeite waard!!! Echt een geweldig plaatsje met hele fijne mensen in een schitterende omgeving en nog niet zo toeristisch :-). Ook veel mooie stranden in de nabije omgeving! Verder natuurlijk het bruisende Santiago de Cuba en ook Holguin vond ik verrassend leuk, al ben ik er maar een dag geweest. Ik moet gelijk weer aan die bijzondere dag terugdenken:

Tijdens een potje domino in de Casa de la Musica ontmoetten we een paar locals, met wie we op klaarlichte dag op een Cubaans feestje belandden, op het dak van een gebouw. Er was een opzwepende live drumband, iedereen stond uitgelaten in de zon te dansen en wilde hun fles rum met ons delen. We waren er de enige toeristen.

Daarna werden we door onze kersverse vrienden uitgenodigd om bij ze te komen eten. In een achterbuurt, in een kamertje van drie bij drie met daarachter een nog kleiner slaapkamertje waar een bed en een tweepits gasstel stond. Een slaapkeukentje dus eigenlijk. In de woonkamer stond een kleine bank, een eettafeltje en een draagbare cd-speler. Meer paste er niet in.

Eerst hebben we in die kleine ruimte uren salsa gedanst met hun zoontje en hun opa. Wat een schatjes! Daarna deelden ze hun standaard maaltijd met ons: gefrituurde plakjes banaan, koolsalade en een tomatensalade. C'est tout... Cubanen hebben zo weinig en toch willen ze alles met je delen. Zo bijzonder en erg ontroerend. Ik was blij dat we onderweg nog snel een fles rum voor ze hadden gekocht. Glazen moesten ze bij de buren lenen, want ze hadden er maar twee...

Na het 'eten' hebben we ze als bedankje mee uit genomen naar een openluchtdiscotheek, waar we tot diep in de nacht met ze gefeest, gepraat en gelachen hebben. Waardoor we een paar uur later overigens bijna onze vlucht naar Havana misten... En dit is nog maar een van de vele unieke ontmoetingen en gebeurtenissen! Heerlijk, wat een prachtland. Nog altijd mijn favoriet!

Groetjes,

Eva
    ---
    Kijk voor reisverhalen, foto's en tips op mijn website:
    ---
    http://www.evabuijs.nl

Soortgelijke onderwerpen

1. Ervaring Kuoni off the road Cuba oost
    Jokehen in forum Taal- en dansreizen Cuba
    Reacties: 7
    Laatste: 19-12-08, 10:47
  2. TUI haalt al haar reizigers terug uit zwaar gehavend oost-Cuba